Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D Mark II

Ja, de st-e2 geeft AF-assist-light op zichzelf. Superhandig en met de flitser in de hand heb je altijd het licht waar je het wilt hebben

Zie ook http://www.luminous-landscape.com/reviews/st-e2.shtml
    Last edited by Aeolis; 15 mei 2009, 19:23.

Comment

Ik ben ook aan het overwegen om de 5d te gaan kopen. Nu kom ik op marktplaats.nl een advertenie tegen van iemand die hem na 5 maanden weer wil verkopen en deze reden opgeeft. Advertentienr. 253487400

"5 maanden geleden in NL gekocht voor 3050 euro, dus nog met originele nederlandse fabrieksgarantie.
      Compleet met verpakking, kabels, software en nederlandse gebruiksaanwijzing.
      Nieuwstaat, slechts 400 opnames mee gemaakt (!)

Ik verkoop 'm omdat de autofocus me erg tegenvalt. Na de 10D, 20D en 40D is het wat dat betreft een stap terug. Vooral bij snel bewegende onderwerpen, zoals mijn jonge kinderen, is me dit erg tegengevallen (ja ik weet dat deze camera niet wordt gepositioneerd als "actiecamera", maar ik had toch beter verwacht). Bij meer statische onderwerpen is de beeldkwaliteit adembenemend. De video-mode is prachtig, maar ook hier "onbruikbaar" voor bewegende onderwerpen en zeker geen vervanging voor een videocamera."

Dit kan toch niet waar zijn lijkt mij. Zijn er 5d bezitters die andere ervaringen hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guido1969 Bekijk bericht
        ...een stap terug. Vooral bij snel bewegende onderwerpen, zoals mijn jonge kinderen, is me dit erg tegengevallen. Bij meer statische onderwerpen is de beeldkwaliteit adembenemend. De video-mode is prachtig, maar ook hier "onbruikbaar" voor bewegende onderwerpen en zeker geen vervanging voor een videocamera."
        Als je de scherpstelling zet in de modus "volgen" werkt dit prima. Maar voor sportfotografie is die meestal te traag. Dwz: te weinig beelden per seconde: je mist soms de belangrijkste foto van een actie en dat is jammer. Al valt er wel mee te leven.
        Wat video betreft is de kwaliteit zeer goed al moet je omzetten van 30f naar 25f/s
        Maar uit de hand niet echt professioneel te gebruiken.
        Ik gebruik dit voor korte interviews en dat gaat wel (zie video van interview op internet interviews (2)
        http://www.stich.be

Comment

ik mag niet klagen van mijn toestel maar een goe statief doet soms wonderen

greets
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

Ik ben ook aan het overwegen om de 5d te gaan kopen. Nu kom ik op marktplaats.nl een advertenie tegen van iemand die hem na 5 maanden weer wil verkopen en deze reden opgeeft. Advertentienr. 253487400

"5 maanden geleden in NL gekocht voor 3050 euro, dus nog met originele nederlandse fabrieksgarantie.
            Compleet met verpakking, kabels, software en nederlandse gebruiksaanwijzing.
            Nieuwstaat, slechts 400 opnames mee gemaakt (!)

Ik verkoop 'm omdat de autofocus me erg tegenvalt. Na de 10D, 20D en 40D is het wat dat betreft een stap terug. Vooral bij snel bewegende onderwerpen, zoals mijn jonge kinderen, is me dit erg tegengevallen (ja ik weet dat deze camera niet wordt gepositioneerd als "actiecamera", maar ik had toch beter verwacht). Bij meer statische onderwerpen is de beeldkwaliteit adembenemend. De video-mode is prachtig, maar ook hier "onbruikbaar" voor bewegende onderwerpen en zeker geen vervanging voor een videocamera."

Dit kan toch niet waar zijn lijkt mij. Zijn er 5d bezitters die andere ervaringen hebben
            400 opnames en 5 maanden oud.... maakt da maar iemand anders wijs....
            Moest hij nu zeggen dat de AF veel slechter is dan bij Nikon, dan ok. Maar tov een XXD reeks denk ik niet dat het een downgrade is.

Comment

wil er hier iemand zijn computer specificaties meedelen i.v.m met dit beest van een camera.
              zou wil weten wanneer ik (ooit) mijn 20d van de hand als mijn Apple dat gaat trekken

J.
              Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

Comment

Intel I7 920 - 12Gb ram -6 x 1 tb (3 intern, 3 extern voor backup), ...

Overkill voor de 5dMii

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                  400 opnames en 5 maanden oud.... maakt da maar iemand anders wijs....
                  Moest hij nu zeggen dat de AF veel slechter is dan bij Nikon, dan ok. Maar tov een XXD reeks denk ik niet dat het een downgrade is.
                  tov van een 40D/50D is het AF systeem van de 5D(II) alleszins "minder". Die hebben 9 cross-type AF punten en dat merk je echt wel.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
                    wil er hier iemand zijn computer specificaties meedelen i.v.m met dit beest van een camera.
                    zou wil weten wanneer ik (ooit) mijn 20d van de hand als mijn Apple dat gaat trekken

J.

Wat heeft een PC nu te maken met het wisselen van camera? Ok met een 80486 moet je niet beginnen met fotobewerking natuurlijk

Maar als uw computer momenteel geschikt is voor 'beeld'-bewerking gaat hij dat met een andere camera ook nog zijn hoor... misschien iets trager door de grotere bestandsgrootte maar toch...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
                      Wat heeft een PC nu te maken met het wisselen van camera? Ok met een 80486 moet je niet beginnen met fotobewerking natuurlijk

Maar als uw computer momenteel geschikt is voor 'beeld'-bewerking gaat hij dat met een andere camera ook nog zijn hoor... misschien iets trager door de grotere bestandsgrootte maar toch...
                      Al eens een 5D2 Raw file door je PC laten verwerken ? Ik denk van niet, wees gerust het verschil is groot... Da's één van de grootste nadelen van de 5D2 maar ik neem die er graag bij
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Hoe groot is een raw bestand van de 5d ? Want dan is het naast het investeren in de camera ook nog een keer extra harde schijven.

Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden.

Heeft iemand ervaring met het fotograferen van vogels met de 5D. Is die daarvoor snel genoeg ?

Comment

Hoe groot is een raw bestand van de 5d ? Want dan is het naast het investeren in de camera ook nog een keer extra harde schijven.

Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden.

Heeft iemand ervaring met het fotograferen van vogels met de 5D. Is die daarvoor snel genoeg ?
                          Voor wat ik hier op BD ondertussen gelezen heb is de 5D niet echt geschikt voor actiefoto's, zoals Vliegende vogels, rijdende voertuigen, ... Zijn AF zou te traag zijn. Voor dit werk is de 1D beter.
                          Laten we simpel gezegd stellen dat beide even goed zijn. Maar de 1D voor het snellere werk is wegelegd.

Comment

Working...
                          X