Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging DSLR (D200)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervanging DSLR (D200)

Hoi,

Ik zoek binnenkort mijn oude getrouwe Nikon D200 te vervangen door een nieuwe en mijn Nikon D200 als backup te gebruiken (dan kan die Canon 300D eindelijk de schoothoop op).

Ik gebruik het toestel voornamelijk voor brandweer-, reis- & concertfotografie en nu kan ik mijn keuze niet maken voor een waardige vervanger

Het toestel met robust en degelijk zijn aangezien het wel eens gebeurd dat mijn toestel nat wordt tijdens het fotograferen op brandweerinterventies...

Een tijdje geleden ben ik mijn lenzen kwijtgeraakt (wss ergens stomweg vergeten) dus met uitzondering van m'n 18-200VR die ik nog heb moet ik op termijn ook nieuwe lenzen aanschaffen. En een nieuwe flash is wss ook aan de orde aangezien mijn huidige SB-800 haar beste tijd achter de rug heeft.

IMHO komen 3 toestellen in aanmerking:

Nikon D300 + grip
    Nikon D700 + grip
    Nikon D3

De D300 is de directe opvolger van de D200 en ook weer de goedkoopst wat me ruimte geeft om er eventueel 2 te kopen en ook m'n D200 naar de schroothoop te verwijzen.

Anderzijds lijkt de D700 me de beste keuze te zijn...

Maar ja, de D3 is natuurlijk ook een leuk toestel wat de keuze weer wat moeilijker maakt...

Gezien het risico (Het zou niet de eerste keer zijn dat ik drijfnat thuiskom) gaat m'n keuze eigenlijk uit naar de D300 maar ja, langs de andere kant wil ik wel eens iets beter :lol: En het budget speelt niet echt een rol...

Zeer moeilijke keuze dus

Iemand tips?

En neen... Overschakelen naar Canon zie ik niet zitten, dat was m'n eerste DSLR aankoop en dat was meteen ook m'n laatste
    *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Re: Vervanging DSLR (D200)

Indien budget helemaal geen rol speelt:
    D3 + D300

Indien budget geen rol speelt:
    D700 + D300

Indien budget een rol speelt:
    D700 en je D200 behouden.

Maar als je zo'n materiaal hebt, zou ik budgetgewijs toch nog wat overhouden voor goed glas.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik zou absoluut voor de D3 gaan. Ik heb er onlangs mee gefotografeerd en vond het echt een geweldige camera!
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Ik heb eigenlijk het meeste schrik moest er iets mee gebeuren...
        Een keer deftig investeren daar heb ik absoluut geen probleem mee, voor een hobby moet je tenslotte iets over hebben niet? :lol:

Maar 't is maar wanneer er iets mee gebeurd. Mijn 300D is zo al een paar keer beschadigd geraakt back in the old days Dat was nu wel "goedkoop" speelgoed maar toch... Idem dito met de D200 maar daar heb ik het telkens op de garantie kunnen steken en gelukkig kan die wel tegen een stootje en wat water.

Wss zal ik weer eens op een gegeven dag de winkel binnenstappen en impulsief een aankoop doen anders blijf ik wss toch maar twijfelen Of volgende maand in de USA als de prijzen wat deftig staan...

Trouwens: hoe zit het eigenlijk met de Nikon service? Is de professionele service enkel geldig voor de D3 of ook voor de D700?

Ik ben vorig jaar mijn toestel meer dan 2 maanden kwijtgeweest voor herstelling onder waarborg en dit wil ik in de toekomst niet meer voorhebben...
        *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Als de D200 nog goed genoeg is als backup ... dan zou ik een D700 kopen en de rest van het budget investeren in goed glas.

D3 is zeker een mega-kamera ... maar als je dan geen centen meer hebt om er goed glas op te draaien ... dan heb je er ook niet veel aan

De eisen voor Nikon Professional Services (NPS) kan je vinden op de site van Nikon.

Greetz,
          Chris.
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Bij een D700/D3 zal je ook nog een nieuwe lens moeten nemen, anders hou je toch maar een 5MP fotootje over. Een Tamron 28-75 zou een goeie zijn voor weinig geld. Zelf heb ik die ok naar tevredenheid op mijn D700 zitten.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

uit ervaring: een D1, D2, D3 .. daar kan je nagels mee in de muur kloppen, een D200 van een stoel laten vallen, en er is al iets kapot

een D200/300/700 is een hele klasse lager in mechanische kwaliteit. Het verschil in robuustheid van de D3 tov de D200 is minstens even groot als het verschil van je oude Canon 350D tov je Nikon D200

als je je toestel in ruwe omstandigheden (nat,heet, stof, ...) gebruikt, dan is de D3 mogelijks een betere investering.

de keuze tussen D300 en D700 is sterk afhankelijk van je soort fotografie door de fullframe-crop frame. Heb je veel breedhoek of tele nodig? wil je minder scherptediepte, of wil je net meer scherptediepte, beide toestellen presteren goed in de hogere ISO's, al zal de D700 een stop beter presteren, de D3 zet er nog een extra stop ruisbestendigheid bovenop als je daarvoor mocht kiezen.

Ik heb doelbewust een cropfactor camera en een fullframe in de fototas. Mijn D3 is mijn werkpaard. De oudere D2X gebruik ik vaak als ik extra tele nodig heb (als ik niet toekom met een 300mm op de D3)

met de huidig beschikbare lenzen is full frame niet meer zo belangrijk als toen die lenzen er nog niet waren. Als ik een 12-24mm op de D2X instel dat die dezelfde beeldhoek heeft als de D3 op 20mm, en ik vergelijk de foto's, dan merk ik op det het verschil in DOF en achtergrond veel geringer is dan ik steeds had gedacht voor ik terug fullframe fotografeerde (al geleden van toen ik de film inruilde voor een sensor, enkele camera's geleden) voor studiofotografie blijf ik de fullframe waarderen tov de cropfactor.

Comment

Working...
              X