Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 kopen... Goed moment?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 kopen... Goed moment?

    Ik heb nu een D40 in mijn bezit, helaas is onlangs de flitslamp gesneuveld, dus die moet binnengedaan worden wat waarschijnlijk ook enkele weken zou duren. Ook ben ik niet de enigste die de D40 gebruikt, en zou het dus handig zijn om vaker een toestel tot mijn beschikking te hebben.

    Ik ben daarom al een tijdje langer aan het kijken naar een ander toestel. Op dit moment staat er een D40 met 2 lenzen in promotie in de Mediamarkt, voor 399 euro. De D90 komt daar, met cashback op 999 euro.

    Maar: ik ben geen pro fotograaf. Ik ben het wel aan het leren, maar het zou louter recreatief zijn, en alleszins niet om 'awards' mee te krijgen op flickr, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

    Mijn vraag is nu: aangezien ik toch wel wat 'hoger' wil gaan, het HD-films maken wel mooi meegenomen is en ik liever met Nikon dan met Canon werk, dacht ik aan een D90. Ik weet dat het verschil tussen de 2 camera's groot is, maar is het voor een 'amateurfotograaf' de meerprijs van 600 euro waard denken jullie?

    Is het trouwens een goed moment om een D90 te kopen? Ik studeer nog en werk enkel op zaterdag dus heb maar een 350 euro per maand... Zou de D90 de komende maanden nog sterk dalen in prijs volgens jullie?

    Mvg,

  • #2
    Re: D90 kopen... Goed moment?

    ik plan ook de aankoop van de D90 en volg al een jaartje de prijzen. De prijs blijft voorlopig onveranderd (ongeveer 1.150 € bij lancering met 18-105 mm in de gewone winkels zoals Vandenborre, Selexion, Spector-groep, ...., ,nu nog hetzelfde). Vandaar vrees ik dat het nu een beetje een slecht moment is. Ik wacht op een daling of op een interessante kit met bijv. 2 lenzen. Ofwel kies je voor iets volledig nieuws of iets dat al wat op de markt is en daardoor lager geprijsd, alvast mijn bescheiden mening.

    Misschien komt zelfs straks de D300 ergens in de buurt qua prijs door de komst van de D400.

    De D90 is wereldwijd een voltreffer en verkoopt dus zeer goed. Veel vraag betekent dus een hoge prijs.

    Ikzelf wacht nog even dus. Net voor het verlof zijn er meestal ook veel promo's, misschien valt daar nog iets te rapen als voordeel.

    D
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

    Comment


    • #3
      Re: D90 kopen... Goed moment?

      Ik ben van plan mij de D90 - 18-200 VR kit aan te schaffen. Einde maart was de prijs van deze kit 1379,00 € bij Studio73, nu staat hij er op 1439,00 € ! Ik heb de indruk dat iedereen een graantje wil meepikken van de Nikon cashback. Zolang deze aktie duurt, kun je een prijsdaling bij Nikon wel vergeten.
      Vandenborre spant de kroon in dit scenario : 1549,00 € voor mijn keuze! Toen ik hen in een mail erop wees dat deze prijs mij verwonderde voor een zaak die er prat op gaat de goedkoopste prijzen te garanderen, kreeg ik eerst geen antwoord. Na aandringen kreeg ik het volgende voorstel : 1499,00 € voor de D90 - 18-200VR, waarmee ze zelfs duurder zijn dan de plaatselijke fotoboeren. Voor mij behoort de garantie van VDB voor de beste prijzen definitief tot het verleden.
      Gezien de D90- 18-200VR kan rekenen op 120 € cash back, denk ik dat ik hem gewoon dadelijk aan 1439,00 € koop bij wie hem aan die prijs in voorraad heeft en aan de cash back aktie meedoet.

      Groetjes,

      Gilby.
      Nikon D90 + 18-200 VR

      Comment


      • #4
        Re: D90 kopen... Goed moment?

        Ik heb vorige maand mijn D90 bij Vandenborre gekocht voor 1379 euro met de 18-200.
        Mailtje gestuurd naar VDBorre met de melding dat ie bij Digicamshop aan die prijs stond.
        Na een half uur kreeg ik mail terug dat ik hem ook aan die prijs kon gaan kopen in de VDBorre van mijn buurt.
        Prijs op hun website is echter niet veranderd.

