Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke goedkope compact camera naast een DSLR?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke goedkope compact camera naast een DSLR?

Hallo,

ik ben op zoek naar een goedkope compactcamera (<150 EUR) om te gebruiken naast mijn DSLR. Bedoeling is om een extra camera te hebben die in de broekzak past en dus kan dienen voor die momenten waarop je geen zin hebt een logge camera mee te sleuren. Belangrijk is natuurlijk vooral dat het gaat om een compact model dat toch veelzijdig genoeg is om een 'klein broertje' te zijn voor een DSLR (i.e. breedboek, redelijke zoom, snelle opstarttijd en mogelijkheid tot manuele keuze van diafragma en sluitertijd).

Ik dacht dat het nuttig zou zijn deze vraag op het forum te stellen gezien ik vermoedelijk niet de enige ben met dit idee :-).

Thanks!

Olivier

Re: Welke goedkope compact camera naast een DSLR?

ferm lastenboek voor een min 150€ cameratje.
    Flickr één
    Flickr two

Comment

Denk ook niet dat je manuele keuze hebt op de "goedkope compactjes".
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

ik heb om dezelfde reden vorig jaar een Canon Powershot A550 gekocht, dat leek me wel handig, maar uiteindelijk neem ik toch meestal mn slr mee. De keren dat ik m gebruikte was ik er wel tevreden over, maar echt snel is ie niet. Het beeld is acceptabel, kleuren zijn prima, maar verwacht verder geen wonderen.
        Ik heb deze toen gekocht, omdat ik een test had gelezen van compactcamera's onder de 200 euro, en Canon scoorde daarin het best. Het kan best zijn dan er al nieuwere test zijn en dat deze resultaten inmiddels achterhaald zijn.
        Als ik me niet vergis kun je met de Canon Powershot wel je diafragma en sluitertijd instellen, evenals de iso.
        Last edited by Leetje; 11 mei 2009, 17:30. Reden: linkje ingevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierO Bekijk bericht
          Hallo,

ik ben op zoek naar een goedkope compactcamera (<150 EUR) om te gebruiken naast mijn DSLR. Bedoeling is om een extra camera te hebben die in de broekzak past en dus kan dienen voor die momenten waarop je geen zin hebt een logge camera mee te sleuren. Belangrijk is natuurlijk vooral dat het gaat om een compact model dat toch veelzijdig genoeg is om een 'klein broertje' te zijn voor een DSLR (i.e. breedboek, redelijke zoom, snelle opstarttijd en mogelijkheid tot manuele keuze van diafragma en sluitertijd).

Ik dacht dat het nuttig zou zijn deze vraag op het forum te stellen gezien ik vermoedelijk niet de enige ben met dit idee :-).

Thanks!

Olivier
          Canon powershot A590 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Denk ook niet dat je manuele keuze hebt op de "goedkope compactjes".
            Zijn er best hoor......

Comment

Als je 400€ kan besteden en niet te veel zoom nodig heb weet ik het wel.
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Ok, ik zie nu dat het misschien een 'ambitieuze missie is' :-)

Wat dan als je geen manuele instellingen nodig hebt? Ik heb de Ricoh Caplio R-serie al gevonden maar die schijnen nogal last te hebben van technische problemen. Ook heb ik de Lumix FS7 in het vizier maar misschien zijn er nog andere goede opties?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
                  Als je 400€ kan besteden en niet te veel zoom nodig heb weet ik het wel.
                  Panasonic LX3?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                    Panasonic LX3?
                    Yep, all the way!
                    Tegenwoordig hebben veel professionele fotografen dat dningetje " altijd gereed" in hun vestzak zitten!
                    Ik heb er hier ook zo eentje en: it blows you away and everyone adores it!
                    Superlatieven "all over" van mijnentwege en nu nog maar 400€'kes .... heeft boven de 500 gestaan, dacht ik.
                    Majaa 400 is geen 150, natuurlijk.
                    De LX3 maakt fotograferen weer heel leuk en back to the roots
                    LX3 Panastonish, dus
                    Lang geleden dat ik nog zo content was over een Kiekerdoosje.

veronique
                    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Zijn er best hoor......
                      Je moet me niet altijd tegenspreken hoor, al weet ik dat dat zo'n beetje jouw rol is hier op het forum. Iedereen, en dus ik ook, weet dat jij het beter weet.

"Zijn er best hoor": ik wil je geloven, maar geef dan een lijstje met hun respectieve links. Dan pas ben je toegevoegde waarde hier op BD.

or forever remain silent.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierO Bekijk bericht
                        Hallo,

Thanks!

Olivier
                        dit past in een grote broekzak

en 10x optische alsook manueel in te stellen
                        I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Je moet me niet altijd tegenspreken hoor, al weet ik dat dat zo'n beetje jouw rol is hier op het forum. Iedereen, en dus ik ook, weet dat jij het beter weet.

"Zijn er best hoor": ik wil je geloven, maar geef dan een lijstje met hun respectieve links. Dan pas ben je toegevoegde waarde hier op BD.

or forever remain silent.
                          Ik geef 1 voorbeeldje: Canon A590IS en er zijn er meer, maar ik heb geen zin dat voor jou uit te gaan zoeken.
                          Je sloeg gewoon de plank mis, niet erg, maar wel waar

Comment

hallo

ja
                            ik ben ook zoek naar een tweede, maar niet te dure camera
                            ongeveer 150 tot max 200 euro

voor het moment heb ik niets want heb op reis is mijn camera letterlijk verzopen..

ik ben namelijk duiker en neem onderwaterfoto's met aangepast materiaal...blijkbaar moet er iets zijn misgelopen ,want toen ik bovenkwam van de duik was mijn onderwaterhuis vol met water...Ja, ik kon op dat moment wel huilen ..

ik wil nu geen overhaaste koop doen en rustig uitkijken naar een fotoaparaat en onderwaterhuis om opnieuw onderwaterfoto's te maken...

intussen zou ik graag een compacte camera willen kopen zodat ik toch verder foto's , boven water dus , kan nemen...maar het mag te duur zijn, is bedoeld als tussen oplossing...

groetjes caroline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carooootje Bekijk bericht
                              hallo

ja
                              ik ben ook zoek naar een tweede, maar niet te dure camera
                              ongeveer 150 tot max 200 euro

voor het moment heb ik niets want heb op reis is mijn camera letterlijk verzopen..

ik ben namelijk duiker en neem onderwaterfoto's met aangepast materiaal...blijkbaar moet er iets zijn misgelopen ,want toen ik bovenkwam van de duik was mijn onderwaterhuis vol met water...Ja, ik kon op dat moment wel huilen ..

ik wil nu geen overhaaste koop doen en rustig uitkijken naar een fotoaparaat en onderwaterhuis om opnieuw onderwaterfoto's te maken...

intussen zou ik graag een compacte camera willen kopen zodat ik toch verder foto's , boven water dus , kan nemen...maar het mag te duur zijn, is bedoeld als tussen oplossing...

groetjes caroline
                              Heb je geen reisverzekering waar je dit eventueel op kan verhalen? Iedereen weet dat er op de luchthavens niet zo nauw gekeken wordt als het op bagagebehandeling aankomt. Misschien lukt het je wel. " Toen ik 'm in m'n tas stopte was ie nog ok, maar blijkbaar moet er op de luchthaven met m'n tas gesmeten zijn waardoor het huis kapot is gegaan. Jammer genoeg had ik dit niet gezien..... "

grt,
                              Raf
                              Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Working...
                              X