Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TZ7 Panasonic -eerste indruk+test

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TZ7 Panasonic -eerste indruk+test

Ik zal het binnenkort weten te zeggen.
    Zaterdag ga ik mijn TZ7 halen en als 2de batterij heb ik zo'n goedkopere genomen.
    Wel de laatste firmware upgrade niet uitvoeren want dan zou het kunnen dat ze niet meer werkt ...
    Canon PowerShot A80 is back alive !!!

Comment

Ah, dan wacht ik nog even af

mijn camera heeft firmware 1.1
      Last edited by Aned; 25 juni 2009, 12:42.

Comment

en..... heb je hem al?

Oorspronkelijk geplaatst door Yuri Bekijk bericht
        Ik zal het binnenkort weten te zeggen.
        Zaterdag ga ik mijn TZ7 halen en als 2de batterij heb ik zo'n goedkopere genomen.
        Wel de laatste firmware upgrade niet uitvoeren want dan zou het kunnen dat ze niet meer werkt ...

Comment

Hier ook pas een TZ7 aangekocht!
          Zéér leuk speeltje!
          StijnDeGrauwe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
            en..... heb je hem al?
            Jawel jawel, amaai wat een verandering met mijn A80 !
            Op het moment alleen al gespeeld met de originele batterij, kzal straks de "nep" eens proberen. Dan laat ik nog iets weten.
            Volgens de verkoper (Ingo) zou het geen probleem zijn.
            Canon PowerShot A80 is back alive !!!

Comment

Den deze is ook met zijne nieuwe TZ7 aan het spelen.

Het enige wat ik nu mis (of nog niet gevonden heb) is eigenlijk een mogelijkheid om video altijd op 19:9 op te nemen en foto's altijd 4:3 Zonder iedere keer te moeten switchen via het menu wel te verstaan.

Als ik het goed heb gaat dat niet zonder elke keer te switchen?
              Voor de rest wel tevreden van het toestel (tot ISO 400)
              Canon EOS 5D met 3KG glas
              https://reisforum.net

Comment

Hoe gaat de panasonic TZ7 om met snel bewegende beelden (buiten maar zeker ook binnen)?
                En in vergelijking bijvoorbeeld met de fuji F200?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parels Bekijk bericht
                  Hoe gaat de panasonic TZ7 om met snel bewegende beelden (buiten maar zeker ook binnen)?
                  En in vergelijking bijvoorbeeld met de fuji F200?
                  Niet goed naar mijn mening. veel blokvorming (echte grote vlakken)
                  Als ik nog tijd heb voor ik op vakantie vertrek gooi ik nog wel effe een filmpje online van de TZ7.

Met de Fuji F200 heb ik geen ervaring.

Comment

Het filmpje dat ik juist gemaakt heb met de TZ7 vind je hier (Verwijderd) 64 MB

Is gewoon brondata, niets aan gedaan. niks speciaal.
                    En dan kan je de blokvorming. of hoe noem je dat juist? zien.

Kan je afspelen met VLC player
                    Last edited by Fred.; 15 augustus 2009, 12:27. Reden: filmpje verwijderd (trafiek)

Comment

Ik heb dit filmpje gedownload en bekeken met de mediaplayer. Ik begrijp niet goed wat jij bedoeld met blokvorming. Dit filmpje ziet er volgens mij zeer goed uit. Focus kan waarschijnlijk wel soms iets sneller en beter maar de algemene beeldkwaliteit lijkt mij toch zeer goed....

Comment

Mijn vrouw heeft er vorige week ook een compactje om erbij te hebben op vakantie besteld, is ook een TZ7 geworden. Hij moest veel zoom hebben, deftige video kunnen opnemen, niet te groot uitvallen (de Canon SX200iS viel te groot uit) en de fotokwaliteit moest goed zijn en aangezien de Pana TZ7 aan de top staat in zijn klasse is het deze geworden. Ik heb gelijk een 16Gb SD kaartje dat voor HD video geschikt is aangekocht bij Transcend, zal goed van pas komen als we over drie weken naar MExico vertrekken.
                        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
                        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                          Ik heb dit filmpje gedownload en bekeken met de mediaplayer. Ik begrijp niet goed wat jij bedoeld met blokvorming. Dit filmpje ziet er volgens mij zeer goed uit. Focus kan waarschijnlijk wel soms iets sneller en beter maar de algemene beeldkwaliteit lijkt mij toch zeer goed....
                          Ik heb het filmpje juist ééns op TV gezien (via de popcorn hour), en daar zie je dat niet.
                          Ja, VLC is niet altijd perfect...
                          Op mijn Macbook pro met VLC krijg ik het met blokvorming te zien.
                          Quicktime kan het niet afspelen...

Ja, inderdaad op een 42" plasma ziet het er nog steeds goed uit.
                          Ik heb het ook maar snel getest, ik heb hem nog maar enkele dagen.

Volgende week word hij echt op de proef gesteld in Zuid-Afrika.
                          Het mooie materiaal krijgen jullie te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                            Ik heb het filmpje juist ééns op TV gezien (via de popcorn hour), en daar zie je dat niet.
                            Ja, VLC is niet altijd perfect...
                            Op mijn Macbook pro met VLC krijg ik het met blokvorming te zien.
                            Quicktime kan het niet afspelen...

Ja, inderdaad op een 42" plasma ziet het er nog steeds goed uit.
                            Ik heb het ook maar snel getest, ik heb hem nog maar enkele dagen.

Volgende week word hij echt op de proef gesteld in Zuid-Afrika.
                            Het mooie materiaal krijgen jullie te zien.
                            Snap ik niet echt, speel je videos gewoonweg af met photofunstudio van panasonic, werkt ZALIG goed en kan je op volledig scherm zien.
                            Let wel OP!
                            Die blokvorming krijg je als je de grootste resolutie neemt en je PC is te traag!!!
                            Dus je cpu moet wel kunnen volgen, ik zag mijn filmpje op mijn oude laptop en dat liep echt stroef, teveel data.
                            Maar op men pc rolt het er gewoon uit, zalig details en geluid en vlot.

greetz
                            glenn
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

Comment

Ik heb de tz7 al sinds release en ik ben er nog altijd zeer tevreden van. Ik neem filmpjes op in motion jpeg en speel ze daarna af op mijn pc met QuickTime. Werkt heel simpel en de kwaliteit is zeker nog in orde, ook op een 42inch flatscreen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                                Snap ik niet echt, speel je videos gewoonweg af met photofunstudio van panasonic, werkt ZALIG goed en kan je op volledig scherm zien.
                                Let wel OP!
                                Die blokvorming krijg je als je de grootste resolutie neemt en je PC is te traag!!!
                                Dus je cpu moet wel kunnen volgen, ik zag mijn filmpje op mijn oude laptop en dat liep echt stroef, teveel data.
                                Maar op men pc rolt het er gewoon uit, zalig details en geluid en vlot.

greetz
                                glenn
                                Als ik voor elke camera die ik hier heb de software moet installeren heb ik een hoop rommel op mijn mac staan. En dat is niet de bedoeling.
                                Mijn Macbook Pro is zeker snel genoeg. dual core (hij is nog geen jaar oud.)
                                Dat is het probleem niet.
                                Het ligt gewoon aan VLC player. maar dat maakt mij ook niks uit. Ik zie de filmpjes toch niet op mijn mac of mijn pc, maar wel op tv.

Inderdaad zalig geluid!

Comment

Working...
                                X