Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-LOCK

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF-LOCK

Ik heb een vraagje ivm met de sony F828. Het AF-LOCK systeem werkt dat goed? ik bedoel daarmee bv. kan ik scherpstellen op de stam van een boom en dan uit zoomen en dan een foto trekke? Ik meen te herinneren dat dat bij de F717 wel lukt? Komt die pas in oktober die F828? pff moet ik nog wachten....
    Btw weet iemand hoe groot die buffer is van de F828?

mja ik heb er wel tijd voor.

DPreview eens lezen kan wonderen doen
    http://www.sportfotos.be

Comment

Originally posted by Veusy
      AE lock => Yes, dedicated button

In record mode this button is used to lock Automatic Exposure, when locked a green asterisk is shown in the bottom right corner of the camera screen to indicate the exposure is locked. Press again to unlock. This button doubles for erase in play mode.

Comment

Originally posted by The_End
        Ik heb een vraagje ivm met de sony F828. Het AF-LOCK systeem werkt dat goed? ik bedoel daarmee bv. kan ik scherpstellen op de stam van een boom en dan uit zoomen en dan een foto trekke?
        Dit hangt volgens mij van de interne constructie van de lens af. Bij de ene blijft de focus behouden bij het zoomen, bij de andere niet. Ik zou ook niet weten of het per se een eigenschap is van een betere lens. Waarom zou je dat eigenlijk willen?
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Nee maar kijk, ik wil namelijk van die kleine bonzïa bomen fotograferen en dan wil ik inzoomen tot op de stam en dan scherpstellen en dan uitzoomen?

Mja ik wil wel eens wat foto's zien die met die 828 getrokken zijn...

Comment

Originally posted by The_End
            Originally posted by Veusy
            AE lock => Yes, dedicated button

In record mode this button is used to lock Automatic Exposure, when locked a green asterisk is shown in the bottom right corner of the camera screen to indicate the exposure is locked. Press again to unlock. This button doubles for erase in play mode.
            In opname dient het om de belichting vast te zetten en in weergave om beelden te wissen.

AF Lock werkt zoals bij de F-717 -> richten, half induwen en dan maar (manueel) zoomen - scherpstelling veranderd niet....
            Tip: best steeds scherpstellen in tele stand en dan pas uitzoomen, werkt veel nauwkeuriger (bij de F717 (en andere)kan het gebeuren dat als je eerst aut. scherpstelt in groothoek en dan overschakeld naar manuele scherpstelling dan krijg je bv 25 m als aanduiding in de zoeker maar het onderwerp zit in werkelijkheid 15 m van je - dit is geen fout en door scherptediepte zal opname toch scherp zijn. Als je echter eerst in tele scherpstelt dan werkt de scherpstelling nauwkeuriger. )
            daVinci
            www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

Working...
            X