Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha autofocust constant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alpha autofocust constant

    Hallo,

    sinds donderdag heb ik een Sony Alpha 200 in mijn bezit.

    Super toestel, maar toch zit ik met 1 probleem.

    De camera zit constant scherp te stellen op autofocus, ook als ik de ontspanner NIET indruk. Ik loop er gewooon mee rond en voel en zie die constant scherp stellen.

    Ik gebruik momenteel nog de kitlens.

    Iemand die weet of dit kan uitgeschakeld worden ( buiten op MF te zetten dan )

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Sony alpha autofocust constant

    Hallo,
    Ik heb ook een Alpha (300) en ik denk dat ik weet wat het is. Je kan dat afzetten. Ik heb mijn toestel nu niet hier maar ik dacht dat het de 'eye-start AF' heet. Je moet die gewoon uitzetten. Dat is een soort sensor in de buurt van de zoeker die begint scherp te stellen als je oog voor die sensor komt. Maar het fototoestel herkent natuurlijk niet of dat een oog is of iets anders. Dus ook als er iets anders in de buurt van de sensor komt begint hij dus te reageren, bvb als hij om je nek op je buik hangt. Ik veronderstel dat het dat is. Correct me if i'm wrong.

    Comment


    • #3
      Re: Sony alpha autofocust constant

      ja,dat moet zonder twijfel de eye-start zijn.Dit is nog een uitvinding van minolta,op de dynaxen 7d en 5 d hebben ze dit jammer genoeg niet meer toegepast,want ik vond het in sommige gevallen wel een goed systeem en het leuke is dat je het ook gewoon kan uitschakelen. Mijn analoge dynax 700si heeft ook deze eye-startfunctie
      Groeten
      Jozef

      Comment


      • #4
        Re: Sony alpha autofocust constant

        Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
        Hallo,
        Ik heb ook een Alpha (300) en ik denk dat ik weet wat het is. Je kan dat afzetten. Ik heb mijn toestel nu niet hier maar ik dacht dat het de 'eye-start AF' heet. Je moet die gewoon uitzetten. Dat is een soort sensor in de buurt van de zoeker die begint scherp te stellen als je oog voor die sensor komt. Maar het fototoestel herkent natuurlijk niet of dat een oog is of iets anders. Dus ook als er iets anders in de buurt van de sensor komt begint hij dus te reageren, bvb als hij om je nek op je buik hangt. Ik veronderstel dat het dat is. Correct me if i'm wrong.
        Bedankt, ik probeer het eens uit ( camera nu niet bij )

        Comment


        • #5
          Re: Sony alpha autofocust constant

          knop menu > tandwiel-pictogram (2e menu) > Eye-Start AF
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: Sony alpha autofocust constant

            Mijn oude Fuji deed dit ook als je hem op continu-AF zette (onafhankelijk van indrukken van de onstpanknop)...misschien daar ook nog eens naar kijken als die eye-start AF al uit staat.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment

            Working...
            X