Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwaterfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderwaterfotografie

    Heeft er iemand suggesties over een mogelijk camera voor onderwaterfotografie ?

    En meningen over de Olympus Mju 770 SW?


    Groetjes

    Ine

  • #2
    Re: Onderwaterfotografie

    Dat is een vrij specifieke en aparte tak in de fotografie.
    Vooral de belichting, verlichting, strobes ed. vragen toch wel wat technische kennis!
    Misschien hier, wel in het engels

    suc6 en niet TE diep hé

    veronique
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

    Comment


    • #3
      Re: Onderwaterfotografie

      Hoi Ine,

      het hangt er zoals altijd van af wat je bedoeling is: af en toe een snapshot op vakantie op regelmatig een fotoduikje doen... en uiteraard ook hoeveel je eraan wil spenderen.

      Ik heb vroeger gewerkt met een Olympus mju500, nu canon G9 met IKELITE onderwaterhuis.
      Voordeel is dat je de G9 volledig manueel kan bedienen zoals een spiegelreflex en dus niet afhankelijk bent van de instellingen van de camera. Mijn keuze is hierop gevallen omwille van de goede recenties van deze combinatie, de kostpriijs en het feit dat het Ikelie onderwaterhuis tot -60m kan. De meeste merk-eign onderwaterhuizen van Canon, Oly zijn beperkt tot -40
      Verder werk ik met een externe flits INON z240. Een externe flits is onontbeerlijk om goeie foto's te maken. Indien je de ingebouwde flits van je toestel gebruikt, zal je heel veel last hebben van backscatter (witte vlekken op je foto's van het teruggekaaste licht op stofdeeltjes vooral in de oosterschelde) omdat de flits te dicht bij je lens zit.

      een paar voorbeelden vind je hier:



      Pascal
      http://www.flickr.com/photos/pascalderoo/
      BOVENWATER: Nikon D90, Tamron 17-50 f2.8, Nikkor 80-200 f2.8 / 50 f1.4 / micro 60mm
      ONDERWATER: Nikon D90, nikkor 60mm, Hugyfot onderwaterhuis, strobes: 2x Inon Z240

      Comment

      Working...
      X