Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 50D (resolutie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 50D (resolutie)

    Weet iemand op welke rsolutie foto's worden weggeschreven bij gebruik van een Canon 50D? Ik heb nu een 350 d en de foto's in JPEG hebben 75 dpi resolutie. Of kan men dit kiezen?

  • #2
    Re: Canon EOS 50D (resolutie)

    Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
    Weet iemand op welke rsolutie foto's worden weggeschreven bij gebruik van een Canon 50D? Ik heb nu een 350 d en de foto's in JPEG hebben 75 dpi resolutie. Of kan men dit kiezen?
    Dat kan je inderdaad kiezen en hangt dan ook nog eens af of je RAW trekt of JPG.
    De hoogste resolutie is in elk geval 15Mb.


    Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 50D (resolutie)

      Alle DLSR's hebben foto's op 72dpi.
      Het belangrijkste is het aantal pixels!!! Veel mensen staren zich blind aan het aantal pixels van bijv... 15miljoen pixels... Het belangrijkste en wat maakt dat de foto's scherp zijn is de cameraresolutie, de pixels in de breedte en in de hoogte.... Voor de 50D is 3168 x 4752 pixels en dat gepaard met de 72dpi... dus hoe hoger de cameraresolutiewaarde, hoe scherper de foto's... Je foto's zullen steeds 72dpi eruit komen...

      Voor een 350D zal dat 2304 x 3456 zijn... dus dat wil zeggen dat je met een 350 minder scherpe foto's zult hebben dan een 50D... Je beeld is 72dpi op bijvoorbeeld 150cmx100cm.
      Als je dan je foto verkleint in bijvoorbeeld photoshop naar een A4, dan vergroot die 72dpi naar bijvoorbeeld 240, 250 dpi... Dus die 72dpi compenseert in feite als je je foto van 150cmx100cm verkleint...
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 50D (resolutie)

        Hogere cameraresoltutie trekt scherpere foto's???


        Maximale cameraresolutie is direct gelinkt aan het aantal MP van de camera. Elke "pixel" op de sensor "vult" als het ware een digitale pixel...

        En jij wil dus beweren dat een 15MP 50D dus altijd scherper zou moeten zijn dan bijvoorbeeld mijn 4,6 MP camera?

        Volgens mij is dat niet zo namelijk...
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 50D (resolutie)

          Lees hier de hele uitleg over "DPI" http://www.dpiphoto.eu/dpi2.htm en dan weet je dat er helemaal geen probleem is met je camera.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 50D (resolutie)

            Leuk en informatief stukje


            Vooral het lezen van de frustratie die de schrijver gehad moet hebben maakt het nog mooi leesvoer ook (naast de nuttige info)
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 50D (resolutie)

              Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
              Weet iemand op welke rsolutie foto's worden weggeschreven bij gebruik van een Canon 50D? Ik heb nu een 350 d en de foto's in JPEG hebben 75 dpi resolutie. Of kan men dit kiezen?
              Uw 50D maakt plaatjes van 4752 x 3168 pixels, in de hoogste resolutie. En die plaatjes hebben geen DPI, dat is zever.
              DPI komt alleen ter sprake bij het printen.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 50D (resolutie)

                Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                Alle DLSR's hebben foto's op 72dpi.
                .
                Edit: oei .. redundante posting ...

                NEEN ! ad nauseam ! fotos hebben GEEN DPI NOOIT .. fotos hebben een X-bij-Y pixelgrootte, basta !

                zie andermaal en tot in den treure

                Comment

                Working...
                X