Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximity sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Proximity sensor

Hallo,
    Sommige DSRL's hebben een proximity sensor die de LCD uitschakelt als je de camera viewfinder tegen je oog (of je lichaam) brengt.
    Het nut daarvan zou zijn dat je niet gestoord wordt bij het kijken door de viewfinder en dat je battery spaart.
    Heeft iemand enige ervaring? Maakt dat veel uit (vooral dat van die batterij), m.a.w. is dit een argument om voor de ene of andere camera te kiezen?
    Dank voor reacties.

Re: Proximity sensor

Bij mij wordt het LCD-scherm uitgeschakeld en de autofocus geactiveerd. Ik heb deze instelling nooit uitgezet, dus ik weet niet precies of het de batterij veel spaart, maar als ik veel foto's bekijk op de LCD merk ik dit toch in het energieverbruik. Het is voor mij echter geen beslissend punt om voor een bepaalde camera te kiezen.
    about.me/stijnv

Comment

Bij mij gaat het display gewoon na 10 sec uit of eerder als ik de ontspanknop aanraak.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bij mijn 50D worden er geen instelwaarden weergegeven op het scherm. Alle info die ik nodig heb kan ik zien via de zoeker. Enkel bepaalde veranderingen gebeuren via het lcd scherm. Eens je weer focust gaat het automatisch uit. Hij heeft geen proximity sensor en ik heb dat ook niet nodig bij deze camera.

Mijn 400D daartegen heeft wel een proximity sensor, daar heel veel instellingen via het lcd-scherm gebeuren. Maar je kan ook via een druktoets zorgen dat er niets op het scherm weergegeven wordt.

Kortom, het kan handig zijn, maar betwijfel of het in de werkelijkheid veel invloed heeft op het batterijverbruik. Wel handig als het scherm zwart wordt als je door de zoeker kijkt, want de grijze achtergrond van het instelscherm bij de 400D zou afleidend werken als je door de zoeker kijkt.
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Bedankt voor de reacties!

Comment

Working...
          X