Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera's op komst! Nieuwe Canon DSLR!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe camera's op komst! Nieuwe Canon DSLR!

1) De Sony 828

8Mp, 7x optische zoom. De preview op dpreview staat HIER.

2) De Canon "Digital Rebel" of "Digitall Kiss"

Is nog een gerucht, maar er is al een pak info te vinden op Japanse en Koreaanse sites. Het zou gaan om een nieuwe DSLR body die heel goedkoop is: 1180$ (da's ong 1000€!) voor de body PLUS twee lenzen die samen een range van 18 tot 200mm bieden (met crop factor maakt dat 29-320mm).

De lenzen zouden speciaal gemaakt zijn voor de "rebel", en dus niet te gebruiken op een EOS body. Dit lijkt een reaktie op de 4/3 standaard van de E1. Maar interssant: je kan ook de aloude EOS lenzen nog steeds gebruiken: de body heeft twee lens-fits!

Het zou gaan om een 6,3Mp chip met crop factor van 1,6. Dit is vergelijkbaar met de 10D. Ook het AF systeem zou zoals 10D zijn.

Dit is misschien EINDELIJK de betaalbare DSLR... hout vasthouden... Eerst even kijken of hij normaal tot goed scoort qua detail en noise...

Een interessante thread vind je HIER.
    http://www.theafricabug.com

Originally posted by Jochen
    1) De Sony 828
    Ja, knap machientje...
    8Mp, 7x optische zoom. De preview op dpreview staat HIER.

De lenzen zouden speciaal gemaakt zijn voor de "rebel", en dus niet te gebruiken op een EOS body. Dit lijkt een reaktie op de 4/3 standaard van de E1. Maar interssant: je kan ook de aloude EOS lenzen nog steeds gebruiken: de body heeft twee lens-fits!
    Hmm, een rare manier van schrijven. Als ze zoiets doen, vermoed ik dat de lensmount juist hetzelfde is, maar dat de nodige electronica voor de 2 bijgeleverde lenzen niet in de lens, maar in de camera zit. Het zou dan zelfs kunnen dat beide lenzen dezelfde elektronica delen. Of misschien met een soort tussenring (het zou alvast verklaren waarom de lenzen niet passen op andere Canons, maar wel omgekeerd).

Dit is misschien EINDELIJK de betaalbare DSLR... hout vasthouden... Eerst even kijken of hij normaal tot goed scoort qua detail en noise...
    Ongeveer €1000 lijkt me wel zeer weinig, rekening houdend met het feit dat de CCD/CMOS toch niet zo klein is (en grote chips zijn duur), en met het feit dat er 2 lenzen bij zitten...
    (kijk maar naar de prijs van die Sony die je postte , en bedenk dan dat vb. de beeldchip op die Canon groter zou zijn)

Nu ja, we kunnen blijven speculeren... Afwachten maar...

Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Indeed nog even afwachten heb ik de indruk... die dslr's beginnen eindelijk in een stroomversnelling te geraken... die sony ziet er eigenlijk ook niet slecht uit, maar hoe ge het draait of keert 't is geen dslr en daar beginnen de beperkingen. Ik vindt het wel positief dat sony nu ook voor cf media gekozen heeft (maja dat ge beide kunt gebruiken, dat betaal je)
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Is nog een gerucht, maar er is al een pak info te vinden op Japanse en Koreaanse sites. Het zou gaan om een nieuwe DSLR body die heel goedkoop is: 1180$ (da's ong 1000€!) voor de body PLUS twee lenzen die samen een range van 18 tot 200mm bieden (met crop factor maakt dat 29-320mm).

Dat hoop ik toch niet zeg, ik wil helemaal geen body met lenzen kopen (zeker geen cokebottles ), ik wil lekker zelf m'n lenzen uitzoeken, ik hoop toch dat ze m ook zonder lenzen verkopen. Anders zit je mooi met die lenzen want verkopen kan je ze niet...
        http://www.janluursema.nl

Comment

Originally posted by Azrael

Dat hoop ik toch niet zeg, ik wil helemaal geen body met lenzen kopen (zeker geen cokebottles ), ik wil lekker zelf m'n lenzen uitzoeken, ik hoop toch dat ze m ook zonder lenzen verkopen. Anders zit je mooi met die lenzen want verkopen kan je ze niet...
          Je kan nog steeds lenzen bijkopen hee!

