Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner - Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginner - Canon

Oorspronkelijk geplaatst door StevenDeBaets Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ben van plan om mijn eerste DSLR aan te schaffen en twijfel bij mijn keuze.
    Net heb ik een aanbod gekregen voor een goed onderhouden Canon 350D, met kitlens, maar voor ietsje meer heb je een nieuwe 1000D.
    Wat kies ik best?
    Of heeft iemand een andere aanrader?

Nogmaals, ben een absolute beginneling en ben ook niet van plan om een freak te worden, maar af en toe een paar degelijke foto's te maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Er staan "massa's" 400D en 450D te koop, ik zou adviseren voor één van beide te gaan, maar zeker nu niet meer een 350D te nemen.

Op zich een zeer goede camera, ... voor zijn tijd, maar goed, ik zou minimaal 400D nemen.
    Sensorcleaning, 10 megapixel, grotere LCD achteraan, minder ruis op hogere iso's... dat zijn voor mij al redenen genoeg.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
      Er staan "massa's" 400D en 450D te koop, ik zou adviseren voor één van beide te gaan, maar zeker nu niet meer een 350D te nemen.

Op zich een zeer goede camera, ... voor zijn tijd, maar goed, ik zou minimaal 400D nemen.
      Sensorcleaning, 10 megapixel, grotere LCD achteraan, minder ruis op hogere iso's... dat zijn voor mij al redenen genoeg.
      Als je iemand weet die zijn 400d of 450d verkoopt voor een schappelijke prijs, stuur ze dan maar naar mij... ben nog steeds op zoek

Comment

Kijk eens in de rubriek 'Aangeboden'. Deze maand alleen al werden daar verschillende 400D's en 450D's te koop aangeboden .
        about.me/stijnv

Comment

Ik vond het persoonlijk een beetje vreemd dat de auteur van deze site destijds zeer tevreden was van zijn 350D, maar een stuk minder van een later gekochte 400D. Ik geef dit maar mee, maar als je toch voor een later model gaat, misschien toch maar de 450D, die momenteel nog nieuw te koop is?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedankt voor al jullie reacties en hulp, ik heb gisteren een 400d gekocht met kitlens, batterygrip en 2 batterijen. Daarbovenop is alles nog in garantie (met facturen erbij!).
            Heb hem gisteren en vandaag al uitvoerig gebruikt natuurlijk en ik denk dat ik er een heel degelijk toestel zal aan hebben.
            Van mijn vroegere eos 500 (analoog), heb ik nog mijn 28-80 lens en op de 400d werkt zelfs mijn AF perfect.
            In de toekomst koop ik hier en daar nog wel wat betere lenzen, maar daar is geen haast bij, tenzij ik een goed koopje kan op de kop tikken.

Comment

Proficiat met je aankoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                het lijkt erop dat Canon die achterhaalde spullen via onwetende beginners met de 1000D wil slijten....
                persoonlijk vind ik dat sommige replies van doorwinterde fotografen behoorlijk bulken van de arrogantie.
                Zelf heb ik na lang twijfelen tussen de eos 1000d met de volgens velen brollens zonder IS 18-55 en de eos 450d met de formidabele 18-55 IS lens, toch voor de 1000d gekozen.
                Er was toch een prijsverschil van ruim 100 euro (23%, dat spreekt misschien meer).

En voor een amateur die nog geen benul heeft hoe ver hij kan en wil gaan in het reflex-fotograferen is dit een aardige som.

En na een weekje of 3 point en shooten en af en toe eens wat spelen met witbalansen en diafragmawaarden kan ik enkel dit zeggen:

De door deze amateur en zijn vrouw gemaakte foto's met mijn pruts 1000d met een ware brollens zijn prachtig. Lees dit als: wij zijn heel tevreden en ze zijn een pak beter dan wat er uit mijn nikon coolpix P1 kwam rollen.

Persoonlijk zou ik dus de eos1000d nemen als het prijsverschil beperkt is.
                en zelfs al zit er die pruts kitlens op. als je echt zin hebt is een van de eerste dingen toch een lens aanschaffen met een breder bereik (doe je al eens sneller dan van body wisselen). Dan sta je daar mooi met je prachtige IS 18-55 die je niet gebruikt omdat de 18-200 IS erop steekt.

een amateur heeft gesproken.... *uch*...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fransoos Bekijk bericht
                  persoonlijk vind ik dat sommige replies van doorwinterde fotografen behoorlijk bulken van de arrogantie.
                  Zelf heb ik na lang twijfelen tussen de eos 1000d met de volgens velen brollens zonder IS 18-55 en de eos 450d met de formidabele 18-55 IS lens, toch voor de 1000d gekozen.
                  Er was toch een prijsverschil van ruim 100 euro (23%, dat spreekt misschien meer).

