Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens voor Canon 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe lens voor Canon 400D

Hoi,

Mijn oude lens (Canon, EF 75 - 300mm 1:4-5.6) die ik nog van mijn analoge camera gebruikte op mijn digitale Canon 400 D heeft het begeven.
    En dat na 12 jaar intensief gebruik ... :-(

Ik ben nu op zoek naar een nieuw (betaalbaar) alternatief. Ik gebruik de lens vooral voor sportfotografie (vaak toestelturnen). Grote afstanden, ZEER slechte lichtomstandigheden, uitermate snel bewegende objecten, ...

Wie heeft er tips?
    Alvast bedankt!

Re: Nieuwe lens voor Canon 400D

budget?
    voor wat jij zegt zou ik een 70-200/2.8L nemen, zonder IS. Tenzij je het geld over hebt, dan kan je de versie met IS nemen.
    Of als de canons te duur zijn, een sigma 70-200/2.8 HSM.
    Of een canon 200/2.8L?

Comment

De EF-S 55-250 IS is op een 400D een betaalbaar alternatief voor een 75-300 op een analoge camera. Met de 1,6x cropfactor komt 55-250 dan overeen met 88-400mm op een analoge camera.

Voor dat soort sportfotografie is die niet lichtsterk genoeg, maar ze is wel even lichtsterk als de oude 75-300. Als je in die omstandigheden aanvaardbare foto's kon maken met de 75-300, dan gaat dat even goed met de EF-S 55-250 IS.

Er zijn eigenlijk wel betere objectieven voor dat soort low-light actiefotografie, als je dicht genoeg bij kan, dan is bijvoorbeeld een 50mm f1,4 (die heeft een iets snellere AF dan de f1,8 versie) of een 85mm f1,8 (heel scherp, en snelle AF) heel wat beter dan een niet zo lichtsterke zoomlens.
      Een beter alternatief is een 70-200 f2,8 (liefst met IS), maar dan spreken we wel over een heel ander budget...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Hoi,

Dichterbij geraken is alvast (in de meeste gevallen) geen optie ... Een zoomlens is dus wel degelijk nodig.
        Wat betreft lichtsterkte: voor mij mag de nieuwe lens zeker en vast lichtsterker zijn dan de vorige.

Ik wil gerust wat 'zoom' inleveren ifv een lens die dan lichtsterkers is!!!

Alvast bedankt voor de tips!
        Last edited by Bibib; 26 april 2009, 16:10.

Comment

Hallo,

Ik ben wat aan 't zoeken geweest op 't internet ivm de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM

Pixmania: 1921 euro
          Foto Konijnenberg: 1647 euro.

Dat is voor mij een toch wel erg groot verschil? Zijn er nog andere (betere/voordeligere) sites waar jullie kopen? Wat zijn voor en of nadelen van Pixmania? Foto Konijnenberg?

Voor dat bedrag hoop ik toch er van mogen uit te gaan dat dit een degelijke en vooral ook lichtsterke lens is?

Comment

Wat is het grote verschil tussen vorige lens (Canon) en de Sigma Telezoom lens APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM ???

In ieder geval een groot verschil in prijs! Maar wat zijn de verschillen? Ik wil de lens vooral gebruiken voor sportfotografie bij slechte lichtomstandigheden!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bibib Bekijk bericht
              Wat is het grote verschil tussen vorige lens (Canon) en de Sigma Telezoom lens APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM ???

In ieder geval een groot verschil in prijs! Maar wat zijn de verschillen? Ik wil de lens vooral gebruiken voor sportfotografie bij slechte lichtomstandigheden!!!
              De Sigma 70-200 f2,8 weegt drie keer zoveel als de Canon 75-300.
              De Sigma is over het hele zoombereik twee stops lichtsterker dan de Canon op 300mm. De Sigma is véél scherper (toch vanaf f4, op f2,8 is ze vrij soft), de AF is sneller, en er is bijna geen CA (paarse randjes bij grote contrastverschillen) te zien op de foto's.
              BD0338BE

Comment

Dus, als ik het goed begrijp, is het grootste nadeel van de Sigma dat ze 3x zwaarder is dan de Canon? Over welk gewicht spreken we dan?

Voor de rest alleen maar voordelen ??? En maar half zo duur ...

