Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke combinatie is beter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke combinatie is beter?

Hallo,

Ik fotografeer voornamelijk dieren; met name paarden en honden.

Nu twijfel ik wat ik het beste kan doen, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen adviseren
    Kan ik beter voor mijn sony a 100 (ccd sensor) een sony 70-200 mm lens kopen (tweedehands of van sigma) Of een canon 50d met een canon 70-200mm f4 usm (zonder IS)

Waar haal je de meeste kwaliteit uit.

Groetjesssssssssssss

Re: welke combinatie is beter?

De 70 - 200 L f4 is een van de scherpste lensen in zijn soort , met bewegende dieren ga je niet veel hebben aan de IS. 50D met 70 - 200 f4 is een top kombinatie, de sony 70 - 200 vind je 2dehands nauwelijks, en ze zal nog bijzonder duur zijn.
    In dien je toch een 1000 euro zou geven kan je ook de 70 - 200 L f 2,8 in overweging nemen, lichtsterker, mooiere bokeh etc....

groet
    marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

ha Marc,

Tja wat ik me afvraag is of ik met een supergoed lens op mijn sony veel kwaliteit kan behalen. Zelf denk ik van niet, ik denk dat ik dan beter voor een canon 50d kan gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
        ha Marc,

Tja wat ik me afvraag is of ik met een supergoed lens op mijn sony veel kwaliteit kan behalen. Zelf denk ik van niet, ik denk dat ik dan beter voor een canon 50d kan gaan.
        Een goede lens zal zeker een verbetering opleveren, maar een 50D met een goede lens is toch een hogere klasse dan de A100 .
        about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
          Een goede lens zal zeker een verbetering opleveren, maar een 50D met een goede lens is toch een hogere klasse dan de A100 .
          Die Canon is ook veel nieuwer. Maar geen stabilsatie in de body. Dacht dat de Sony' s dit wel hebben.
          Maar je zou ook is kunnen kijken naar een tweedehandse Minolta AF / Sony Al 2,8/80-200 APO G High Speed. Alleen weet ik niet of die goed zijn, daarvoor zou ik iemand moeten mailen. Ik denk dat ik wel iemand kent die er wat over kan zeggen.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

Comment

Ha Rogier,

Je hebt gelijk er zit stabilisatie in de a 100. Ben overigens wel benieuwd naar de 2.8 80-200mm.

Maar het blijft zo dat de 50 d een klasse hoger is dan de a100 dus moeten er uit de 50d kwalitatief betere foto's kunnen komen, neem ik aan.

Bedankt, bedankt

Ingrid

Comment

Als je eenmaal het toestel kent dan zullen er wel betere platen uitkomen. Ik zelf heb een voorloper van de 50D. Ben er content van.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

Comment

De ISO prestaties op een alpha 100 zijn echt pover (veel ruis). Zeker 50D nemen.

Comment

Hallo,
                  Ik fotografeer voornamelijk dieren; met name paarden en honden.
                  Nu twijfel ik wat ik het beste kan doen, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen adviseren
                  Kan ik beter voor mijn sony a 100 (ccd sensor) een sony 70-200 mm lens kopen (tweedehands of van sigma) Of een canon 50d met een canon 70-200mm f4 usm (zonder IS)

Waar haal je de meeste kwaliteit uit.

Groetjesssssssssssss
                  Alles draait om dat ene woordje "kwaliteit".
                  Kwaliteit staat niet los van het doel.
                  Als je een foto tot in het oneindige wil kunnen vergroten en met een vergrootglas bekijken, dan zul je nooit een camera met lens kunnen kopen.
                  Alle goedbedoelde adviezen die je krijgt zijn gebaseerd op de kwaliteitsnorm van de adviseur.
                  Zo vindt Psychodweep de prestaties van de A100 pover in vergelijking met de 50D, en ik vind de prestaties van de 50D pover in vergelijking met een Nikon D3X of een Canon 5DmkII. Daar schiet jij dus niets mee op en het zijn ook onjuiste vergelijkingen.
                  Het gaat om "Doel en Middelen".
                  Om te kunnen beoordelen of een bepaalde camera aan je verwachtingen voldoet heeft DPReview sample foto's gemaakt. zie http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra100/page31.asp en http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d/page32.asp
                  Je kunt de originele files downloaden en op je gemak bestuderen en/of (laten) afdrukken in een door jou gewenst formaat, en zo jouw persoonlijke kwaliteitsnorm bepalen.

