Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta 7d of nieuwe sony 700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• minolta 7d of nieuwe sony 700

ik ben aan het twijfelen
    ik kocht een nieuwe 70-200
    nu is er speling op mijn camera en krijg ik steeds een zwarte sensor
    alleen met deze zware lens met alle andere lenzen kan ik probleemloos verder werken
    nu heb ik deze middag in de winkel gestaan met de sony 700 in mijn hand, en ik vond het verschrikkelijk zo een klein ding in mijn zo grote handen
    langs de andere kant mijn d7 is ook al 4 jaar kost me minstens 200 E om te laten herstellen
    arg ik weet het niet meer
    help me eens even voor de nieuwe gaan of de oude laten herstellen

Re: minolta 7d of nieuwe sony 700

Ik kan alleen maar zeggen dat ik na van de d5d naar de a700 te zijn gegaan, ik nooit meer heb omgekeken! 12Mp geeft ontzettend meer crop vermogen. Dit in combinatie met een goede lens geeft echt ongekende weelde (voor een ex 5d / 7d 6MP gebruiker)
    Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de D7D. En hoe heerlijk ik de camera ook vind, mocht hij het begeven, dan zal het een 700 worden. Betere sensor, betere techniek, betere beeldverwerkingssoftware, een snellere en nauwkeuriger AF. Voor mij geen twijfel.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik vind de A700 een dijk van een camera en zou dus niet twijfelen. Deze ligt ook een stuk beter in de hand dan mijn A200, maar dat is persoonlijk natuurlijk .
        about.me/stijnv

Comment

Ik ben vorig jaar ook overgestapt van KM7D naar A700.
          In het begin was het even aanpassen (ik kon de 7D letterlijk blindelings bedienen), maar de A700 is ontegensprekelijk een klasse hoger qua snelheid en beeldkwaliteit.
          Ik gebruik de 7D nog steeds als backupcamera, maar vooral het verschil in snelheid valt nu erg op.

Paul
          BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

Comment

Hey ik heb een 7D in de aanbieding, heel weinig gebruikt, denk nog geen 2000 foto's (tevens 24-85 minolta lens, 100-300 tamron, 50mm 1,4 minolta, 90mm macro lens) wegens te weinig tijd mag alles buiten voor een prikje...

Comment

Ik zou naar een a700 gaan ipv de 7D nog te repareren.
              Een paar voordelen zijn hierboven al vermeld.
              Bovendien, als je de body op zich te klein vindt (hoewel nauwelijks kleiner dan een 7D ), dan zou een batterijgrip dat toch wel moeten oplossen...

In elk geval: ik zou niet twijfelen.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
              X