Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d60-d90 of d5000????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d60-d90 of d5000????

Ik heb nu een d40 met af-s 18-200 vr lens.Mijn toestel is echter gevallen. Op zich niet zo erg.Er zit een klein stukje plastiek in de zoeker. Op de foto's merk je er niets van.
    Ik wil toch een ander toestel maar zie door het bos de bomen niet meer.Ik heb ook nog een extra batterij.
    Bij de d60 & d5000 kan ik deze gebruiken.
    d90 ziet er op papier een beetje hetzelfde als de d5000 uit
    Is de d60 verouderd? deze is echter wel goed geprijsd.
    iemand suggesties aub???,

Re: d60-d90 of d5000????

Oorspronkelijk geplaatst door rikdertien Bekijk bericht
    Ik heb nu een d40 met af-s 18-200 vr lens.Mijn toestel is echter gevallen. Op zich niet zo erg.Er zit een klein stukje plastiek in de zoeker. Op de foto's merk je er niets van.
    Ik wil toch een ander toestel maar zie door het bos de bomen niet meer.Ik heb ook nog een extra batterij.
    Bij de d60 & d5000 kan ik deze gebruiken.
    d90 ziet er op papier een beetje hetzelfde als de d5000 uit
    Is de d60 verouderd? deze is echter wel goed geprijsd.
    iemand suggesties aub???,
    Ik zou zeker gaan voor de D90. Deze heb ikzelf en het is een waar plezier om hier mee rond te trekken en te fotografferen...ik vind niet dat ge deze kunt vergelijken met hun laatste nieuw model de D5000. sommige punten heeft deze wel overgenomen zoals de 11-punts AF met 3D-tracking en nog wel enkele dingen...maar vind het nieuw model eerder een opvolger voor de 60D.

Ook heeft de D90 een 3" lcd met 920000 pixels echt waar een genot;je kan zo checken of je foto goed is...oké de 5000D heeft een kantelscherm,maar daar zijn ook nadelen aan...is dan ook meer kwetsbaarder.

Ik kan je de D90 alleen maar aanraden.

Grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

D5000 is ook gewoon de opvolger van de D60 met deze veranderingen:

-zelfde sensor als de D90 nl CMOS dus bruikbare ISO 3200
      -zelfde scherm met 230.000 px als D60 maar swivel
      -videofunctie HD
      -LV
      -menu's krijgen heel wat meer opties en voorinstellingen, uitgebreid

verschillen met de D90 :

-scherm 920.000 px
      -topdisplay
      -AFmotor in-body
      -grotere body

MOMENTEEL -als de prijs zal zakken, wordt de keuze iets moeilijker- zou ik altijd voor de D90 gaan. D90 met 18-105 zal evenveel kosten als de D5000 met dezelfde lens. D60 is een ouder toestel, verschil met D90 is groot genoeg voor wie eerder naar kwaliteit kijkt dan naar het gespendeerde bedrag. Beste wat je kan doen is eens de toestellen bij een speciaalzaak gaan vergelijken.

Comment

In de D90 zit de autofocus in de body( heb in toch goed begrepen hé?)Kan ik dan nog mijn af-s lens gebruiken? Die lens wordt toch aangeboden in een pakket samen met de d90.

Comment

In AFs lenzen zit geen schroevendraaierkoppeling en die wordt dus op de mount ingedrukt en ontkoppelt en de lens krijgt dan sturing op de contacten om scherp te stellen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als geld geen rol speelt zou ik voor de D90 gaan, daar kan je perfect uw AF-S lenzen op gebruiken evenals de D lenzen die geen AF hebben op een D40 D40x D60 en D5000.
            Als budget wel een rol speelt is de D60 nog altijd geen slechte keuze.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Waarom wil je toch een nieuwe body? Vertel eens wat je wel of niet beviel aan de D40 en wat je zoekt in je nieuwe body. Was er iets wat je miste op de D40?
              Pas als we dat weten kunnen we gericht adviseren.....
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

wat ik eigenlijk mis : meer focus punten.directe toegang tot witbalans enz.
                Bij d40 moet ik alles via menu. En ook wat meer pixels.Als ik nu foto's uitsnij en dan groot wil uitprinten(a4) dan durft dit soms tegenvallen.
                Live view hoeft niet direct en filmen ook al niet.
                Misschien ook een steviger body.

Comment

Dan zou ik de keuze tussen de d5000 en de d90 maken. De d60 heeft is op de resolutie na geen echte verbetering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                    Dan zou ik de keuze tussen de d5000 en de d90 maken. De d60 heeft is op de resolutie na geen echte verbetering.
                    En waarom niet? TS heeft een D40, die 6MP heeft tov. de D60 die er 10MP heeft.
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Dat zeg ik toch ook. De resolutie is iets beter, maar de rest niet. De d60 heeft nog steeds maar 3 focuspunten, alle opties zitten nog steeds in menus, directe toegang tot witbalans heeft ie dan nog steeds niet. Maw, de d60 zal voor hem volgens mij niet echt een grote verbetering betekenen. Ik denk dat hij beter af is met een iets duurder model, de d60 is nog te beperkend.

Comment

ok bedankt iedereen. ik zal voor de d90 gaan. Ik denk dat het "kantelscherm" van de d5000 waarschijnlijk iets te kwetsbaar zal zijn.
                        Rik

Comment

Wanneer denken jullie dat de prijs van de D90 zal beginnen zakken?
                          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

heb hem al gevonden in nederland voor 709€. Enkel de body hé.

Comment

Working...
                            X