Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niemand in de buurt van brugge met een d2h of een EH-6 AC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• niemand in de buurt van brugge met een d2h of een EH-6 AC

Hallo

Ik heb mij 2dehands een nikon d2h aangeschaft als backup voor mijn d300. Je weet nooit dat mijn d300 op reis oppeens de geest geeft. Maar nu heb ik de body ontvangen maar ik kan de sensor niet zelf reinigen. Blijkbaar is er daarvoor een extra kabel voor nodig.

Wie heeft in de streek van brugge een d2h of zo'n lader. Die ik heel even mag gebruiken.

Ik zou graag op reis vertrekken met een mooie sensor (ik vertrek op 9mei)

Groeten Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Re: niemand in de buurt van brugge met een d2h of een EH-6 AC

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
    Hallo

Ik heb mij 2dehands een nikon d2h aangeschaft als backup voor mijn d300. Je weet nooit dat mijn d300 op reis oppeens de geest geeft. Maar nu heb ik de body ontvangen maar ik kan de sensor niet zelf reinigen. Blijkbaar is er daarvoor een extra kabel voor nodig.

Wie heeft in de streek van brugge een d2h of zo'n lader. Die ik heel even mag gebruiken.

Ik zou graag op reis vertrekken met een mooie sensor (ik vertrek op 9mei)

Groeten Davy

Gewoon zorgen dat de batterij vers en goed opgeladen is.
    Het reinigen van een sensor duurt geen uur.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Het lukt niet met een vers opgeladen batterij.

Wat wel bij mijn d300 lukt. Ik heb ergens gelezen dat die eh 6 nodig is.

Groeten Davy
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Het lukt niet met een vers opgeladen batterij.

Wat wel bij mijn d300 lukt. Ik heb ergens gelezen dat die eh 6 nodig is.

Groeten Davy
        Je hebt inderdaad een speciale netvoeding nodig, ik had deze voeding vroeger ook nodig, maar heb het toestel met netvoeding verkocht, anders mocht je direct komen
        Ik ben het niet zeker, maar is er in de tijd geen firmware update geweest die dat oplost

Comment

wel ik zal eens kijken of ik daar nog iets van terug vind.

Bedankt voor de tip

Comment

wel ik zal eens kijken of ik daar nog iets van terug vind.

Bedankt voor de tip
            Ik heb net eens zelf gekeken, maar blijkbaar heb ik het verkeerd voor, waarschijnlijk was dat voor een ander toestel

Maar je kan ook je sensor op een andere manier reinigen, via vergrendelbare afstandsbediening, toestel op bulb zetten, knop afstandsbediening indrukken en vergrendelen, zo een orriginele Nikon draadontspanner heb ik wel.

Nadeel, je sensor blijft onder spanning, maar ik ken er verschillende die het zo deden, blijkbaar geen probleem, probeer het niet via je gewone ontspanknop, want als je deze per ongeluk loslaat heb je prijs.

Comment

Ik heb er nog eentje liggen maar beetje ver uit je geburen

Comment

Working...
              X