Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB kabel of CF kaart eruit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: USB kabel of CF kaart eruit

kaartlezer zit in pc vast ( in een A drive sleuf gelijk ze zeggen )
    heb een toestel met wifi en nfc ( near field connection, maar dat zet alleen maar jpg beelden om naar .... en naar ne smartphone en toestellen, enkel verkleinde beelden
    ( kan dat wel begrijpen, als ge bv 3gb aan foto wil overladen 25mp, dat ne smartphone daar niet voor geschikt is in 6000x4000 )

Comment

Ik zal hier de minderheid dan maar vertegenwoordigen
      Ik doe alles met de kabel, geen gedoe met kaartjes, kabeltjes liggen op hun vaste stek dus nooit zoeken...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ja kopt, maar wat ik me vooral afvraag, op de nieuwste camera's zit nu ook Wi-Fi maar dat wordt blijkbaar nog niet gebruikt om je foto's over te zetten van de camera naar de pc.

mir
        Als ik het via de wifi moet doen, dan duuuuurt het en duuuurt het veeeeeel te lang ;-)

Comment

Snap ik niet echt.
          Als uw huisnetwerk goed is, dan zou die toch moeten kunnen overzetten van camera naar PC aan 200 Mbps, dat zou toch ca 1 foto per seconde moeten zijn.

Waarschijnlijk hebben ze die feature nog niet ingebouwd, anders zou dat toch ideaal zijn. Thuis komen, camera aan zetten in de buurt van je router, koffietje pakken, en alles is beschikbaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Snap ik niet echt.
            Als uw huisnetwerk goed is, dan zou die toch moeten kunnen overzetten van camera naar PC aan 200 Mbps, dat zou toch ca 1 foto per seconde moeten zijn.

Waarschijnlijk hebben ze die feature nog niet ingebouwd, anders zou dat toch ideaal zijn. Thuis komen, camera aan zetten in de buurt van je router, koffietje pakken, en alles is beschikbaar...
            Echt traag is het wel niet, met jpg is het misschien nog te doen,
            met raw, toch te traag als je veel foto's wil overzetten.

Waar het wel goed voor werkt, ze doorsturen naar je gsm.
            Ze worden dan wel verkleind (kan misschien wel ingesteld worden) doorgestuurd,
            maar groot genoeg om te bekijken op je gsm.

Comment

Omdat het resultaat uiteindelijk toch precies hetzelfde is, maakt het niet
              uit hoe de foto`s op de pc komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doude Bekijk bericht
                Omdat het resultaat uiteindelijk toch precies hetzelfde is, maakt het niet
                uit hoe de foto`s op de pc komen.
                Als het te lang duurt, maakt dit voor mij wel uit, en dat gaat dan niet over een paar minuutjes.
                en ik vind het lastiger om de d750 langs mijn computer te leggen, en met een kabel te verbinden,
                dan het kaartje eruit halen, in de kaartlezer steken en de foto's op grote snelheid binnen halen.

Ik maak zelfs regelmatig een selectie van de foto's op het kaartje, om dan de de foto's naar de HD te kopiëren.
                Kaartje gaat dan in de kast als tijdelijke back-up en een ander gaat in de d750.

Maar ieder maakt voor zichzelf uit hoe hij te werk gaat.

Comment

Met een card-reader vind ik het gewoon prettiger. Sterker argument heb ik niet.
                  Wel ALTIJD de camera uitzetten, want je zou in voorkomend geval en eventueel (dus met veel slagen om de arm) sluiting kunnen veroorzaken.
                  En bij gebruik van een kabel altijd een gebruiken met zo'n rond blokje. Dat is om storingen te voorkomen.
                  Op een forum vond ik Het hoe en waarom
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                    Als het te lang duurt, maakt dit voor mij wel uit, en dat gaat dan niet over een paar minuutjes.
                    en ik vind het lastiger om de d750 langs mijn computer te leggen, en met een kabel te verbinden,
                    dan het kaartje eruit halen, in de kaartlezer steken en de foto's op grote snelheid binnen halen.

Ik maak zelfs regelmatig een selectie van de foto's op het kaartje, om dan de de foto's naar de HD te kopiëren.
                    Kaartje gaat dan in de kast als tijdelijke back-up en een ander gaat in de d750.

Maar ieder maakt voor zichzelf uit hoe hij te werk gaat.
                    Ik denk hier precies hetzelfde over, en toch maakt het uiteindelijk niets uit.

Comment

Working...
                    X