Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interne flits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Interne flits

Hallo,

Ik heb een (misschien dom) beginnersvraagje. Als ik met mijn toestel (Sony A200) ergens binnen foto's wil maken met de interne flitser aan, moet ik altijd "lang" wachten na het nemen van een foto om terug een te nemen. Waaraan kan dit liggen? Is dit het toestel of de flits? Kan dit opgelost worden met een externe flitser?
    Bedankt alvast voor jullie antwoord.

Groeten

Re: Interne flits

Wat is lang?
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Re: Interne flits

Het hangt af van de sterkte van de flits die je gebruikt hebt. Nadat er geflitst werd, dient de flits opnieuw opgeladen te worden en dat duurt eventjes.

Externe flitsers hebben het voordeel dat ze krachtiger en beter instelbaar zijn, maar ook hier is er een herlaadcyclus. Dit kan opgevangen worden door een externe accu aan de flitser aan te sluiten en dan kan je taktaktak flitsen, zoals je tijdens persconferenties ziet. Alleen moet men dan opletten om de flits niet te oververhitten...

Maar in jouw geval zou je best beginnen met een externe flitser, die zal je al een pak meer mogelijkheden bezorgen.
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Working...
      X