Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiev 88

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kiev 88

Ik heb onlangs een nieuwe kiev 88 gekocht, alles werkt naar behoren, maar een van de achterwanden heeft een probleem: het is namelijk niet gereed en er staat een rood tekentje op. Je mag zo'n achterwand niet op de camera zetten, aangezien camera en de achterwand beide een wit kleur bij de indicator moeten vertonen, anders gaat het beschadigd raken. Nu mijn vraag: hoe kan ik de achterwand op gereed zetten aangezien Ik wil dat er naast de teller bij de indicator wit verschijnt?
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!
    Last edited by THESIS; 11 mei 2009, 22:39.

Re: Kiev 88

[MOD]
    Even verplaatst naar een geschikter forumdeel

Comment

Re: Kiev 88

Hoi,

Ik heb geen ervaring met de Kiev, maar wel met andere middenformaat camera's. Voor zover ik je uitleg volg, moet je het volgende doen:

Druk de ontspanknop van de Kiev in, zonder dat de achterkant er aan hangt (zodat hij afgaat). Nu heb je op de body ook een rood bolletje. Bevestig de achterkant aan de body, dat mag want beide zijn nu rood. Span het toestel op. Normaal gezien, worden zowel body als achterkant nu wit en je kan fotograferen. Door je body op te spannen wordt ook het filmrolletje in de achterkant voortgespoeld tot de goede positie. (Als de sluiter in de lens zit wordt deze ook mee opgespannen)

Groetjes Wouter. Hopelijk ben je er iets mee.

Comment

Working...
      X