Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij aankoop... Fuji S5pro of Nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij aankoop... Fuji S5pro of Nikon D300

Hallokes,

Wie kan me de pro's en de contra's even op een rijtje zetten?
    Wie kan me helpen bij het kiezen van 1 van deze 2toestellen?

Je hebt de S5pro al voor een 5-600€ en de D300 komt op 1300€.
    Dit is voor mij natuurlijk al een groot verschil...maar is er verder nog veel verschil?
    Wie kent er veel van Fuji en is er tevreden van en om welke reden?

Kortom, alle info is van harte welkom om m'n keuze te vergemakkelijken!

Grtz en bedankt
    Vera

ps: ik heb nu een D70s van Nikon.
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Re: Hulp gevraagd bij aankoop... Fuji S5pro of Nikon D300

Toevallig net ook aan het uitkijken naar een backuptoestel en had bij
    www.digicamshop.be de prijs voor een S5 gevraagd en deze is bij hun momenteel maar €499. Het blijft voor mij trouwens een tweestrijd om een kwaliteits bridge te nemen zoals de S100FS of een DSLR zoals de S5 met zijn onovertroffen dynamisch bereik.

Comment

Ik heb zelf de S5 pro, mijn broer de D300. Ik heb ze dus allebei al eens in mijn handen gehad.
      Beide zeer degelijke camera's, de S5 pro heeft de behuizing en mechanische kwaliteiten van de D200 (voorganger van de D300), magnesium chassis en afgedicht tegen stof en regen, maar de S5 is wel een totaal andere camera dan de D200 of D300. De S5 heeft een mooi dynamisch bereik, niet slecht qua ruis, mooie kleuren recht uit de camera (maar dat is mogelijk subjectief), is momenteel zeer interessant qua prijs. De camera is daarentegen traag qua aantal opnames die je achter mekaar kan maken.

De D300 heeft een betere autofocus, anti-stofsysteem, live-view, beter en groter LCD-scherm, heeft een minstens even degelijke bouw dan de S5, is een stuk sneller en is eveneens degelijk qua ruis. Stuk duurder dan de S5.

Voila, in 't kort mijn bevindingen. Ik heb de camera's op zich nooit aan een vergelijkende test onderworpen, ik spreek dus louter op basis van de indruk die ik heb en de D300 ken ik eerder van occasioneel gebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        www.digicamshop.be de prijs voor een S5 gevraagd en deze is bij hun momenteel maar €499. Het blijft voor mij trouwens een tweestrijd om een kwaliteits bridge te nemen zoals de S100FS of een DSLR zoals de S5 met zijn onovertroffen dynamisch bereik.
        Ik lees dat hij niet meer leverbaar is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
          Ik lees dat hij niet meer leverbaar is
          http://www.digicamshop.be/product/44...-pro-body.html
          Mail van vandaag:

Geachte heer ******,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het toestel komt momenteel op €499.

Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft. In dat geval kunt u altijd contact opnemen met mij of één van mijn collega's via telefoonnummer (+32) (0)3 6084444. U kunt ons natuurlijk ook weer via dit e-mailadres benaderen.
          Met vriendelijke groet,

Dennis Mattheesens
          Digicamshop.be

Comment

Op de site staat dat de S5 niet meer leverbaar is. Juist uw post gelezen dat hij nog wel leverbaar is aan €499
            Ik denk ook dat als je hem nog wil kopen je best niet te lang meer wacht want in de meeste winkels leveren ze hem niet meer.
            Bij konijn is hij toch een stuk duurder €659 maar daar hebben ze hem nog wel op voorraad.
            Op de vraag bridge of DSLR kies ik persoonlijk voor de laatste, ik heb gisteren nog wat foto's getrokken op een feestje met de Sony DSC H9 bridge van de vrouw maar das gewoon prul als je die vergelijkt met mijne simpele D60 bovendien had ze twee batterijen nodig en heeft ze terplaatse nog een batterij moeten laden.
            Met een batterij kan ik makkelijk twee zo een feestjes doen.
            Last edited by Sus; 18 mei 2009, 21:39.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Misschien heb je iets aan dit artikel ? http://www.bythom.com/s5review.htm

groetjes,

Comment

Toch maar eens vragen of het wel degelijk de Fuji S5 Pro is, want toeval of niet, de Fuji S100FS kost juist 499€ daar
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Keuze is eigenlijk een beetje afhankelijk van wat je er vooral wil mee doen.