        Ik denk dat je het gewoon moet staven met de bewuste link naar de website Gilby, dan maken ze er geen probleem van. (Als aan alle voorwaardes voldaan is natuurlijk zoals Belgische winkel, geen internetwinkel,...)
        Nikon cashback ga ik nog aanvragen, dus doe ik wel een goeie zaak mijn gedacht.

        Comment


        • #5
          Re: D90 kopen... Goed moment?

          Die cashback is ook een beetje sigaar uit eigen doos



          Heb hier de prijzen van een winkel gezet (wel een goede trouwens) maar er zijn er nog een stuk of tien die voor ongeveer dezelfde prijs willen leveren

          Beetje vreemd dat in Belgie alles zoveel duurder is ,ik weet wel garantie is wat langer maar als je echt die langere garantie wil is die voor een beetje extra wel bij teverzekeren
          Al is dat onzin aangezien beide landen onder het zelfde consumenten recht vallen

          Comment


          • #6
            Re: D90 kopen... Goed moment?

            Kijk maar eens op volgende link.


            Das het verschil bij de zelfde winkel alleen staat de ene in België en de andere in Nederland.
            En ik die dacht dat een konijn een konijn was, niet dus.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment


            • #7
              Re: D90 kopen... Goed moment?

              Chriska schreef :

              "Ik denk dat je het gewoon moet staven met de bewuste link naar de website Gilby, dan maken ze er geen probleem van. (Als aan alle voorwaardes voldaan is natuurlijk zoals Belgische winkel, geen internetwinkel,...)
              Nikon cashback ga ik nog aanvragen, dus doe ik wel een goeie zaak mijn gedacht. "

              Chriska,

              heb ik allemaal gedaan en voldeed aan de voorwaarden. Ik ben zelfs zo vrij geweest jouw voorbeeld aan te halen, maar de enige lakonieke reaktie van Vandenborre was : "Wij kunnen u deze kit voor 1499,00 € leveren." Punt aan de lijn.
              Ik begrijf er dus niks van, maar voor mij heeft VDB afgedaan.

              Toch bedankt voor de reaktie,

              Gilby
              Nikon D90 + 18-200 VR

              Comment


              • #8
                Re: D90 kopen... Goed moment?

                Oorspronkelijk geplaatst door gilby Bekijk bericht
                Einde maart was de prijs van deze kit 1379,00 € bij Studio73, nu staat hij er op 1439,00 € ! Ik heb de indruk dat iedereen een graantje wil meepikken van de Nikon cashback. Zolang deze aktie duurt, kun je een prijsdaling bij Nikon wel vergeten.
                De prijsstijging heeft niks te maken met de Nikon cashback actie, maar alles met de stijging van de Yen. De meeste elektronica-producten zijn daardoor in prijs gestegen en dus ook de fototoestellen. Ik denk dat je nog een tijdje zal kunnen wachten eer de prijzen dalen...

                Comment


                • #9
                  Re: D90 kopen... Goed moment?

                  Oorspronkelijk geplaatst door gilby Bekijk bericht
                  Chriska schreef :

                  "Ik denk dat je het gewoon moet staven met de bewuste link naar de website Gilby, dan maken ze er geen probleem van. (Als aan alle voorwaardes voldaan is natuurlijk zoals Belgische winkel, geen internetwinkel,...)
                  Nikon cashback ga ik nog aanvragen, dus doe ik wel een goeie zaak mijn gedacht. "

                  Chriska,

                  heb ik allemaal gedaan en voldeed aan de voorwaarden. Ik ben zelfs zo vrij geweest jouw voorbeeld aan te halen, maar de enige lakonieke reaktie van Vandenborre was : "Wij kunnen u deze kit voor 1499,00 € leveren." Punt aan de lijn.
                  Ik begrijf er dus niks van, maar voor mij heeft VDB afgedaan.

                  Toch bedankt voor de reaktie,

                  Gilby
                  PM me Gilby, en ik stuur je de mail door die ik gekregen heb, ze moeten nu ook niet zwanzen hé.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D90 kopen... Goed moment?

