Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kan ik deze instelling vinden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar kan ik deze instelling vinden?

Hallo!

Kben op zoek naar een instelling namelijk .auto helderheid optimalisatie. op mijn 40D maar ik kan het nergens vinden!!! Wie weet waar deze zit?

Groetjes,
    amanda

Re: Waar kan ik deze instelling vinden?

Ik doe een vreemde, onverwachte suggestie:
    Kijk eens in de handleiding.....

Comment

Tja... die kan ik nergens vinden... zal even kijken of ik em kan downloaden

Comment

heb em helemaal doorgespit maar kan niks vinden over die automatische helderheid optimalisatie. zou dit er eigelijk wel opstaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amandavdhoog Bekijk bericht
          heb em helemaal doorgespit maar kan niks vinden over die automatische helderheid optimalisatie. zou dit er eigelijk wel opstaan?
          Ik weet niet wat jouw bron is of wat je bedoelt met 'automatische helderheid optimalisatie'.
          EDIT: Bedoel je 'Highlight tone priority'?
          Mvg Tim

Comment

50D features:
            Image Processing
            - Photo style: Standard, portrait, landscape, neutral, reliable setup, monochrome, User-defined 1-3
            - White Balance: Auto, the default (Daylight, Shade, Cloudy, Tungsten Lamp, White fluorescent light, flash), user-defined, Color temperature settings (2500-10000 K)
            - Noise Reduction: Can be applied to long time exposure and high ISO sensitivity shooting
            - Automatic image brightness correction: Automatic brightness optimization
            - High-priority tone: Yes
            - The amount of light surrounding the lens correction: Yes
            het feature bestaat, maar of je het ook aan of uit kan zetten... het woord "automatic" staat er niet voor niets vermoed ik.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              het feature bestaat, maar of je het ook aan of uit kan zetten... het woord "automatic" staat er niet voor niets vermoed ik.
              Dat heb je ook bij auto iso en auto wb en die kun je wel anders instellen,,,,,,,,,
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Je kan dat niet zelf instellen.
                Uit de canon whitepapers:" Auto Brightness and Contrast Correction In Basic Zone Modes, when the image is processed internally (i.e. not RAW or sRAW),
                image characteristics are detected and are now adjusted automatically during processing
                to obtain optimized brightness and contrast."

Comment

Het enige dat enigzins in de buurt komt van die instelling is:
                  Automatische opnamecorrectie in de Basisgebruik-modi
                  In de Basisgebruik-modi wordt de opname automatisch aangepast
                  om de beste helderheid te verkrijgen.
                  Staat op pagina 45 van de (pdf)handleiding.

Comment

yup, is dus automatisch van toepassing in de "basis modi" (sport, auto, ...) waarin je zowieso in jpeg opslaagt.

Als je in raw werkt (P, A, T) dan is hiet niet van toepassing omdat je er immers voor kiest om alle kleurdata te behouden.
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      yup, is dus automatisch van toepassing in de "basis modi" (sport, auto, ...) waarin je zowieso in jpeg opslaagt.

Als je in raw werkt (P, A, T) dan is hiet niet van toepassing omdat je er immers voor kiest om alle kleurdata te behouden.
                      Ik werk met RAW, adobe RGB en in de stand M dus ik neem aan dat dit dus niet van toepassing is op mijn camera.. Bedankt voor de reactie's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amandavdhoog Bekijk bericht
                        Ik werk met RAW, adobe RGB en in de stand M dus ik neem aan dat dit dus niet van toepassing is op mijn camera.. Bedankt voor de reactie's.
                        'k heb toevallig vandaag een Canon 40D white-paper doorgelezen die ik hier al een tijdje liggen had (voor ik besliste een 40D te kopen) en deze doc aan het afklasseren was voor het geval ik het ooit terug nodig had. Hierin wordt gesproken van 'highlight tone priority', in te stellen via C.Fn II-3. Kan dit helpen ?
                        Fuji X-T1 en glassware

Comment

Heel erg bedankt allemaal voor de reactie's! Heb t nu

Comment

Working...
                          X