Hallo iedereen,
Sinds enkele weken zit ik met het idee om een nieuwe camera te kopen. Momenteel heb ik een Finepx A204. Dit is al een oud toestel waar iedereen in het gezin de nodige prentjes kon trekken.
We gebruiken het toestel, dus ook het nieuwe hoofdzakelijk voor familiefeestjes en uitstapjes. Ikzelf trek ook regelmatig sfeerbeelden van de voetbal (jeugd).
Ik heb hier de folder van Mediamarkt en momenteel staat de Nikon D40 in promotie voor 399. Inclusief een sandisk 4 GB en hama EN-EL9 batterij+ draagtas.
Het is wellicht een instapmodel voor beginnende DSLR gebruikers. Ik zelf heb ook geen ervaring.
Op dit forum heb ik ook al gelezen over Bridge camera's welke goede prestaties leveren.
Persoonlijk vrees ik dat de Nikon D40 momenteel iets te hoog gegrepen is omdat de twee kinderen van 8 en 13 ook regelmatig foto's trekken.
Nu wil ik bij aankoop wel rekening houden met:
budget 350-400 euro
snellere sluiertijd...meer foto's per seconde (zie voetbal)
betere zoom (zie eveneens voetbal)
Ook rekening houden met status van amateurfotograaf, dus absoluut geen kenner.
In dezelfde folder stonden er nog enkele degelijke toestellen
Panasonic DMC-FZ 28 voor 349 euro (18x zoom)
Nikon P90 voor 388 euro (24x zoom)
Ik wil het momenteel bij deze toestellen houden uiteraard zijn er wellicht nog daarom ook mijn vraag voor advies.
Wat raden jullie mij aan?
Dank bij voorbaat voor jullie suggesties.
Sinds enkele weken zit ik met het idee om een nieuwe camera te kopen. Momenteel heb ik een Finepx A204. Dit is al een oud toestel waar iedereen in het gezin de nodige prentjes kon trekken.
We gebruiken het toestel, dus ook het nieuwe hoofdzakelijk voor familiefeestjes en uitstapjes. Ikzelf trek ook regelmatig sfeerbeelden van de voetbal (jeugd).
Ik heb hier de folder van Mediamarkt en momenteel staat de Nikon D40 in promotie voor 399. Inclusief een sandisk 4 GB en hama EN-EL9 batterij+ draagtas.
Het is wellicht een instapmodel voor beginnende DSLR gebruikers. Ik zelf heb ook geen ervaring.
Op dit forum heb ik ook al gelezen over Bridge camera's welke goede prestaties leveren.
Persoonlijk vrees ik dat de Nikon D40 momenteel iets te hoog gegrepen is omdat de twee kinderen van 8 en 13 ook regelmatig foto's trekken.
Nu wil ik bij aankoop wel rekening houden met:
budget 350-400 euro
snellere sluiertijd...meer foto's per seconde (zie voetbal)
betere zoom (zie eveneens voetbal)
Ook rekening houden met status van amateurfotograaf, dus absoluut geen kenner.
In dezelfde folder stonden er nog enkele degelijke toestellen
Panasonic DMC-FZ 28 voor 349 euro (18x zoom)
Nikon P90 voor 388 euro (24x zoom)
Ik wil het momenteel bij deze toestellen houden uiteraard zijn er wellicht nog daarom ook mijn vraag voor advies.
Wat raden jullie mij aan?
Dank bij voorbaat voor jullie suggesties.
Comment