Het is overduidelijk dat Canon hierbij mikt op mensen die de DSLR wereld willen instappen. Hoe meer hoe liever hee? Al deze mensen gaan immers later op zoek naar "beter" lenzen, en voor Canon betekent dat uiteindelijk toch "kassa kassa"...

Maar ook voor de huidige SLR fotografen kan het interessant zijn. Kijk, laat ons eerlijk zijn... akkoord, in een DSLR zit een chip, een CPU en wat andere circuitry, maar... het wordt toch hoog tijd dat de prijzen wat zakken hee? Zie het zo: velen zijn SLR's gewoon van vroeger, maar slechts weinigen hiervan zijn bereid 2000€ neer te tellen voor een nieuw toestel. Voor die mensen zou de "rebel" wel eens hét moment kunnen zijn om over te schakelen op digitaal.

By the way: op 20 augustus (in 2 dagen) zouden we een "officiële" aankondiging krijgen.

Comment

Originally posted by Azrael

Je kan nog steeds lenzen bijkopen hee!

Het is overduidelijk dat Canon hierbij mikt op mensen die de DSLR wereld willen instappen. Hoe meer hoe liever hee? Al deze mensen gaan immers later op zoek naar "beter" lenzen, en voor Canon betekent dat uiteindelijk toch "kassa kassa"...

Maar ook voor de huidige SLR fotografen kan het interessant zijn. Kijk, laat ons eerlijk zijn... akkoord, in een DSLR zit een chip, een CPU en wat andere circuitry, maar... het wordt toch hoog tijd dat de prijzen wat zakken hee? Zie het zo: velen zijn SLR's gewoon van vroeger, maar slechts weinigen hiervan zijn bereid 2000€ neer te tellen voor een nieuw toestel. Voor die mensen zou de "rebel" wel eens hét moment kunnen zijn om over te schakelen op digitaal.

By the way: op 20 augustus (in 2 dagen) zouden we een "officiële" aankondiging krijgen.

Tja, dat lijkt me toch een vreemde doelgroep dan, de meeste mensen die een SLR willen hebben er wel wat meer verstand van, anders kan je beter een Sony 828 kopen, hoef je ook nooit met lenzen te prutsen, en de kwaliteit zal beter zijn dan 2 cokebottles van Canon, want ik kan me niet voorstellen dat je voor die prijs goede en snelle lenzen kan krijgen. De doelgroep "SLR" zal toch ook voor goede lenzen gaan.
            Als je m niet als body alleen kunt krijgen zou ik m nooit kopen, dan koop ik wel een 2ehands D60 of 10D ofzo als die wat goedkoper zijn.

Comment

Maar ook voor de huidige SLR fotografen kan het interessant zijn. Kijk, laat ons eerlijk zijn... akkoord, in een DSLR zit een chip, een CPU en wat andere circuitry, maar... het wordt toch hoog tijd dat de prijzen wat zakken hee?
              Probleem is de grootte van de chips. De beeldsensoren (CCD of CMOS) bij DSLRs zijn bij de grootste serie-geproduceerde chips. En dat heeft een serieuze impact op de kostprijs (er passen minder chips op een wafer, procentueel groter verlies als 1 chip op de wafer fout is, ...).

Jörg
              Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Originally posted by VJ
                Maar ook voor de huidige SLR fotografen kan het interessant zijn. Kijk, laat ons eerlijk zijn... akkoord, in een DSLR zit een chip, een CPU en wat andere circuitry, maar... het wordt toch hoog tijd dat de prijzen wat zakken hee?
                Probleem is de grootte van de chips. De beeldsensoren (CCD of CMOS) bij DSLRs zijn bij de grootste serie-geproduceerde chips. En dat heeft een serieuze impact op de kostprijs (er passen minder chips op een wafer, procentueel groter verlies als 1 chip op de wafer fout is, ...).

Jörg
                I know. Ongeveer hetzelfde verhaal als met flatscreen TV's...

Maar men wordt er steeds beter in. En de prijzen zakken. Ook bij flatscreens...

Comment

Tja, dat lijkt me toch een vreemde doelgroep dan, de meeste mensen die een SLR willen hebben er wel wat meer verstand van, anders kan je beter een Sony 828 kopen, ...
                  Niet akkoord, ik geloof dat er meer mensen met een Eos 300 of soortgelijke toestellen zijn dan mensen met een Eos 3. Gewoon omwille van de kostprijs en er amateuristisch mee bezig te zijn.
                  Als de "Rebel Kiss" of wat dan ook nu op de markt was dan had ik die gekocht ipv een 10D, omwille van de prijs en omwille van geen professioneel toestel nodig als amateur.
                  Ben heel zeker dat er een pak mensen gaan overschakelen naar DSLR als dat een keer betaalbaar zal worden.