                    Oorspronkelijk geplaatst door gilby Bekijk bericht
                    Ik ben van plan mij de D90 - 18-200 VR kit aan te schaffen. Einde maart was de prijs van deze kit 1379,00 € bij Studio73, nu staat hij er op 1439,00 € ! Ik heb de indruk dat iedereen een graantje wil meepikken van de Nikon cashback. Zolang deze aktie duurt, kun je een prijsdaling bij Nikon wel vergeten.
                    Vandenborre spant de kroon in dit scenario : 1549,00 € voor mijn keuze! Toen ik hen in een mail erop wees dat deze prijs mij verwonderde voor een zaak die er prat op gaat de goedkoopste prijzen te garanderen, kreeg ik eerst geen antwoord. Na aandringen kreeg ik het volgende voorstel : 1499,00 € voor de D90 - 18-200VR, waarmee ze zelfs duurder zijn dan de plaatselijke fotoboeren. Voor mij behoort de garantie van VDB voor de beste prijzen definitief tot het verleden.
                    Gezien de D90- 18-200VR kan rekenen op 120 € cash back, denk ik dat ik hem gewoon dadelijk aan 1439,00 € koop bij wie hem aan die prijs in voorraad heeft en aan de cash back aktie meedoet.

                    Groetjes,

                    Gilby.
                    Beste

                    Ik denk dat jij de akte van vertrouwen nog nooit van dichtbij gezien hebt, moest je deze eens grondig doornemen dan zou je zien dat als je hetzelfde toestel binnen een straal van 25 KM (van een vandenborre winkel) in een FYSIEKE winkel goedkoper vindt dat zij hun prijs aanpassen. Als je dit zwart op wit op papier kan bewijzen wordt de prijs wel degelijk aangepast. Dit is nu eenmaal zo, je moet niet afkomen met een prijs van één of andere (os commerce) webshop van de buurman die hem aanbiedt voor 200 euro goedkoper. Uiteraard tellen zo een dingen niet, want meestel scoren die OS Commerce websites een dikke 0 voor dienst na verkoop.
                    www.wimbylphotography.com
                    https://500px.com/wimbyl
                    https://www.flickr.com/photos/wimbyl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: D90 kopen... Goed moment?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Chriska Bekijk bericht
                      Ik heb vorige maand mijn D90 bij Vandenborre gekocht voor 1379 euro met de 18-200.
                      Mailtje gestuurd naar VDBorre met de melding dat ie bij Digicamshop aan die prijs stond.
                      Na een half uur kreeg ik mail terug dat ik hem ook aan die prijs kon gaan kopen in de VDBorre van mijn buurt.
                      Prijs op hun website is echter niet veranderd.
                      Das typis voor die winkels, jij moet met een betere kope prijs afkomen en dan krijg jij het aan die prijs, voor een ander telt die alleen als ze ook met een betere prijs afkomen want hun prijskaartjes passen ze niet aan.
                      MM werkt juist het zelfde, ze maken reklaam met hun beste prijzen maar zijn het niet.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: D90 kopen... Goed moment?

                        Oorspronkelijk geplaatst door wimken84 Bekijk bericht
                        Beste

                        Ik denk dat jij de akte van vertrouwen nog nooit van dichtbij gezien hebt, moest je deze eens grondig doornemen dan zou je zien dat als je hetzelfde toestel binnen een straal van 25 KM (van een vandenborre winkel) in een FYSIEKE winkel goedkoper vindt dat zij hun prijs aanpassen. Als je dit zwart op wit op papier kan bewijzen wordt de prijs wel degelijk aangepast. Dit is nu eenmaal zo, je moet niet afkomen met een prijs van één of andere (os commerce) webshop van de buurman die hem aanbiedt voor 200 euro goedkoper. Uiteraard tellen zo een dingen niet, want meestel scoren die OS Commerce websites een dikke 0 voor dienst na verkoop.
                        Beste, hoe nobel om de verdediging op te nemen van een winkel als Vandenborre ! Vergeet echter niet dat het hier om een commerciëel bedrijf gaat en niet om een weldoener! Met deze mentaliteit moet men zich naderhand niet afvragen waarom de prijzen in ons land hoger liggen dan in de ons omringende landen...

