Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leekvraag (update body)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leekvraag (update body)

    Hallo iedereen,

    Begin me meer en meer te interesseren in fotografie, en dan stijgt het budget wat je er aan wilt geven natuurlijk.

    Mijn vraag: maak je betere foto's met een alpha 700 dan met een alpha 200 (met hetzelfde glas)?
    Gaat je belichtingstijd naar beneden bij gebruik van een "betere" body? Of andere voordelen?

    Alvast bedankt,
    Watersnipje
    Sony Alpha 200 / 18-70 mm F3.5-5.6 / 18-250 mm F3.5-6.3 / Tamron 200-500 mm F5-6.3 / F36AM flitser
    PS Elements 7.0

  • #2
    Re: Leekvraag (update body)

    nee,
    als de camera betere hoge iso heeft, kan de sluitertijd omlaag, maar ook lichtsterke lenzen hebben dat effect, kijk gewoon eens naar een lichtsterke 50/1.7 van Minolta oid.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Leekvraag (update body)

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      nee,
      als de camera betere hoge iso heeft, kan de sluitertijd omlaag, maar ook lichtsterke lenzen hebben dat effect, kijk gewoon eens naar een lichtsterke 50/1.7 van Minolta oid.
      Euh? Eerder omhoog zeker, bij eenzelfde diafragma waarde wel te verstaan

      Grtz, RF


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Re: Leekvraag (update body)

        Oorspronkelijk geplaatst door watersnipje Bekijk bericht
        Mijn vraag: maak je betere foto's met een alpha 700 dan met een alpha 200 (met hetzelfde glas)?
        Gaat je belichtingstijd naar beneden bij gebruik van een "betere" body? Of andere voordelen?
        Een Alpha 700 presteert beter bij hoge ISO-waardes. Als je vaak fotografeert bij weinig licht is dit zeker een voordeel. De A700 heeft ook een betere zoeker en vond ik een stuk beter in de hand liggen dan de A200. Maar goed, van een camera die 2,5 keer zoveel kost mag je dat ook wel verwachten.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: Leekvraag (update body)

          aangezien de sluitertijd in de vorm van een breuk vermeld wordt (alhoewel de 1/ vaak weggelaten wordt) verkleint de sluitertijd bij een hogere iso-waarde, maar dat is dan weer een andere discussie.

          on-topic: uw foto's kunnen er beter van worden indien je de hogere iso-waardes nodig hebt (of een andere betere eigenschap van het body). Verwacht er echter geen wonderen van, de grootste beperking voor goede foto's is nog steeds de fotograaf. leer veel bij door veel te fotograferen, cursussen te volgen, de commentaren op uw foto's of die van anderen te lezen, de exif's van goede foto's te bekijken,... en je komt uiteindelijk misschien wel op een punt waarbij je body of objectieven de belemmering worden. Dat is echter iets dat je zelf moet aanvoelen en waarbij wij (of toch vooral ik) niet veel van kunnen voorspellen.
          http://www.mimoza.be/

          Comment


          • #6
            Re: Leekvraag (update body)

            Oorspronkelijk geplaatst door watersnipje Bekijk bericht
            Mijn vraag: maak je betere foto's met een alpha 700 dan met een alpha 200 (met hetzelfde glas)?
            Uiteindelijk is het in de eerste plaats de man achter het toestel die een goede foto maakt. Heb onlangs foto's gezien van iemand met een Canon powershot van 3.2 megapixel (waar is de tijd...) waar ik stil van werd. En dit met een 'compactje'.

            Uiteraard is de A700 een beter toestel dan de A200 (anders zou Sony deze nooit ontwikkeld hebben). Mijn moto (nog altijd): wat je kan met degelijk materiaal, kan je zeker met topmateriaal, maar het is niet zo dat topmateriaal altijd zorgt voor een goed resultaat.

            grt,
            Raf
            Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

            Comment

            Working...
            X