Prijs,portret, landschap, macro : Fuji S5 Pro
                  Actiefotografie : De D300 ( wat niet wil zeggen dat de D300 niet zou voldoen voor andere zaken he )

Ik heb beiden gehad, de D300 is vervangen door de D3, de Fuji S5 Pro heb ik vorige week bij konijn opnieuw aangekocht voor 650€ ( als digicamshop die werkelijk levert aan 499 heb ik bij Konijn wel een slechte zaak gedaan )

Ik moet wel zeggen, ik ben een Fuji liefhebber, dus niet echt objectief, mijn keuze tussen een D300 en een Fuji S5 Pro zou duidelijk overhellen naar de Fuji S5 Pro, zeker nu de prijs maar 1/3 de meer is van de beginperiode.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Ik moet wel zeggen, ik ben een Fuji liefhebber, dus niet echt objectief, mijn keuze tussen een D300 en een Fuji S5 Pro zou duidelijk overhellen naar de Fuji S5 Pro, zeker nu de prijs maar 1/3 de meer is van de beginperiode.
                    De S5 is wel een stuk trager dan de D300 maar kan hij zuiver op beeldkwaliteit over met een D300, is een S5 zo goed? Ik heb er al veel over gelezen maar eigenlijk nog nooit resultaten ervan gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Toch maar eens vragen of het wel degelijk de Fuji S5 Pro is, want toeval of niet, de Fuji S100FS kost juist 499€ daar
                      Oeps, , inderdaad, ik had prijs gevraagd van de S5 en deze van de S100FS gekregen. Sorry mensen voor het misverstand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        De S5 is wel een stuk trager dan de D300 maar kan hij zuiver op beeldkwaliteit over met een D300, is een S5 zo goed? Ik heb er al veel over gelezen maar eigenlijk nog nooit resultaten ervan gezien.
                        Sus, altijd welkom om eens te testen hoor. ( omgeving Herentals )

Oeps, , inderdaad, ik had prijs gevraagd van de S5 en deze van de S100FS gekregen. Sorry mensen voor het misverstand.
                        Ik voel me al direct een pak beter . . .

Comment

Sus, altijd welkom om eens te testen hoor. ( omgeving Herentals )

Het kan zijn dat ik nog wel eens afspreek, voor mij is het niet zover uit uw buurt (Hoogstraten)
                          Ik heb nu een D60 maar zou graag wat verder gaan en ik zat eigenlijk aan een D90, D300, 50D te denken.
                          Liefst zou ik een D700 kopen maar ik krijg dat niet klaar bij mijne sponsor denk ik.
                          Last edited by Sus; 20 mei 2009, 01:21.

Comment

Ik heb beide toestellen..
                            Voor zowel modelfotografie als huwelijksfotografie werk ik met mijn Fuji S5... Op mijn D300 steekt mijn groothoeklens die ik af en toe nog es gebruik...

Fuji S5 is - zoals eerder aangehaald - veruit de beste qua dynamisch bereik en kleuren...
                            Als het snel moet gaan, neem ik ook mijn D300...

Ik ben er zo content van dat ik overweeg om nog een tweede Fuji S5 te kopen als back-uptoestel...
                            Chrisly... [B]www.christvilez.be

Comment

Ik weet niet of het nu al gevolgen heeft voor de voorraad in onze winkels, maar de originele batterijen NP-150 zouden niet langer gemaakt worden. BRON

Comment

Working...
                              X