Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera voor treinen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera voor treinen

    hallo,

    ik zou een digitale spiegelreflex willen kopen (heb nu een fuji S5700)
    het is eigelijk vooral om treinen te fotograferen en misschien nog wat foto's op vakantie.

    ik zat te denken aan een nikon D60 met 18-105 VR, maar ik zit toch te twijfelen of er geen betere toestellen zijn omdat die geen scherpstelmotor heeft.
    ik zou wel liefst bij nikon blijven.

    k'zit dan ook nog te denken: voor treinen, snel bewegende voorwerpen, zijn 3 scherpstelpunten dan wel genoeg om een trein scherp in beeld te krijgen?

  • #2
    Re: welke camera voor treinen

    Oorspronkelijk geplaatst door treinbruno Bekijk bericht
    hallo,

    ik zou een digitale spiegelreflex willen kopen (heb nu een fuji S5700)
    het is eigelijk vooral om treinen te fotograferen en misschien nog wat foto's op vakantie.

    ik zat te denken aan een nikon D60 met 18-105 VR, maar ik zit toch te twijfelen of er geen betere toestellen zijn omdat die geen scherpstelmotor heeft.
    ik zou wel liefst bij nikon blijven.

    k'zit dan ook nog te denken: voor treinen, snel bewegende voorwerpen, zijn 3 scherpstelpunten dan wel genoeg om een trein scherp in beeld te krijgen?
    Bruno, elke DSLR, eender welk merk, goedkoop of duur, kan perfecte foto's maken van rijdende treinen, als dat niet lukt ligt dat vooral aan 't manneke achter het fototoestel
    Geert Maes, een BD lid hier, maakt op dit ogenblik al zijn foto's met een D90 in combinatie met een SIgma 50-150 f/2.8, vroeger gebruikte hij een D70.
    Dat de D60 geen scherpstelmotor heeft houdt alleen in, dat je naar lenzen moet uitkijken die zelf een ingebouwde motor hebben en Nikon, of andere levernaciers, bieden die voldoende aan, de andere lenzen werken ook op de D60 maar dan moet je manueel gaan focussen wat natuurlijk bij bewegende onderwerpen een pak lastiger is.
    He je een bepaald budget voor ogen dat je wil uitgeven?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment

    Working...
    X