Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY DSC-P8 Aktiefoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SONY DSC-P8 Aktiefoto's

Hello ,

Ik heb pas mijn digitale camera , SONY DSC-P8 , en ben een leek in fotografie. Het aantal instellingen die ik kan doen zijn beperkt maar kan iemand mij raad geven welke keuzes ik het best maak voor foto's van windsurfen en kitesurfen.
    Dit betekent dat ik moet focuseren wanneer de surfer nog in beweging is , hem volg en bij een maneuver of sprong de foto maak.
    Betekent dit dat ik de focus op oneindig moet zetten , of center AF of multi AF ?
    Als ik de instelling op sport zet is de belichtingstijd zeer kort (is dit nodig ? )maar ik heb de indruk dat ik dan veel licht nodig heb.Moet ik dan de belichting aanpassen (+ of - EV)?

Hier zijn instellingen in de programmeer funktie
    Metering mode : multi of Spot ?
    Iso 100 , 200 of 400 ?
    Sharpness : normaal , + of -
    Saturation : normaal , + of -
    Contrast : normaal , + of -

Sorry voor mijn onwetendheid , ik kan natuurlijk alles beginnen te testen en de manual nog eens lezen en herlezen , maar een tip van een van jullie kan mij waarschijnlijk veel beter op weg helpen.
    Opmerking : als ik goede aktiefoto's zo kan maken ben ik van plan de waterproof casing nog bij te bestellen.

Alvast bedankt

Koen

Als je je camera op sport-mode zet doet je toestel niets meer dan een zo groot mogelijke lensopening nemen waardoor je sluitertijd zo kort mogelijk blijft en je toch scherpe foto's kan nemen van (snel) bewegende objecten.
    In principe moet je aan die EV (+-) niet komen, maar dat kan je op 't moment zelf nog een beetje bijregelen indien nodig...
    Metering mode best niet op spot voor windsurfen en zo (vind ik)
    ISO hangt af van hoe snel je toestel korreligheid geeft!?
    Bij zonnig weer moet dat perfekt lukken op ISO 100 hoor.
    Ivm focussen ... ik weet niet hoe goed en hoe snel die P8 dat doet, je kan ook scherpstellen op een minder snel bewegend object op dezelfde afstand, als dat mogelijk is. Als je ver genoeg van de surfers staat zal oneindig wel goed zijn vermoed ik?

Comment

Hoi,

ik heb ook actie foto's genomen. nl. Rally in Maasmechelen.
      Met een Fuji 2800Zoom (2Mb pixel)
      Deze foto's zijn te zien op mijn site.
      Stel scherm op EEN onderwerp (de grond of dergelijke)waar de actie gaat voorbijgaan of kan gebeuren. Hou ontspanknop half ingedrukt. Beweeg met het voorwerp mee dat dat je wil fotograferen en druk de knop in wop de plaats waar je de ontspanknop half ingedrukt had.

It isn't difficult

Comment

Working...
      X