Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info over aanschaf toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Info over aanschaf toestel

Hallo Iedereen,

Ik ben een beginende amateur die een nieuw toestel wil aanschaffen.
    Het is eigenlijk bedoeld om wat foto's te nemen van mijn gezin.
    Ik wil gewoon een goed toestel om af en toe mee te nemen naar de motorcross en naar de basket.(sport van mijn kinderen)
    Nu ben ik aan het twijfelen tussen de canon 1000d of canon 450d?
    Beide toestelen zijn maar met één lens namelijk 18-55.
    Of kan ik beter een pakket kopen dat er een grotere lens bijzit.
    Kan er iemand mij raad geven want ik ken er niet zoveel van.

Bedankt al op voorhand.

Re: Info over aanschaf toestel

Discussie verplaatst naar geschikter forum
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik denk dat je beter de 450D kunt kopen. Denk dat deze een snellere focus heeft. Maar als je echt motorcrossen wilt vastleggen. Kun je misschien is kijken of je ook een 50mm F1.8 erbij kunt kopen. kost maar 100 euro. En focust als goed is sneller en bij weinig licht kun je ook nog uit de voeten. Maar besef wel dat het toestel niet zo geschikt is voor motorcrosses vast te leggen. Wil niet zeggen dat het niet lukt, maar je zult niet zo vaak die opnamens maken die lijken op professionals. Maar die hebben ook een toestel van 4000 a 8000 euro met een lens tussen de 1000 en 1500 euro. Dat lijkt me te hoog gegrepen.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

Comment

Bedankt al voor de reactie.
        Kan men eigenlijk andere lenzen gebruiken op een pentax D 20 of moet dat enkel en alleen die van Pentax zijn?

Thanks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Camogli Bekijk bericht
          Bedankt al voor de reactie.
          Kan men eigenlijk andere lenzen gebruiken op een pentax D 20 of moet dat enkel en alleen die van Pentax zijn?

Thanks.
          Op een Pentax kunnen:
          Vele oudere en alle nieuwere Pentax lenzen.
          Vele oudere lenzen met Pentax K bajonet van andere merken.
          Alle nieuwere lenzen van andere merken met Pentax K bajonet.
          Oude M42 lenzen.

Comment

en als je niet langs de lintjes staat om een foto bij 't passeren te trekken, dan heb je aan 50 mm niet veel. Beter iets groter telebereik.

Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS setje kost iets meer (800 €), maar dan ben je ineens gesteld met startersmateriaal met wat mogelijkheden. VOor indoor sport is dat echter ook weer niet ideaal en zou je beter af zijn met een wat lichtsterkere lens... die in termen van "betaalbaar" te vinden is in een combo van 450D + Canon EF-S 18-200mm F:3.5-5.6 IS (500 € voor die lens met IS, of goedkoer voor 379 € de Canon EF 28-200mm F:3.5-5.6 USM). Uiteindelijk ben je dan misschien nog best af met dat basissetje met 18-55 + extra de EF 135mm F:2.8 SoftFocus (400 €).

Heeft allemaal met kwaliteit en gebruiksmogelijkheden te maken uiteraard. Hangt er dus ook vanaf wat je wil. Maar verwacht niet dat je in een slecht verlichte baskethal van aan de kant een haarscherpe slamdunk in close-up gaat trekken met de goedkoopste uitrusting. Indien je daar mee kan leven, en eerder wil beginnen met "wat gezinsfoto's", dan kan je daar wel voor gaan.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

En het vraagt natuurlijke goede oefening.
              Heb ooit eens geprobeerd om s'avonds van het hardrijden/schaatsen foto's te trekken in een verlichte hal. Maar dat ging me niet zo goed af. Ook al had ik een snelle standaard lens op de body. Wou wel geen sport stand gebruiken.

Comment

Waarom niet overwegen voor een Sony Alpha 300?
                Ben er heel tevreden van en de body voelt me veel beter aan dan de "kleinere" 450D
                Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                  ...en de body voelt me veel beter aan...
                  Hét sleutelwoord is inderdaad AANVOELEN. Ga naar de winkel waar ze verschillende modellen hebben (b.v. bij Fnac, MediaMarkt); je hoeft niet eens daar te kopen, maar je krijgt de kans verschillende toestellen in je (grote of kleine?) handen rond te draaien, zien (en voelen) waar de knopjes zitten, enz. Denk eraan dat je eventueel een kleinere body kunnen vergroten met een grip. Mijn 350D lag daarna heel wat beter in mijn (nochtans niet al te grote) handen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Die Alpha 300 had geen cmos en daarom hadden ze me dat afgeraden.

Comment

Die Alpha 300 had geen cmos en daarom hadden ze me dat afgeraden.
                      CCD was sterker in het ruisgebied, maar verbruikt meer stroom... en heeft/had de voor- en nadelen van 'grotere pixels'. Ze zijn beiden geëvolueerd... en de nieuwste CMOS sensoren leveren nu zeer goed prestaties inzake ruis (Canon 5DII bvb.).
                      Sony heeft op de A700 en A900 CMOS sensoren, maar inzake ruis (bij hogere ISO) scoort die A900 niet zo waanzinnig volgens de testen. Anderzijds laat Nikon zijn sensoren bij Sony maken...
                      Een 450D of een A300 zijn volgens mij producten die in dezelfde vijver vissen. Aanvoelen speelt idd. een rol, gebruik, en ook de toekomst (wil je evt. verder uitbreiden en waarmee.... en tegen welke prijs).
                      www.musicinframe.be

Comment

Ik heb de set aangekocht 450D met 18-55 en 55-250mm.

Ben benieuwd.

groetjes.

Comment

Ik heb de set aangekocht 450D met 18-55 en 55-250mm.

Ben benieuwd.

groetjes.
                          proficiat en veel plezier met de set.

Comment

da's een set waar je al een heel eind mee kan...
                            veel plezier ermee.
                            www.musicinframe.be

Comment

Working...
                            X