Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brugcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Brugcamera

Wanneer spreken we juist van een brugcamera, lees telkens dat dit zowat kruising is tussen DSLR en compact... Kunnen we de canonpowershot G10 ook als brugcamera beschouwen dan of is dat een gewoon compactje?

Re: Brugcamera

Ik denk niet dat het een brugcamera is (geen zoeker, bediening van d zoom via knopje), maar ik ben helemaal leek op het gebied van brugcamera's.
    Zou het trouwens erg zijn als een G10 geen brugcamera is?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Erg niet, had deze camera gekocht omdat ik een relatief compacte camera zocht waar je zelf ook nog wat met instellingen kon spelen. ik ga graag op trekvakanties en heb ervaren dat een spiegelreflex niet zo efficient is hiervoor (is toch behoorlijk gewicht rond je nek hangen en past niet zo vlug in zak
      Ik was nu op zoek naar lessen fotografie, maar als ik fotografielessen volg voor gewone compactcamera denk ik dat ik niet het maximale uit mijn toestel zal kunnen halen en om te mogen deelnemen ad lessen vr DSLR moet je in bezit zijn van DSLR of brugcamera van daar mijn vraag!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Ik denk niet dat het een brugcamera is (geen zoeker, bediening van d zoom via knopje), maar ik ben helemaal leek op het gebied van brugcamera's.
        Zou het trouwens erg zijn als een G10 geen brugcamera is?
        G10 heeft wel een zoeker.

Waar zitten mensen toch mee in? Een benaming is maar een benaming om een groep aan te duiden. Het is geen DSLR, terminologisch wordt hij wellicht bij de compacts gerekend, de hoogwaardige. Maar je kan er wel mee manueel gaan werken, de sensor is net zo groot als van 'brugcamera's'... als ze in die opleiding daar over vallen, zou ik er maar wegblijven. De principes van fotografie veranderen niet door een camera.

Comment

Ik snap het ook niet. What's in a name. Je hebt gelijk wat betreft de zoeker idd, die zit er wel op, maar die van mijn G9 zat er niet alleen op maar ook flink naast
          Als het gaat om gebruik voor een cursus: alles gaat met knopjes en je krijgt volgens mij van een oude Zenit E van 25 euro meer gevoel hoe alles werkt dat met een moderne digi camera.
          Wel kun je met de G10 alles zelf instellen, al is het dan via een menu en niet met alle diafragma-getallen.
          Last edited by Spanjaart; 29 april 2009, 23:32.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlotte85 Bekijk bericht
            Wanneer spreken we juist van een brugcamera, lees telkens dat dit zowat kruising is tussen DSLR en compact... Kunnen we de canonpowershot G10 ook als brugcamera beschouwen dan of is dat een gewoon compactje?
            Brugcamera? Nog nooit van gehoord. Ik ken compactcamera's; spiegelreflex; en zoekercamera's met verwisselbaar objectief. In de analogetijd had je ook spiegelreflexcamera's met een vast objectief.

Comment

Met brugcamera bedoelt de TS waarschijnlijk een bridge camera, 't is gewoon een Nederlandse vertaling ,)
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
              X