Ha Rogier,
                  Je hebt gelijk er zit stabilisatie in de a 100. Ben overigens wel benieuwd naar de 2.8 80-200mm.
                  Maar het blijft zo dat de 50 d een klasse hoger is dan de a100 dus moeten er uit de 50d kwalitatief betere foto's kunnen komen, neem ik aan.
                  Bedankt, bedankt
                  Ingrid
                  Theoretisch klopt dat, in de praktijk spelen geluk en kunde echter een grotere rol dan je wellicht zou wensen .

zie ook; http://www.dyxum.com/dforum/topic24857.html voor een overzicht van lenzen geschikt voor je A100, vaak met een gebruikersmening.
                  Hier nog een uitgebreide database; http://www.mhohner.de/sony-minolta/lenses.php

Mij persoonlijk maakt het helemaal niets uit welke camera jij koopt en ik ken genoeg mensen die dolgelukkig zijn met een A100......... en ook met een 50D enz enz !!!

Comment

Het klopt allemaal wat ViewFinder hierboven zegt.
                    Door mijn jarenlange ondervinding kan ik er nog het volgende aan toevoegen.
                    Staar je niet blind op een bepaald toestel want de belangrijkste factor van kwaliteit is, en blijft het objectief.
                    Natuurlijk is het ene toestel beter dan het andere en heb je meer mogelijkheden.
                    Maar een objectief zal voor het overgrote deel de kwaliteit van je foto's bepalen.
                    Dit is al sinds het ontstaan van de fotografie zo, en zal altijd zo blijven.
                    Analoog of digitaal, ga steeds voor kwaliteits objectieven, dat is de beste investering om goede foto's te maken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      Zo vindt Psychodweep de prestaties van de A100 pover in vergelijking met de 50D, en ik vind de prestaties van de 50D pover in vergelijking met een Nikon D3X of een Canon 5DmkII. Daar schiet jij dus niets mee op en het zijn ook onjuiste vergelijkingen.
                      Indien je als topic starter vraagt om een vergelijking tussen de A100 en de 50D en je
                      krijgt als antwoord dat de A100 maar pover is tenopzichte van de 50D dan schiet je er
                      wel iets mee op, want dan heb je een antwoord op je vraag. Dan moet je dus ook niet
                      meer aankomen met nog betere toestellen, daar vraagt TS helemaal niet naar...

Comment

Onzin.. door de resultaten van de A100 pover te noemen en de 50D aan te bevelen wordt de kwaliteitsnorm van Psycho aan TS opgedrongen. Het is juist die kwaliteitsnorm waar ik mijn vraagtekens bij zet, en dan staat voor mij de deur open er andere normen naast te leggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                          zelf heb een voorloper van de 50D. Ben er content van.
                          Ik heb ook een voorloper van de 50D, ben er ook content van.

Comment

Onzin.. door de resultaten van de A100 pover A noemen en de 50D aan te bevelen wordt de kwaliteitsnorm van Psycho aan TS opgedrongen. Het is juist die kwaliteitsnorm waar ik mijn vraagtekens bij zet, en dan staat voor mij de deur open er andere normen naast te leggen.
                            Over onzin gesproken...

Comment

Kwaliteit staat niet los van het doel.
                              Als je een foto tot in het oneindige wil kunnen vergroten en met een vergrootglas bekijken, dan zul je nooit een camera met lens kunnen kopen.
                              Alle goedbedoelde adviezen die je krijgt zijn gebaseerd op de kwaliteitsnorm van de adviseur.
                              Om te kunnen beoordelen of een bepaalde camera aan je verwachtingen voldoet heeft DPReview sample foto's gemaakt. zie http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra100/page31.asp en http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d/page32.asp
                              Je kunt de originele files downloaden en op je gemak bestuderen en/of (laten) afdrukken in een door jou gewenst formaat, en zo jouw persoonlijke kwaliteitsnorm bepalen.

Theoretisch klopt dat, in de praktijk spelen geluk en kunde echter een grotere rol dan je wellicht zou wensen .

zie ook; http://www.dyxum.com/dforum/topic24857.html voor een overzicht van lenzen geschikt voor je A100, vaak met een gebruikersmening.
                              Hier nog een uitgebreide database; http://www.mhohner.de/sony-minolta/lenses.php

Mij persoonlijk maakt het helemaal niets uit welke camera jij koopt en ik ken genoeg mensen die dolgelukkig zijn met een A100......... en ook met een 50D enz enz !!!
                              Ik begrijp wel dat de ene al sneller tevreden is dan de andere. Maar puur objectief gezien zijn de ISO prestaties van een 50D gewoon beter dan de alpha 100. Of de TS dat de moeite vindt, is een andere vraag he. Dus is objectief gezien de 50D combo beter en dat is hetgeen de TS wilde weten. Hij vroeg niet: "Zal ik de 50D combo beter vinden dan de alpha 100 combo ?"

Comment

Working...
                              X