Groetjes!

Comment

Originally posted by Loesje

Tja, dat lijkt me toch een vreemde doelgroep dan, de meeste mensen die een SLR willen hebben er wel wat meer verstand van, anders kan je beter een Sony 828 kopen, ...
                    Niet akkoord, ik geloof dat er meer mensen met een Eos 300 of soortgelijke toestellen zijn dan mensen met een Eos 3. Gewoon omwille van de kostprijs en er amateuristisch mee bezig te zijn.
                    Als de "Rebel Kiss" of wat dan ook nu op de markt was dan had ik die gekocht ipv een 10D, omwille van de prijs en omwille van geen professioneel toestel nodig als amateur.
                    Ben heel zeker dat er een pak mensen gaan overschakelen naar DSLR als dat een keer betaalbaar zal worden.
                    Ja dus? Spreek ik dat tegen dan? Een toestel met vaste lens is echt veel goedkoper dan een SLR hoor, veel mensen willen helemaal geen SLR omdat het omslachtig en groot is. Ik zou ook eerder een EOS 300 kopen dan een EOS 3 (denk zelf ook over een analoge body, misschien toch maar voor een 2ehands Elan7 gaan) en inderdaad ook eerder die Digital Rebel dan een 10D, mits het toestel niet alteveel mist.
                    Mijn eerdere reply had overigens meer betrekking op de lenzenset die bijgeleverd zou worden, een EF 28-80/3.5-5.6 van 50 euro zou ik nog niet dood gezien mee willen worden, dat bedoelde ik met dat je dan beter een Sony ofzo kunt kopen als je toch niet van plan bent betere lenzen te kopen, dan ben je nl. kwalitatief heel wat beter af.

Comment

Tja, dat lijkt me toch een vreemde doelgroep dan, de meeste mensen die een SLR willen hebben er wel wat meer verstand van, anders kan je beter een Sony 828 kopen, hoef je ook nooit met lenzen te prutsen, en de kwaliteit zal beter zijn dan 2 cokebottles van Canon, want ik kan me niet voorstellen dat je voor die prijs goede en snelle lenzen kan krijgen. De doelgroep "SLR" zal toch ook voor goede lenzen gaan.
                      ja en nee, bij een DSLR zie je tenminste door de lens, wat op zich al een heel groot voordeel is, ook is de AF over het algemeen een pak sneller, die nieuwe sony ziet er mij en fantastisch toesteluit maar je zit blok op 200mm, bij een slr kan je later (als er nog eens wat geld vrijkomt) gewoon een lengere tele bijkopen en geeft je zeker betere kwaliteit dan een teleconvertor.

kwestie van die nieuwe camera die op komst zou zijn, ik wist dat er een opvolger van de 1d komt en had al eens gehoord van een consumer DSLR van canon maar dit ga ik toch eerst moeten zien, op vele sites word er volop gespeculeerd maar al bij al komt er maar heel weinig van uit
                      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Hm!!! Dit zijn geruchten.
                        En zo ligt er van alles in de koelkast
                        http://article.pchome.net/2003/02/25/2035.htm Chinees
                        http://users.skynet.be/mep/300D/300D.htm Engels

Mep
                        http://users.skynet.be/mep
                        No colors, no business!
                        “Our Inks Are Service”

Comment

Originally posted by mep
                          Hm!!! Dit zijn geruchten.
                          En zo ligt er van alles in de koelkast
                          http://article.pchome.net/2003/02/25/2035.htm Chinees
                          http://users.skynet.be/mep/300D/300D.htm Engels

Mep

Hoe komt iedereen toch ineens aan al die oude sites?
                          Hier worden data in februari en mei genoemd, je kan er toch wel van uitgaan dat je die geruchten in de prullebak kan mikken..

Comment

Dag Azrael je moet niet zo snel zijn met alles in de prullenbak te mikken, want je gaat veel bruikbaar materiaal weg gooien kijk straks maar als we wat verder zijn.

Mep
                            http://users.skynet.be/mep
                            No colors, no business!
                            “Our Inks Are Service”

Comment

Dit lijkt toch iets méér te zijn dan een gerucht, want Canon heeft zélf al aangekondigd dat ze morgen 20/08 met iets nieuws uitpakken...

Comment

Working...
                              X