Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk fototoestel kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk fototoestel kopen?

hey,

Ben helemaal nieuw op dit forum. Via google eigenlijk op terecht gekomen.
    Heb al veel gelezen en gedaan maar het is hier oneindig lang dit forum dat ik op de duur helemaal kierewiet ben

Ik heb zelf geen fototoestel en gebruik nu zo een zaktoestelletje van de vriendin, een sony. Dit heeft al redelijk zijn best gedaan maar begint na 6jaar(met vallen en opstaan) een beetje minder te worden.

Nu wil een toestel kopen, maar weet begot niet welk.

doeleinden:
    - familie feestjes
    - vakantie
    - portret
    - landschappen
    - wagens (zowel op ciruit als een photoshoot)

prijs: rond de 500€, als het minder kan, nog beter

ik twijfel tss:
    Nieuw:
    Nikon D60 met lens 18-55 & 55-200
    canon eos 1000D met lens 18-55 & 75-300

2de hands van ne maat (verkoopprijs 350€)
    sony dsc-f828 met lens 28-200
    Toebehoren : netspanningsadapter, netsnoer, usb-kabel, a/v kabel, np-fm50 accu, schouderband, lensdop, bandje lensdop, lenskap, usb-stuurprogramma spvd-013, image dataconverter, gebruiksaanwijzing, 2 memory sticks pro en originele sony draagtas.
    Mogelijkheden : 8 mp, draaiend display voor kikker-of vogelperspectief, lens 28-200, omhoogklappende flitse, 7x optical zoom, videofunctie...
    de lens zit er vast op
    2000 kliks

Voor een beginnende amateur is dit iets of?
    Heb hem nu in mijn bezit voor te testen, en ligt goed in de hand.
    Ben zo het boekje aan het doornemen samen met de camera erbij om te testen.

Of moet ik mij gewoon zo een pocket ding kopen.

Of andere suggesties?

Dit zijn foto's die ik nu neem met da vd vriendin
    af en toe onscherp, soms goed

Ik dacht mss diene sony te kopen, niet te te duur , goei kwaliteit voor hetgeen ik ga gebruiken neen?
    Last edited by fiestaman; 24 april 2009, 02:01.

Re: welk fototoestel kopen?

Jij bent van de kanten van Hoegaarden? :-)

Stel de vraag: wil ik blijven investeren, wil ik heel veel bijleren en wil ik veel tijd steken in het nemen van foto's. Als je dat wil moet je SLR nemen!
    Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht

Stel de vraag: wil ik blijven investeren, wil ik heel veel bijleren en wil ik veel tijd steken in het nemen van foto's. Als je dat wil moet je SLR nemen!
      neen, toch niet, kant van Brussel woon ik. :-)

op de vraag:
      - blijven investeren: neen
      - veel bijleren : ik wil wel iets leren
      - veel tijd insteken: neen

Ik wil er wel mijn tijd voor nemen, forum lezen, boekje lezen, uitproberen maar om er veel tijd in te steken, neen dat gaat ook niet.

Gewoon deftige heldere foto's nemen met soms dat ietsje meer dan een gewoon toestel.

Comment

Die Sony is een bridge, en was uitstekend bij z'n lancering, nu alweer een vijftal jaartjes geleden. Ik vrees alleen een beetje dat de technologie intussen niet heeft stilgestaan, en dat ook dit toestel is opgevolgd door betere (lees: sneller, minder ruis, meer mogelijkheden) modellen.
        Maar gezien je laatste antwoorden (blijven investeren...) raad ik je toch een bridge aan. Zoek eens hier op het forum, b.v. "ideale bridge" en kijk wat er uit de bus komt. Denk er wel aan dat een dSLR door de band sneller is dan een bridge of een compact, en vermits je "autosport" vernoemt...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Die Sony is 5 jaar oud? Daar zou ik toch geen 350€ voor neertellen hoor, lang niet.
          En sowieso zou ik voor de D60 of 1000D gaan. Die (of D40's en 400D's enz...) kun je trouwens ook tweedehands vinden, en kitlensjes staan er hier ook vaak te koop op BD.
          En ik zie trouwens ook niet in waarom je verder zou "moeten" investeren als je een DSLR koopt. Je kunt het ook gewoon bij dat toestel houden net als met een bridge.
          Je hebt dan wel de mogelijkheid om lenzen ed. bij te kopen, terwijl je bij een bridge het hele toestel moet vervangen.
          Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

Comment

Als je toch een "betere compact" zoekt, zou je best HIER 'ns kijken. Jawel, compacts en bridges, maar wel de betere soort en jawel: ook de 1000D (want men wil je toch richting dSLR duwen) staat ertussen!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Heb me vandaag een compact toestelletje gekocht,

de panasonic lumix TZ6

Nu nog uittesten, hopelijk is dit een goed toestel.

Comment

Jij dacht aan de oude brouwerij?

Comment

Working...
                X