Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40x vs D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D40x vs D90

Ik ben momenteel in het bezit van een Nikon D40x. Maar ik ben de aanschaf van een Nikon D90 aan het overwegen, aangezien de vele positieve reacties over dit toestel. Maar zal dit toestel veeel betere foto's kunnen nemen in vergelijking met de D40x ? Heeft er iemand ervaring?
    www.wimbylphotography.com
    https://500px.com/wimbyl
    https://www.flickr.com/photos/wimbyl/

Re: Nikon D40x vs D90

Je kan met beide toestellen even mooie foto's maken, 't manneke achter de camera bepaalt dat vooral Je mag niet direct denken dat je met een duurder en nieuwer toestel automatisch betere foto's gaat maken, dit is een veel voorkomende misvatting.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Wat ervaar je momenteel als beperkingen van je d40x?

Comment

waar ik vooral tegenop bots zijn de 3 af punten! (wel een d40)

en toch wa pixelkes te kort.
        Last edited by david_ve; 1 mei 2009, 20:00.
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          Ga dan naar een D300 dan heb je er 48 meer.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

In welke situaties heb je het probleem met de 3 AF punten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ga dan naar een D300 dan heb je er 48 meer.
              met plezier maar,
              nie voor morgen hoor. budget laat dit nie toe.
              Last edited by david_ve; 1 mei 2009, 20:09.
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                Wat ervaar je momenteel als beperkingen van je d40x?

Heeft de D90 geen hoger dynamisch bereik met de CMOS sensor en een beter lichtmeetsysteem tov de D40 ?
                www.wimbylphotography.com
                https://500px.com/wimbyl
                https://www.flickr.com/photos/wimbyl/

Comment

Het verschil tussen de D40x en de D90 is niet zozeer dat je er "veeeel betere" foto's mee kan maken. Dat moet je tenslotte zelf doen . De D90 leent zich er wel toe om betere foto's te maken omdat hij beter presteert op technisch vlak (hoge ISO's, fps, auto-focus, etc...). Qua ergonomie zit de D90 ook iets beter in elkaar en je moet niet door de menu's bladeren om bij een bepaalde optie te komen omwille van zijn extra bovenschermpje.

Voor een verschil tussen D90 & D40x wat betreft technische specificaties kan je terecht op DPreview. Er zijn toch aardig wat verschillen tussen de D40x en de D90 op technisch gebied.

Voor een uitgebreide review van de D90 kan je hier eens kijken: Cameralabs

Succes

Comment

Ik heb een D40x gebruikt en nu sinds een tweetal maanden een D90. Alhoewel natuurlijk ook duurder is het met die laatste toch echt wel mogelijk betere foto's te maken en vooral mogelijk het toestel zo in te stellen als je zelf wilt. Vooral de twee aparte wieltjes om diafragma en/of sluitertijd in te stellen zijn veel gemakkelijker. Als je iets aan een instellin wilt wijzigen kan dit veel vlugger.

Misschien dus niet zo zeer "veel' betere" foto's maar wel overzichtelijker te bedienen.

Succes
                    Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

en toch wa pixelkes te kort.
                      Op mijn analoge Nikons heb ik jaren zonder probleem met één scherpstelpunt gewerkt, maar ik moet toegeven meer is handiger.

Met 6MPs op mijn D70 heb ik nooit een probleem gehad en op de computer was het alleen maar een voordeel.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

misschien meer verschil in fotokwaliteit met een betere lens ??

Comment

Working...
                        X