Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gezocht bij eerste aankoop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp gezocht bij eerste aankoop

Hallo,
    ik ben nieuw op dit forum en zoals ik reeds meerdere malen heb gelezen is het niet de bedoeling dat jullie gaan zeggen welk toestel te kopen; maar toch heb ik een vraag in die richting

ik ben op zoek naar een toestel om sportfoto's te maken, vnl motorraces

ik heb reeds 2 toestellen op het oog
    canon 1000d en canon 450 d

kunnen jullie me verder helpen om een keuze te maken of een ander toestel in die prijsklasse aanraden

Bedankt
    Ester

Re: hulp gezocht bij eerste aankoop

DEZE LINK geeft de specs van de 450D naast die van de 1000D.
    De lenskeuze zal lastiger zijn.
    Sukses met je zoektocht!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ester1977 Bekijk bericht
      Hallo,
      ik ben nieuw op dit forum en zoals ik reeds meerdere malen heb gelezen is het niet de bedoeling dat jullie gaan zeggen welk toestel te kopen; maar toch heb ik een vraag in die richting

ik ben op zoek naar een toestel om sportfoto's te maken, vnl motorraces

ik heb reeds 2 toestellen op het oog
      canon 1000d en canon 450 d

kunnen jullie me verder helpen om een keuze te maken of een ander toestel in die prijsklasse aanraden

Bedankt
      Ester
      Beide camera's zijn goed en geschikt om sportfoto's te maken. Het wordt nog een moeilijke keuze om een objectief uit te kiezen. Je hebt goedkope objectieven in een mindere kwaliteit, tot zeer dure L-serie objectieven met prachtige kwaliteit.

Comment

Niet bepaald een gemakkelijke tak in de fotografie om te beginnen.
        Veel hangt af van het buget.
        1000D + 55-250 IS = goedkoop en goed, maar de focus is niet van de snelste.
        1000D + 70-200 f/4 IS = zeer duur objectief maar met grote waarschijnlijkheid de beste zoomlens in dit bereik.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ik heb op de website van digicamshop de volgende link gevonden:

zou dit een goed prijs/kwaliteit verhouding zijn???

Comment

Voor motorraces: enkel als de motoren stil staan, en er heel veel licht is. En dan nog...

Comment

Die 75-300 lens zou ik mijden, veel beter een 55-250 IS nemen, stabieler en scherper.

Comment

Ik ben er dus uit het wordt de canon 450d, maar twijfel nu tussen 2 aanbiedingen. Loont het de moeite om 50 km extra te rijden:

Bartok Genk (meest kortbij)

of

Studio 73 Geel (60 km verder)
                Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Mvg,
                Ester

Comment

De prijs is hetzelfde (ok 1 €) en de kit is hetzelfde, en beide zaken hebben geen slechte reputatie, beter dichtbij huis blijven dan.
                  Ah ik zie het 4Gb kaartje (10 € ? 15 €?) rugzak (toch ook minimaal 25€, statief (zal wel basis zijn, maar om te beginnen en te ondervinden waar je moet op letten...en toch zeker 50€) en dat voor 60km rijden, doen zou ik zeggen...heb al meer kilometers gereden voor zo'n voordeel.

Comment

Zappa,

bedankt

Comment

wat je bij Studio 73 krijgt, krijg je meestal ook bij Foto Bastiaens in Sint-Niklaas... is wel wat dichter hé!
                      mail hen eens...
                      Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

@ Landie: ik denk dat je verkeerd gelezen hebt, het is GenK en niet GenT; dus is St. Niklaas "ietsje" verder

Comment

@ Landie: ik denk dat je verkeerd gelezen hebt, het is GenK en niet GenT; dus is St. Niklaas "ietsje" verder

oops!
                          Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Ik ben er dus uit het wordt de canon 450d, maar twijfel nu tussen 2 aanbiedingen. Loont het de moeite om 50 km extra te rijden:

Bartok Genk (meest kortbij)

of

Studio 73 Geel (60 km verder)
                            Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

Mvg,
                            Ester
                            Ik heb gewoon online besteld, maar als je een naar een winkel in de buurt wilt is Bartok zeker geen slechte keus.
                            about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Landie Bekijk bericht
                              wat je bij Studio 73 krijgt, krijg je meestal ook bij Foto Bastiaens in Sint-Niklaas... is wel wat dichter hé!
                              mail hen eens...
                              D'er is ook een Bastiaens in Berlaar... weet niet of dat dichtbij GenK ligt?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X