Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5D Mark II

Hallo,

Ik dacht aan een Canon 5D MArk II te kopen omwille van het feit dat dit een camera is met FF en toch 21,5 megapixels. Echter als ik foto's bekijk op pc lijken deze nooit echt scherp te zijn in ware grote. De foto's getrokken door collega-merken met 12 megapixels lijken zelfs scherper. Aangezien ik in eerste instantie foto's toch wel groter wil laten afdrukken ging mijn eerste keuze uiteraard uit naar een toestel met 21,5 megapixels.

Mogelijks heeft er iemand een simpele en logische verklaring voor en is het best mogelijk dat ik iets verkeerd interpreteer.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Re: Canon 5D Mark II

Oorspronkelijk geplaatst door Olivjee Bekijk bericht
    Mogelijks heeft er iemand een simpele en logische verklaring voor en is het best mogelijk dat ik iets verkeerd interpreteer.
    Koop een D700 ...

Nee serieus, welke lens werd er gebruikt? Of toon eens een voorbeeld van de 'onscherpe' foto? Kan echt aan véél liggen hoor.

Een 5D mark II kopen geeft geen 100% garantie op scherpe foto's ...
    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Dat kan aan verschillende dingen liggen:

- slechte monitor
      - bewegingsonscherpte
      - back/frontfocus probleem aan de lens of sensor (kan je wel afstellen)
      - slecht exemplaar lens
      - verkeerde camera instellingen (automatische focuspunt selectie)
      enz.

Ik heb hier een 5D en een 5D Mark II, daarnaast heb ik ook een D200 en heb ik wel eens de D3 van mijn collega fotograaf Femke Hansen gebruikt.

De 5D Mark II is subliem kwa scherpte en overtreft alle camera's waar ik tot nu toe mee heb gefotografeerd. Wel moet ik zeggen dat ik een zeer scherp exemplaar heb van de 24-105 4L.

Mjn monitor is een Eizo S2031W en de foto's zien er een stuk scherper uit op mijn Eizo dan op mijn Macbook.
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie. Aangezien ik zelf nog niet over zulk toestel beschik kan ik geen foto posten. Ik kan wel verwijzen naar onderstaande site. Hier kan je foto's bekijken op origineel formaat. Ik vraag mij af of ik deze alleen interpreteer als onscherp?

Sample photos with complete EXIF data and Lightroom edits. Click on any of them to view camera settings, edits and download them as Lightroom presets.
        Last edited by Olivjee; 12 mei 2009, 00:16.

Comment

Maak je dan maar geen zorgen!!!

Gewoon kopen die handel!
          nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Ik heb de 5D met de 24-105 en de Sigma 50 f/1.4 en kan obsoluut niet klagen over de scherpte van beide objectieven.
            Niet twijfelen aan de 5D MKII dus.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Trebs had het eens over de Tamron 28-75: I'm telling you, Tamron should supply a box of Hansaplast with this lens. It's that sharp.

Héél toepasselijk op die 5DII hoor

Comment

Hallo,

Ik dacht aan een Canon 5D MArk II te kopen omwille van het feit dat dit een camera is met FF en toch 21,5 megapixels.
                Welk toestel heb je nu, en welke objectieven heb je?

Comment

Hallo,

Ik dacht aan een Canon 5D MArk II te kopen omwille van het feit dat dit een camera is met FF en toch 21,5 megapixels. Echter als ik foto's bekijk op pc lijken deze nooit echt scherp te zijn in ware grote. De foto's getrokken door collega-merken met 12 megapixels lijken zelfs scherper. Aangezien ik in eerste instantie foto's toch wel groter wil laten afdrukken ging mijn eerste keuze uiteraard uit naar een toestel met 21,5 megapixels.

Waar is de tijd dat 21 MP voorbehouden was voor medium formaat.

De jpg ruisreductie van de 5D II is (veel te) hoog en kan ook niet volledig uitgeschakeld worden.

Voor een perfect resultaat is dus RAW nodig, zeker voor grotere afdrukken.
                  Met RAW krijg je fotos die gelijk scherp zijn als fotos van de originele 5D maar met de detailweergave van 21 MP.

Voor kleinere afdrukken kan de sterke jpg ruisonderdrukking wel een voordeel zijn.

Jan.

Comment

Hallo,

Ik heb onlangs ook een 5DmkII gekocht en die is zeer scherp. Voor portretten en landschappen is die toch een klasse hoger dan mijn 1DmkIII.
                    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
                      Ik heb onlangs ook een 5DmkII gekocht en die is zeer scherp. Voor portretten en landschappen is die toch een klasse hoger dan mijn 1DmkIII.
                      Daarvoor zal de 5D MkII zelfs 2 of meer klassen hoger zijn ... de 5D Mk I is zelfs al beter dan de 1D Mk III

Voor sport en "snelle dingen" is de 1D Mk III beter geschikt.
                      Peter
                      2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                      gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Voor mij is hij scherp genoeg..

70-200f2.8 @ 1/125 & f6.7 (iso100)

UItsnede van volle-resolutie bestand, nog geen verscherping toegepast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht

Voor sport en "snelle dingen" is de 1D Mk III beter geschikt.
                          Ook in donkere omstandigheden is de 5DmkII AF niet veel soeps. En de buitenste scherpstelpunten zijn enkel bij voldoende licht te gebruiken, en dan nog. Vind ik wel jammer.
                          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
                            Ook in donkere omstandigheden is de 5DmkII AF niet veel soeps. En de buitenste scherpstelpunten zijn enkel bij voldoende licht te gebruiken, en dan nog. Vind ik wel jammer.
                            Ik heb daar absoluut geen problemen mee in tegenstelling tot mijn oude 5D.

Weet iemand of de St-e2 infraroodsensor ook als autofocus sensor is te gebruiken ipv alleen aansturen van flitsers? Dit zou voor mijn oude 5D wel een goede oplossing zijn, want die hunt snel zodra het donker word.
                            Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                              Ik heb daar absoluut geen problemen mee in tegenstelling tot mijn oude 5D.

Weet iemand of de St-e2 infraroodsensor ook als autofocus sensor is te gebruiken ipv alleen aansturen van flitsers? Dit zou voor mijn oude 5D wel een goede oplossing zijn, want die hunt snel zodra het donker word.
                              Volgens mij is dit mogelijk met de ST-E2. Maar waarom gebruik je hiervoor dan niet gewoon de AF assist van een externe flitser? (zonder te flitsen bedoel ik dus)
                              www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                              X