Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een absolute beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een absolute beginner

Goeienavond,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik een absolute beginner als het op digitale SLR camera's aankomt.

Toch zou ik zeer graag wat beter kennis maken met fotografie en al hetgeen erbij hoort.

Nu heb ik hier al een paar topics gevonden waar de goedkopere modellen worden aanbevolen aan beginners. Persoonlijk vind ik deze modellen ook wel redelijk duur, al besef ik ook wel dat degelijk materiaal geld kost.

Maar ik zou wel eens willen weten of er geen goede 2-de hands modellen zijn?
    Er staat op het forum een Sony A100 voor iets van € 180. http://forum.belgiumdigital.com/f11/...en-260260.html

Dit is zo ongeveer de prijs dat ik zou willen geven. Het mag zelfs iets minder zijn.

Iemand weet van een andere goeie occasie ?

Re: Een absolute beginner

Ik denk niet dat er bij die a100 een lens bijzit. Ik denk dat je best gewoon nog even doorspaart. Want voor €200 ga je geen dslr+lens vinden vrees ik.

Comment

Minder dan 200 euro voor een body en objectief is wel heel krap bemeten. Voor een Nikon D50 met objectief betaal je minimaal 250 euro. Ik zou nog even doorsparen.
      groet, Rik

Comment

En zijn er geen goeie occasie modellen te vinden? Of is de prijs daarvan ook hoger dan € 200?

Ik zal dan inderdaad wat meer sparen

Comment

Wat canon betreft zou ik niets lager kopen dan een 400D (350€)

't is geen goedkope hobby, dat staat vast

Moest ik nog maar 200€ voor mijn toestel krijgen (en het willen vervangen) zou ik het waarschijnlijk eerder bijhouden als reservetoestel, of iemand kado doen ipv verkopen...
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Analoog zal je nog wel heel degelijk materiaal vinden voor dat budget. Maar dan je rolletjes nog ergens ontwikkeld krijgen zal misschien nog wel een probleem zijn.

Comment

De Sony 18-70mm kitlens zou je voor €50 moeten vinden, samen met de tweedehands A100 zit je dan aan €230.

Aangezien mijn eerste compact (Ixus 50) destijds zo'n €400 kostte vind ik de huidige DSLR prijzen erg goed meevallen.
              about.me/stijnv

Comment

Daar ik de kosten zou delen met mijn vriendin kunnen we iets hoger gaan van prijs.

Nu zag ik dat jullie veel spreken over 'konijnenberg' en daar heb ik dit gevonden.

Is dit interessant? Het sprak mij wel aan omdat alles (mem. kaartje, tas, ...) is inbegrepen.

Is het aan te raden om online te kopen? Waar zou ik dan kunnen gaan als er iets aan scheelt?

Comment

konijnenberg is ook een "echte" winkel, dus je kan er gewoon heen gaan. Met Sony heb ik geen ervaring, maar je zal zeker geen rommel kopen.
                  aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...

doe ik dat lekker niet!

Comment

Ik heb zelf een Sony Alpha 200, en op zich lijkt het me geen slechte aanbieding.
                    Met de cameratas heb ik wel geen ervaring.. Als je de Sony, batterij en geheugenkaart los koopt zit je aan €410. Of de cameratas en UV filter €26 waard zijn moet je zelf uitmaken.
                    about.me/stijnv

Comment

Is die UV filter nodig? Of maakt dit voor een beginner niet veel uit?

De camera zal het meest gebruikt worden voor reisfoto's en natuurfoto's.

Comment

Sommigen plaatsen een UV-filter op hun lens als bescherming, maar zelf ben ik daar geen fan van (beeldkwaliteit kan verslechteren door o.a. flare).
                        about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tibs Bekijk bericht
                          Daar ik de kosten zou delen met mijn vriendin kunnen we iets hoger gaan van prijs.

Nu zag ik dat jullie veel spreken over 'konijnenberg' en daar heb ik dit gevonden.

Is dit interessant? Het sprak mij wel aan omdat alles (mem. kaartje, tas, ...) is inbegrepen.

Is het aan te raden om online te kopen? Waar zou ik dan kunnen gaan als er iets aan scheelt?

on line kopen is zeker geen probleem, toestal moet wel naar daar ivm garantie bij problemen.

is in alle geval een leuke aanbieding, is de rugzak bruikbaar in't begin dan ban je op uw gemak.

en ja hoor, 't is een dure hobby!
                          maar een zeer leuke én creatieve
                          nikon stuff

Comment

Ik zal dus hoogst waarschijnlijk een Sony A200 kopen.

We zijn nu nog aan het kijken waar deze het goedkoopst is. Momenteel is dat bij Redcoon, maar ik las hier ergens dat je bij Vanden Borre een beroep kan doen op hun "Akte van vertrouwen" om zo bij hen dezelfde prijs te krijgen als bij Redcoon?

Ik zal dit eens proberen want mijn voorkeur gaat toch uit naar een "echte" winkel in plaats van een internetwinkel.

Comment

Een van de voorwaarden is wel:
                              "In een straal van 20km rond uw Vanden Borre winkel in een fysiek verkooppunt in België (dus geen websites)."

Zelf heb ik mijn A200 bij digicamshop gekocht voor €340 (10% cashback van Sony). Momenteel kost hij daar €369.
                              about.me/stijnv

Comment

Working...
                              X