Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelle foto's na elkaar shooten : Sony alpha 300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snelle foto's na elkaar shooten : Sony alpha 300

Hey iedereen !

Ik heb me net een statief gekocht en zou graag meerdere foto's snel na elkaar shooten ...
    Dus hem op zelf ontspanner zetten , (hoeft niet speciaal) én dat ik dan meerdere foto's na elkaar kan shooten ... hoef ik daarvoor de knop in te drukken ... Hoe heet deze speciale functie ... op mijn gewoon digitaal fototoestel heb ik deze functie , maar bestaat dit ook op mijn reflexcamera ?

Groeten en alvast bedankt

Re: Snelle foto's na elkaar shooten : Sony alpha 300

'k zou toch denken van wel he. rtfm?
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

In technische termen spreekt men van een burst.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Handleiding pagina 92 :

Dat is dan 15 €
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

soms vraag ik me toch af waar sommige mensen hun handleiding dan WEL voor gebruiken .....
          Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
            Dat is dan 15 €

Schitterend!! :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
              soms vraag ik me toch af waar sommige mensen hun handleiding dan WEL voor gebruiken .....
              Een handleiding is vaak geschikt om onder een wat kort uitgevallen tafelpoot te steken, zodat de tafel niet langer wiebelt!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Een handleiding is vaak geschikt om onder een wat kort uitgevallen tafelpoot te steken, zodat de tafel niet langer wiebelt!
                Ik gebruik die voor mijn statief in evenwicht te houden
                Maar schitterend van Defenderke

Daarom dat ik mij een dikker boek gekocht heb zo eentje van easy computing over mijn camera
                Leest makellijker en is een aanvullinbg omdat er ook tips over fotografie in staan

Welke camera heeft dan de meeste burts foto's per sec ???

Comment

was dat niet de canon 1d mk zoveel met een stuk of 12 frames/seconde?
                  (als we spreken over "normale" camera's uiteraard)
                  [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Ik heb weldegelijk mijn handleiding doorgenomen ... ik wist dat deze functie bestond ... maar mijn grote vraag is als je die functie kan uitoefenen op zelfontspanner ? dus zonder de shootknop in te drukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
                      Ik heb weldegelijk mijn handleiding doorgenomen ... ik wist dat deze functie bestond ... maar mijn grote vraag is als je die functie kan uitoefenen op zelfontspanner ? dus zonder de shootknop in te drukken
                      Met een draadontspanner of draadloze afstandbediening
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Een draadontspanner heb je al voor enkele euro's: zie dit topic. Ik heb er zelf ook zo eentje en dat werkt prima.
                        about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                          was dat niet de canon 1d mk zoveel met een stuk of 12 frames/seconde?
                          (als we spreken over "normale" camera's uiteraard)
                          10 foto's per seconde is het maximum bij de 1D MKIII, maar dat is voor mij toch meestal snel genoeg.
                          Vorige zondag heb ik zelfs voor een lagere snelheid gekozen, anders stond het geheugenkaartje te snel vol...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

En zijn dat dan RAW-bestanden, of alleen JPG (en in welke kwaliteit)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              En zijn dat dan RAW-bestanden, of alleen JPG (en in welke kwaliteit)?
                              Van Canon:

Continu-opnamen Max. ca.10 fps. (snelheid blijft behouden voor maximaal 110 foto's (JPEG), 30 foto's (RAW))¹

¹ Gebaseerd op testmethoden van Canon, JPEG, ISO 100, Standard Picture Style. Afhankelijk van het onderwerp, het merk van de geheugenkaart, de beeldkwaliteit van de opname, ISO-waarde, drivemodus, Picture Style, persoonlijke functies, etc.

Comment

Working...
                              X