Comment

Antwoord voor BIBIB. Waar zijn goedkope lenzen te koop ? Wel ik kan Foto Bastiaens aanraden. Die hebben verkooppunten te Berlaar en Sint-Niklaas. Ook via de webwinkel is aankopen mogelijk. Ik heb er vandaag nog de Canon 10-22mm aangekocht voor 685 euro en ben die persoonlijk gaan ophalen tegen cash te Sint-Niklaas. Ik dacht zowat de goedkoopste prijs in Belgie op dit ogenblik en een zeer goede en vriendelijke service. Ook mijn flits canon 430 EX II ben ik er verleden week gaan ophalen voor 234 euro. Ik dacht ook wel de beste prijs. Die hebben regelmatig promoties. Misschien ben ik hiermee sommige mensen van dienst, ik hoop het althans.

Comment

Dus, als ik het goed begrijp, is het grootste nadeel van de Sigma dat ze 3x zwaarder is dan de Canon? Over welk gewicht spreken we dan?

Het grootste nadeel zou voor mij zijn: soft op 2.8...
                    Dan sleep je veel glas mee, dat je niet gebruikt, maar wel voor hebt betaald.
                    Neem dan liever een 70-200 F4

Comment

Ik had blijkbaar niet alle postings gelezen, de Sigma is drie keer zo zwaar dan de Canon 75-300 USMIII.

Het verschil tussen de Sigma 70-200 f2,8 en de Canon 70-200 f2,8 L IS is eigenlijk ook vrij groot.

De Canon weegt iets meer, maar ze heeft beeldstabilisatie, waardoor je zonder problemen uit de hand kan fotograferen op 1/60sec bij 200mm. Als je dat probeert met de Sigma, dan is het percentage bruikbare foto's véél kleiner.
                      De Canon is op f2,8 ook wat scherper (dat is mijn eigen ervaring, sommigen vinden de Sigma even scherp volledig open).
                      De Canon heeft een veel snellere AF, vooral bij sportfotografie in combinatie met de Servo-AF is dat heel erg handig.
                      De Canon is spatwaterdicht, maar dat voordeel kan je pas volledig benutten als je ze op een professionele camerabody gebruikt (ik heb ze al in de regen gebruikt op een 20D en 40D, met de camerabody onder een paraplu, en dat gaf ook geen problemen).

Er is dus een vrij groot prijsverschil, maar er zijn dus ook duidelijk punten waarop de Canon 70-200 f2,8 L IS beter presteert dan de Sigma 70-200 f2,8.

Zoals altijd zal je pas de echte verschillen merken in de meest extreme situaties.
                      Als het er echt op aankomt om de foto te kunnen maken, dan is de Canon zeker de beste, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat je met de Sigma geen mooie actiefoto's kan maken.

Als je geen f2,8 nodig hebt voor de lichtsterkte of de kleine scherptediepte, dan is de Canon 70-200 f4 L IS waarschijnlijk een betere keuze omdat die goedkoper, lichter en zelfs nog wat scherper is dan de 70-200 f2,8 L IS. De beeldstabilisatie van de f4 versie is ook van een nieuwere generatie, en die werkt nog wat beter (tot 4 stops in plaats van 3 bij de f2,8).
                      Last edited by Black B@ndit; 2 mei 2009, 22:58.
                      BD0338BE

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties ... Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu best doe ... Ik zal er nog even over moeten nadenken!

Heb ondertussen wel beslist dat ik in september start met de opleiding fotograaf bij syntra. Iemand ervaring daarmee?

Comment

Hallo,

Ik ben wat aan 't zoeken geweest op 't internet ivm de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM

Pixmania: 1921 euro
                          Foto Konijnenberg: 1647 euro.

Dat is voor mij een toch wel erg groot verschil? Zijn er nog andere (betere/voordeligere) sites waar jullie kopen? Wat zijn voor en of nadelen van Pixmania? Foto Konijnenberg?

Voor dat bedrag hoop ik toch er van mogen uit te gaan dat dit een degelijke en vooral ook lichtsterke lens is?
                          Kamera-Express: 1528 euro
                          Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

70-200 f4 is?
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

Comment

@ Landi

Ik ben aan 't zoeken op de site, maar kan hem niet (meer) vinden ...

Enige ervaring met de levertermijn in België? Moest ik hem toch nog vinden ... ;-)

Comment

Working...
                              X