Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon E4300 Witte zweem probleem?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon E4300 Witte zweem probleem?

Beste BD'ers,

tijdens onze trouw was mijn nonkel zo vriendelijk om van deze gebeurtenis foto's te maken.
    Nu zie ik op veel van die foto's dat er rond wit een zweem hangt (zoals in de filmen rond een heilige ).

Het was die dag (9 augustus) redelijk zonnig, waarschijnlijk heeft het hier iets mee te maken.

Hebben jullie er weet van van dit probleem? En zo ja is er iets aan te doen? (is wel makkelijk gecorigeerd in PS, maar zou toch handiger zijn om dit te voorkomen indien mogelijk).

Groeten,
    Dave
    Nikon CP 5700
    Sony Cybershot P71

Dave, kan je misschien een foto posten om het probleem wat te verduidelijken?

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Hombre,

Als je wil neem een kijkje op http://www.sandyendave.be vooral bij de fotoshoot(trouwfoto's) valt het op.
      (niet alle andere foto's zijn door mijn nonkel getrokken dus het is niet zo dat hij het soms niet heeft.)

Het effect wordt wel verminderd door de verkleining, maar je zult het nog wel zien.

Groeten,
      Dave
      Nikon CP 5700
      Sony Cybershot P71

Comment

De foto's zijn onder (voor de camera) moeilijke omstandigheden gemaakt: volle zon en een stralend wit kleed.
        Ik vermoed dat hier het wit wat voor overstraling heeft gezorgd, waardoor een soort halo-effect ontstaat.

In het formaat dat hier te bekijken is, zou ik toch niet spreken van "mislukte" foto's. Eventuele fouten lijken me niet op te vallen, integendeel: het is een prachtig album geworden.

Zeker niet van wakker liggen

Nog veel succes in jullie huwelijk!
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
        X