Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner - Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginner - Canon

Hallo,

Ik ben van plan om mijn eerste DSLR aan te schaffen en twijfel bij mijn keuze.
    Net heb ik een aanbod gekregen voor een goed onderhouden Canon 350D, met kitlens, maar voor ietsje meer heb je een nieuwe 1000D.
    Wat kies ik best?
    Of heeft iemand een andere aanrader?

Nogmaals, ben een absolute beginneling en ben ook niet van plan om een freak te worden, maar af en toe een paar degelijke foto's te maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Last edited by StevenDeBaets; 26 mei 2009, 11:39.

Re: Beginner - Canon

Het hangt ervanaf hoeveel je zou moeten betalen voor die 350d. Een 1000d is in vele opzichten een betere camera, dus als die niet veel meer kost, zou ik daarvoor gaan, al was het enkel voor de 2 jaar garantie die je dan hebt.

Comment

Moeilijke keuze. Ik heb zelf 3 jaar met een 350D geschoten, en dat toestel wordt nu nog verder gebruikt door mijn vrouw. Goed toestel, waarvan de nadelen goed gedocumenteerd zijn. Ik zou denken dat de 1000D in dezelfde range ligt, hoewel nieuwere technologie, en enkel daarvoor (wat groter scherm, b.v.) zou ik precies opteren voor nieuw in dit geval. Omdat de 1000D nog relatief nieuw is, is er misschien nog niet zoveel gebruikerservaring?
      Als je voor een kitlens zou gaan, zorg ervoor dat het "IS" is. De oudere kitlens zonder Image Stabilization is niet zo goed.
      Maar beide toestellen zijn goeie instapmodellen!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Nog een aanbieding gevonden...
        Weet iemand wat een redelijke prijs is voor een eos 350D met EF 75-300 III lens en extra batterij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenDeBaets Bekijk bericht
          Nog een aanbieding gevonden...
          Weet iemand wat een redelijke prijs is voor een eos 350D met EF 75-300 III lens en extra batterij?
          Laat die 75-300 links liggen, daar wordt je niet gelukkig van.

Comment

Voor die 350D zou ik niet meer dan 150 EUR geven hoor.
            Ik zou eerder voor een nieuwe 1000D of 450D gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Laat die 75-300 links liggen, daar wordt je niet gelukkig van.
              Nochtans duikt deze lens alweer op samen met de al even middelmatige 18-55 non-IS op een 1000D in een aanbieding van Photohall

Caveat emptor !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Nochtans duikt deze lens alweer op samen met de al even middelmatige 18-55 non-IS op een 1000D in een aanbieding van Photohall

Caveat emptor !
                het lijkt erop dat Canon die achterhaalde spullen via onwetende beginners met de 1000D wil slijten....

Comment

Oei - dus 300 euro voor een 350d met extra batterij en 75-300 lens is teveel?
                  Gelukkig heb ik nog niet gekocht...

Comment

Iets te veel, misschien wel, maar 't is vooral die mindere (?) lens waaraan je eigenlijk geen geld mag geven. Was het nou een 55-250 IS geweest...
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Wat is er dan minder aan die 75-300? Als leek zou je denken, hoe meer zoom, hoe beter?
                      I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Comment

Je mag ook niet vergeten dat ik een absolute beginner ben. Heb nog steeds mijn analoge eos 500 met 28-80 kitlens die er ook op past en digitaal doe ik het nu met een sony dsc compactje...
                        Ik denk dat ik als beginner niet het grote verschil ga ervaren, en later zien we dan wel dacht ik of niet?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenDeBaets Bekijk bericht
                          Heb nog steeds mijn analoge eos 500 met 28-80 kitlens die er ook op past en digitaal doe ik het nu met een sony dsc compactje...
                          Dan ben je geen absolute beginner hé .
                          Je voegt de impact van white balance en iso settings toe aan je analoge verleden, en je bent vertrokken.

Succes !
                          Last edited by K-2; 27 mei 2009, 16:31.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vladibrass Bekijk bericht
                            Wat is er dan minder aan die 75-300? Als leek zou je denken, hoe meer zoom, hoe beter?
                            Integendeel.
                            Zo'n lens gebruik je meestal toch aan de lange kant en van 200-300mm is tie gewoon soft.
                            Voor 50€ kan je je er geen buil aan vallen (sommigen zijn er wel tevreden over, maar die verkopen hem niet), maar 100€ zou ik er niet aan uitgeven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Integendeel.
                              Zo'n lens gebruik je meestal toch aan de lange kant en van 200-300mm is tie gewoon soft.
                              Voor 50€ kan je je er geen buil aan vallen (sommigen zijn er wel tevreden over, maar die verkopen hem niet), maar 100€ zou ik er niet aan uitgeven
                              Ik heb er ook nog eentje en die heeft (zonder mij spijtig genoeg) al mooie fotos gemaakt in landen waar je beter geen dure spullen bij hebt
                              Al bij al is ze tot 200mm zeker zo goed dan de meeste superzooms, en voor 50 EUR doet niemand ze weg

Maar koop het ding aub niet nieuw

Comment

Working...
                              X