Iemand die weet wat hij doet, kan met de oude 18-55 nette plaatjes maken.
                  Als je nog een oude hebt en er tevreden over bent: dat is mooi.....
                  Maar als je voor een paar tientjes meer een kit met de 18-55 IS kan krijgen> doen, want dat ding is significant beter, die 100€ verschil van jou zit in de camera, en niet in de lens.
                  Ik zou dan in jouw geval voor de 450D gekozen hebben, voornamelijk wegens het lensje.

was getekend: een amateur die weet wat hij doet.

Comment

En voor een amateur die nog geen benul heeft hoe ver hij kan en wil gaan in het reflex-fotograferen is dit een aardige som.

En na een weekje of 3 point en shooten en af en toe eens wat spelen met witbalansen en diafragmawaarden kan ik enkel dit zeggen:

De door deze amateur en zijn vrouw gemaakte foto's met mijn pruts 1000d met een ware brollens zijn prachtig. Lees dit als: wij zijn heel tevreden en ze zijn een pak beter dan wat er uit mijn nikon coolpix P1 kwam rollen.

en zelfs al zit er die pruts kitlens op. als je echt zin hebt is een van de eerste dingen toch een lens aanschaffen met een breder bereik (doe je al eens sneller dan van body wisselen). Dan sta je daar mooi met je prachtige IS 18-55 die je niet gebruikt omdat de 18-200 IS erop steekt.

Klopt wel voor een groot stuk. De kitlens kost bijna niets als je hem samen met de body koopt. En dan kan je leren werken met dat toestel. Pas na meer ervaring kan je je echt een beeld gaan vormen welke lenzen je beter gaan liggen of welke je eigenlijk liever wilt.

Maar de kitlens zonder IS is dus nog niet zolang geleden vervangen door eentje met IS. En de prijs is niet naar boven gegaan. Dus vandaag doe je een betere koop door de kitlens met IS te nemen. Die IS zal ervoor zorgen dat je bij langere sluiters toch nog een bruikbare foto krijgt.

Als je met de lens zonder IS op 1/10s een foto neemt, dan zal het beeld meestal wazig zijn, omdat je tijdens het nemen de camera lichtjes bewogen hebt.
                    Met de IS lens wordt die beweging gedetecteerd en tegengaan, waardoor je een minder bewogen foto krijgt. Het werkt echt wel.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Reply van een amateur die twee jaar verder staat, mijn beste foto's neem ik met de 10-22 voor landschap, de 100mm Macro en de onlangs gekochte 24-105, en dat omdat na de euforie van de eerste maanden ik zoals iedereen hier en daar tegen wat beperkingen ben gekomen, meer wou, iets anders wou. Jawel, het grote voordeel van DSLR, maar weet, o amateur, dat het ene lange reis is waar je telkens weer andere lenzen en investeringen ziet (flits , statief nummer 2 wegens te lichtgekocht eerst, polza filterke 100€ ...). Ik klaag niet, integendeel, amuseer me kostelijk, en kijk stilaan uit naar de volgende body.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Reply van een amateur die twee jaar verder staat, mijn beste foto's neem ik met de 10-22 voor landschap, de 100mm Macro en de onlangs gekochte 24-105, en dat omdat na de euforie van de eerste maanden ik zoals iedereen hier en daar tegen wat beperkingen ben gekomen, meer wou, iets anders wou. Jawel, het grote voordeel van DSLR, maar weet, o amateur, dat het ene lange reis is waar je telkens weer andere lenzen en investeringen ziet (flits , statief nummer 2 wegens te lichtgekocht eerst, polza filterke 100€ ...). Ik klaag niet, integendeel, amuseer me kostelijk, en kijk stilaan uit naar de volgende body.
                        Als de microbe je vastbijt hé.
                        Maar daarom toch niet altijd slecht om te starten met de kit. Want er zijn er volgens mij evenveel die daarbij blijven, of het opgeven.

Nog een tip: Als je budget je heilig is en je je partner niet wilt verliezen. Koop nooit een L lens bij Canon. En als je het doet, de beelden niet vergelijken met je goedkope lenzen
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          Als de microbe je vastbijt hé.
                          Maar daarom toch niet altijd slecht om te starten met de kit. Want er zijn er volgens mij evenveel die daarbij blijven, of het opgeven.
                          Dat klopt, maar er is kit en kit (of kit en kit is twee).
                          Ben zelf met de 400D + 17-85 IS begonnen, en ik raad aan om te beginnen met een kit met een IS lens (en niet zoals de 1000D nu verkocht wordt dus).
                          Toen ik alles aan het uitzoeken was heb ik blijkbaar ook wat langer gelezen dan de meeste hier, de zoekfunctie is daar ideaal voor maar wordt de laatste tijd zelden nog aangesproken, iedereen heeft liever zijn topic waar nog eens alles aan bod moet komen. Ach ja, herkauwers.
                          Wat die L lenzen betreft, dat is inderdaad pas een microbe. Hoewel, de 100mm Macro is geen L, maar wel goed, de 10-22 is er nog zo een

Comment

Working...
                          X