Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze eerste DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuze eerste DSLR

Hoi

Met mijn compact digitaal toestel, een Kodak EasyShare Z650, heb ik het zo stilaan gezien. Ben dus op zoek naar een digitaal spiegelreflexcamera.

Echter, ik ben een leek en was deze drie toestellen aan het overlopen. Een kit leek me ook wel handig - meteen vertrokken.

1/ Canon EOS 450D met twee lenzen (18-55 IS en 55-250) voor € 849 bij Vandenborre

2/ Canon EOS 1000D met twee lenzen (18-55 en 75-300) voor € 599 bij Photo Hall

3/ Nikon D60 met twee lenzen (18-55VR en 55-200VR) met gratis tas voor € 729 bij Photo Hall

Het doel is vooral om op reis / uitstap foto's te nemen - landschappen, maar ook veel portretten. Verder neem ik graag foto's tijdens optredens (niet makkelijk: zonder flits en bij weinig licht...).

Het leukste punt aan mijn huidige compact is dat er een 10x optische zoom opzit, dus ik zou graag die luxe blijven behouden. Komt dat overeen met 250 à 300 mm zoals 'ie bij de beide canons zit?

Alvast bedankt voor jullie tips - verlang al om er ene aan te schaffen, but I have to make up my mind first...

Mijn budget is alles onder € 1000.
    I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Re: keuze eerste DSLR

Bijkomende vraag: klopt het dat Canon een stuk duurder is dan Nikon wat de aankoop van extra lenzen / accesoires betreft?

Iemand ervaring met de Canon EOS1000D? Is dat dan een 'minder' toestel dan de 450D?

Comment

De 1000D heeft 10.1Mp tov de 12.2Mp van de 450D.
      De 450D heeft spotmetering, de 1000D niet.
      De 450D schiet 3.5 foto's/sec terwijl de 1000D er 3 schiet.
      Het LCD scherm van de 450D is 3" terwijl dat van de 1000d 2.5" is.
      Echter wel allebei met een gelijk aantal pixels,230000.
      Ze beschikken allebei over live view.
      De body van de 1000D voelt wat plastiekeriger aan dan van de 450D waar antislip is aangebracht op de plaatsen waar de vingers de greep omklemmen.
      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Thx, ben aan het twijfelen omdat er bij die kit met de 1000D een 75-300 lens zit - lijkt me wel handig... Jammer dat het niet omgekeerd is, dan wist ik het al.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vladibrass Bekijk bericht
          1-Bijkomende vraag: klopt het dat Canon een stuk duurder is dan Nikon wat de aankoop van extra lenzen / accesoires betreft?

2-Iemand ervaring met de Canon EOS1000D? Is dat dan een 'minder' toestel dan de 450D?
          1-Nee, dat klopt niet, integendeel

2-Ik denk dat voor een beginner een 1000D even goed is als een 450D

Comment

Thx, ben aan het twijfelen omdat er bij die kit met de 1000D een 75-300 lens zit - lijkt me wel handig... Jammer dat het niet omgekeerd is, dan wist ik het al.
            Laat de 75-300 links liggen

Goedkope telezoom > 55-250

Comment

De 450D komt met de twee "interessantste" objectieven voor de beginner. Anders nagaan wat een 1000D body zou kosten en die twee lenzen apart aanschaffen?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Die EOS 450 D met dezelfde twee objectieven vind ik nu twee keer terug met een prijsverschil van €40:

http://www.digicamshop.be/product/59...-zoom-kit.html

en

http://www.digicamshop.be/product/51...250-mm-is.html

het gaat toch om dezelfde body met dezelfde twee lenzen erbij - vanwaar dan dat prijsverschil? of zie ik iets over het hoofd?

Comment

Het is hetzelfde en toch niet

Bij de EOS 450D Double Zoom Kit: € 889 koop je een combinatieaanbieding die bestaat uit een Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS Kit en een Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS (winkel maakt deze combinatie).

bij de EOS 450D Twin Lens Kit: € 849 koop je een Kit die Canon samenstelde bestaande uit een Canon EOS 450D + EF-S 18-55 mm IS + EF-S 55-250 mm IS.

Kits die door de fabrikant samengesteld worden zijn normaal goedkoper dan de afzonderlijke onderdelen van die kit apart te kopen. Het resultaat voor je foto's is natuurlijk hetzelfde want al deze onderdelen zijn de dezelfde enkel de doos waarin ze verpakt zitten kan soms wat schelen.

Comment

Hoi;

Ik heb de Canon 450D + De 2 kitlenzen gehad en ik kan je deze keuze alleen maar aanraden.

Zeer mooi starterspakket ook de twee lenzen zijn zeer goed van beeldkwaliteiten.
                    Ik heb er dan later nog een lichtsterke lens bijgekocht.

Echte aanrader en zijn meerprijs t.o.v. de 1000D meer dan waard. Ondertussen is er ook al een 500D.

Succes Dirk
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Je wensen zijn moeilijk te combineren.
                      Een instapcamera met groot zoombereik van de lenzen én een lichtsterke lens om bij optredens zonder flits te fotograferen en dat alles onder de 1000 Euro, dat gaat niet lukken. Je gaat dus iets moeten laten vallen en (als je interesse tegen dan niet veranderd is) dit later kopen.

Dit gezegd zijnde, kan je misschien hier ook naar kijken: Nikon D5000 + AF-S 18-105mm VR (net geen 1000€).

Comment

en bij Kamera-express heb je die lens met een D90 erbij voor rond de 900€
                        Kijk ook eens over de grens hé!

dit werkt alleszins heel goed.
                        Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Als je voor de 450D gaat: let erop dat het wel degelijk om de twee "IS" lenzen gaat.
                          De eerste lichtsterke lens die je achteraf kunt bijkopen is een prime: de 50mm f/1.8, hier op het forum gekend als de "fantastic plastic" of "plastic fantastic". Nieuwprijs rond de €100.-
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Deze week de Canon 450D gekocht met die twee lenzen - en al vier dagen foto's aan het maken - heerlijk

1 vraagje: als ik door de zoeker kijk wat ik wil fotograferen, krijg ik altijd ietsje meer te zien op de eigenlijke foto. Is dat normaal? Kan dat ergens bijgesteld worden? Ben me nog door m'n handleiding aan 't werken - maar daar nog geen antwoord op gevonden.

Enfin, 'k amuseer me ermee.

Comment

1 vraagje: als ik door de zoeker kijk wat ik wil fotograferen, krijg ik altijd ietsje meer te zien op de eigenlijke foto. Is dat normaal? Kan dat ergens bijgesteld worden?
                              Ja dat is normaal en nee dat kan niet bijgesteld worden.
                              Dat is wat de "95% coverage" betekent bij de viewfinder specificaties op http://www.dpreview.com/reviews/spec...on_eos450d.asp
                              blog

Comment

Working...
                              X