Mijn Sony A200 is zonet de grond op gedonderd en toen ik hem eindelijk durfde aanzetten maakte mijn lens een raar geluid (best te omschrijven als: "prrr"), maar daarna ging ie gewoon aan. Wat me nu opvalt is, als ik een foto trek van bijv een fles water, en zo inzoom dat ie er net oppast, staat de onderkant van de fles er op mijn uiteindelijke foto niet op en een stukje extra aan de bovenkant. Hoe kan dit? En hoeveel kost een reparatie van een lens ongeveer?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Camera gevallen
Collapse
X
-
-
-
Re: Camera gevallen
Aangezien de lens een vreemd geluid maakte gok ik op een verschoven lenselement. Het defect dat je beschrijft kan echter ook een verschoven spiegel zijn (of nog iets anders, ik herstel zelf geen camera's). Als het de lens zou zijn kan je tweedehands voor weinig geld wel een andere kitlens kopen, maar als een bestek niet teveel kost weet je meteen ook de prijs van een herstelling. Aangezien het zowel een defecte lens als camera kan zijn lijkt me dat toch de beste optie.
Comment
-
Re: Camera gevallen
Ik zou in ieder geval via eliminatie werken alvorens hem binnen te brengen.
M.a.w. zet er even een andere lens op en test hem goed uit.
Het zou best kunnen dat de lens als “schokdemper” heeft gewerkt en de meeste ravage van de klap op zich heeft genomen, vandaar.
Dan kom je er met een 2dhands optiekje goedkoop van af.Last edited by Veronique; 22 mei 2009, 23:08.« Je suis venu vous dire que je m'en vais! »
Comment
Comment