Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Re: welke canon camera voor autosport te fotograferen
Dat zal perfect lukken met een 50D, maar dan moet je wel de juiste lenzen kiezen. Met het kitlensje zal dat te gevaarlijk zijn, want dan moet je veel te dicht bij de actie komen.
Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
Op een 50D zou ik zeker een 100-400 erbij nemen, een schitterende lens rond het circuit met een ideaal bereik (ik gebruik ze op mijn 40D). Voor de breedhoek is een 24-105 heel goed, zowel rond het circuit als in de pitlane ... voor de pitbox is die dan weer niet 'wide' genoeg, dan zou ik ofwel de schitterende 17-55 IS ofwel de 10-22 aanraden, maar deze laatste heeft geen IS jammer genoeg en een statief in de pitbox denk ik niet dat zal lukken.
Ik draai al enkele jaartjes mee in het auto en circuit gegeven, dus als je vragen hebt ... shoot
Op een 50D zou ik zeker een 100-400 erbij nemen, een schitterende lens rond het circuit met een ideaal bereik (ik gebruik ze op mijn 40D). Voor de breedhoek is een 24-105 heel goed, zowel rond het circuit als in de pitlane ... voor de pitbox is die dan weer niet 'wide' genoeg, dan zou ik ofwel de schitterende 17-55 IS ofwel de 10-22 aanraden, maar deze laatste heeft geen IS jammer genoeg en een statief in de pitbox denk ik niet dat zal lukken.
Ik draai al enkele jaartjes mee in het auto en circuit gegeven, dus als je vragen hebt ... shoot
Mark
Ja, ff een offtopic vraagje; hoe weet je op voorhand waar en welke grote car events plaatsvinden?
Mvg
"I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."
Re: welke canon camera voor autosport te fotograferen
Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_DogBekijk bericht
Ja, ff een offtopic vraagje; hoe weet je op voorhand waar en welke grote car events plaatsvinden?
Mvg
Gewoon de sites van de circuits afgaan, en de events die je interessant vind hebben meestal ook een site, kan je ook data vandaan halen ... en inkom vragen.
Comment