Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke goedkope compact camera naast een DSLR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke goedkope compact camera naast een DSLR?

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    Ik geef 1 voorbeeldje: Canon A590IS en er zijn er meer, maar ik heb geen zin dat voor jou uit te gaan zoeken.
    Je sloeg gewoon de plank mis, niet erg, maar wel waar
    Misschien geef je geen link omdat volgens Canon (link) dit toestel niet meer verkrijgbaar is? Dat wist jij natuurlijk al.
    Maar d'er zal wel een opvolger zijn, niet, waarover jij ook alles weet?

(en voor mij moet jij niets zoeken, hoor)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Sony DSC-H2, kost +- 250€

Voordelen:
      - 8Mpixels
      - 10x zoom
      - Stabilisatie
      - Manuele speed, aperture & ISO settings, al is de aperture niet echt flexibel, begint op 3.5 bij 1x zoom (switchable naar 7) tot 4.5 bij 10x (of 8.0).
      - Zeer compact voor zijn zoomrange

Nadelen:
      - Dure media (memory sticks)
      - Lichtgevoeligheid zuigt in vergelijking met een SLR
      - Overcompensatie ISO bij gebruik flash
      - Niet van de snelste

Al bij al wel een leuk hebbedingetje om mee te nemen op daguitstappen waar een DSLR minder handig is (in mijn geval festivals).
      Melodic Pixels

Comment

Panasonic LX3?
        Als ik €400 uitgeef aan een compactje dan moet het toestel tenminste een deftige zoom hebben...à la TZ7. Van alle compactjes komt de LX3 er bij mij niet in...

Comment

Zo zie je maar, ik zou me zwaar gehandicapt voelen zonder mijn LX3'tje.
          Dat lichtsterke, steekscherpe, Leica :2,0-2,8/24-60 mm, optiekje is al meer dan 400€ waard, voor mij!!

Maar bon, wat zeker is, is dat de meest courante en gebruikte zoomlens, deze met brandpunt 24-70 F 4/5.6 is!! (ongeveer, hé)
          Voor een goede: 24-70 F 2.8, moet je al diep in uw geldbeugel graven!
          Dan zit je daar nog steeds met een redelijk omvangrijk ding!
          De LX3 heeft: ten eerste een Leica optiek, ten tweede een exceptionele F 2.0>>2.8 lichtsterkte en is echt Mignon tegenover de grote dure beesten!
          De Raw output is schitterend van IQ

... awel, ik weet het wel, hoor!
          Mijn schouderprobleem is ondertussen helemaal verdwenen
          Last edited by Veronique; 13 mei 2009, 23:59.
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Fuji Finepix J110W: ongeveer €130 met 10 mp en 35mm equivalent 28-140mm zoom. Maar geen manuele instelling sluitertijd + diafragma.

Comment

ik denk dat ik me toch aan canon hou..en zag een canon powershot A480 S

iemand ervaring mee?
              is dit een goed toestelletje voor zijn prijs?

ik ben vooral een liefhebber om natuur foto's te nemen, landschappen enz..

alvast bedankt

groetjes caro

Comment

Heb je die manuele instelling voor de compact echt nodig?
                Het diafragma instellen heeft meestal weinig effect op de foto want de scherpte-diepte is altijd groot.
                De sluiter zelf instellen kan zin hebben, maar als de ISO te hoog wordt dan is de foto ook niet echt denderend. En voor een snellere sluiter heb je vaak ook de sport stand op zo'n toestel.

Die LX3 is een leuk toestel, maar vandaag zou ik toch eerder de TZ7 overwegen van Pana.
                Of anders de Fuji F100FD (niet meer zoals de F31FD) maar toch ook beter in hogere ISO's.
                Last edited by FotoDirk; 21 mei 2009, 10:21.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                X