                        Maar toch even bij de les blijven aub :

                        1. "Chriska" meldt aan VDB dat hun prijs van 1549,00 €veel hoger ligt dan bij digicamshop in Antwerpen (fysieke winkel op minder dan 25 km enz..)
                        2.VDB antwoordt dat al de voorwaarden van de fameuze "Akte van vertrouwen" vervuld zijn en meldt aan "Chriska" dat hij zijn D90 18-200 aan dezelfde prijs als bij Digicamshop kan komen halen bij VBD (1379,00 €), maar past zijn prijs in de winkel NIET aan.
                        3. Uitstekende reaktie van "Chriska" : hij deelt dit mee op dit forum ! Met DEZE mentaliteit gaan we er inderdaad op vooruit als het op de verdediging van de konsument aankomt !
                        4. Ik stel identiek (= precies, letterlijk, juust...) dezelfde vraag als "Chriska" aan VDB. Hun antwoord : Ok, maar voor 1499,00 € !
                        5. Ik heb nu het onbehaaglijke gevoel dat heel dat artikel 2 van de heilige "Akte van vertrouwen" eerder een vertrouwelijke, stiekeme bedoening is. OK voor de eerste die van zijn oren maakt, maar begin nu niet allemaal te zagen, want dan doen we niet meer mee!

                        PS : voor ik hieraan begon heb ik natuurlijk de "Akte van vertrouwen" grondig gelezen en zelfs toegevoegd aan mijn avondgebeden

                        Ga in vrede,

                        Gilby.
                        Nikon D90 + 18-200 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: D90 kopen... Goed moment?

                          Ik heb mijn D90 +18-105VR gekocht voor €1089 in oktober 2008. Als ik nu kijk bij Top-foto staat hij aan €919, een verschil van €170. We zijn nu bijna 7 maanden verder en was het 7 maanden wachten waard geweest om €170 te sparen maar dan ook al die tijd geen D90 gehad hebben om fotoplezier mee te hebben? Bijlange niet... Als je echt de laagste prijs wil, wacht nog een tijd tot de opvolger uitkomt. Dan kan je een nieuwe D90 aan lage prijs kopen of mijne als tweedehands aan een nog lagere prijs.

                          Ik heb mijn D90 gekocht bij Robyns in Sint-truiden (niet die op de markt, de andere = groot verschil!). Goeie service en +/- zelfde prijzen als bij Konijn. Als het €50 duurder is bij Robyns dan bij Konijn dan ga ik nog bij Robyns omwille van de service en korterbij huis. Dat moet je ook meenemen in je aankoop. Persoonlijk koop ik nooit fotomateriaal bij Vandeborre, Fnac, MediaMarkt, etc...

                          De D90 + 18-200VR staat aan €1349 bij Top-foto. Ingo Albert spreekt Nederlands en heeft eveneens een hele goeie service.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D90 kopen... Goed moment?

                            Ik was gisteren bij Art&Craft, in Mariakerke. Ze wisten daar het volgende te vertellen : als gevolg van de stijging van de wisselkoersen, in casu de Yen, zijn de lenzen flink in prijs gestegen. Dze toestellen zouden volgen. Er komt bij Nikon sowieso nog een stijging. Dat wisten ze ook te vertellen bij Photocine House, in de Zuidstraat in Brussel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D90 kopen... Goed moment?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                              Ik was gisteren bij Art&Craft, in Mariakerke. Ze wisten daar het volgende te vertellen : als gevolg van de stijging van de wisselkoersen, in casu de Yen, zijn de lenzen flink in prijs gestegen. Dze toestellen zouden volgen. Er komt bij Nikon sowieso nog een stijging. Dat wisten ze ook te vertellen bij Photocine House, in de Zuidstraat in Brussel.
                              ik heb ondertussen dezelfde inormatie opgevangen. Hierbij komt nog dat bij verschillende winkels (o.a. Studio73, Konijn, Digicamshop) de kit D90 18-200 uitverkocht is. Als je dus ergens een goede prijs vindt voor deze kit,of een andere kombinatie, koop hem dan direkt zou ik zeggen.

                              Wat mij betreft, zal ik jullie een laatste keer lastig vallen met mijn Vandenborre-verhaal. Dit keer in goede zin. Met de hulp van forumlid "Chriska" heb ik van VDB de toepassing van hun artikel 2 bekomen. Hierbij trek ik dus deemoedig al het kwaad dat ik dacht en schreef over VBD terug en erken hier publiek dat zij woord gehouden hebben wat hun laagste prijsgarantie betreft... evenwel na wat aandringen (sorry, daar begin ik weer).

                              MVG

                              Gilby.
                              Nikon D90 + 18-200 VR

                              Comment

                              Working...
                              X