Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zichtbaar stof canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zichtbaar stof canon 50D

hi

als ik door de kijker van mijn camera kijk,dan zie ik verschillende stofdeeltjes aanwezig zijn.
    Ik heb mijn sensor gecleand en heb er ook een andere lens opgezet,ook mijn foto's bekeken geen tekenen van stof,en nog altijd op de zelfde plaatsen de stofdeeltjes als ik door de kijker kijk, zou het kunnen dat dit stof achter het glas zit van de kijker??
    Wat kan je er aan doen?

cya

Re: zichtbaar stof canon 50D

het kan idd zijn dat er stof op je matglas zit. Daar kun je het best niet teveel aan doen want op de foto zie je het immers toch niet terug. Het enige wat ik nog wel eens doe is met een blaasbalgje op het matglas blaas en dit helpt meestal wel. (al heb ik ook een paar stofjes op het matglas die ik er niet af krijg) . Een matglas beschadigt nogal snel dus je kunt er maar beter niet aankomen.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Als je door de zoeker kijkt, zie je een afbeelding van wat je lens projecteert op je matglas. Als je dan stofjes ziet zitten die op je matglas. Daar kun je het best niets aan doen. Op je foto zie je ze niet, en een matglas is erg kwetsbaar.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

dank voor de reactie!
        ik ben wel versteld hoe vlug ik deze vervuiling heb als je weet dat ik in open lucht nog niet te veel van lens gewisseld heb,en mijn toestel nu ook niet alle dagen gebruik.
        Toestel is 5 maand oud. Dit zal zeker niet onder de garantie vallen om het te cleanen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daimyo Bekijk bericht
          dank voor de reactie!
          ik ben wel versteld hoe vlug ik deze vervuiling heb als je weet dat ik in open lucht nog niet te veel van lens gewisseld heb,en mijn toestel nu ook niet alle dagen gebruik.
          Toestel is 5 maand oud. Dit zal zeker niet onder de garantie vallen om het te cleanen?
          Dat betwijfel ik ook ofwel blaasbalgje, ofwel afblijven
          No rules. Great shots.
          -

Comment

De eerste zes maanden (of eerste jaar, ben niet zeker) kan je je Canon-toestel gratis laten reinigen bij http://www.etbass.nl/ in Roosendaal. Je dient wel een afspraak op voorhand te maken. Ze reiningen je toestel en lens grondig terwijl je (een uurtje) wacht !

Succes, Johan

PS: wel aankoopbewijs meenemen!

Comment

bedankt voor de tip bruine beer ,en ook de andere reacties. het lijkt me een heel intressant bedrijf en ook vlakbij, ga er zeker contact mee opnemen.
              Dit forum en zijn leden hebben mij al veel goede tips op gebracht ,bedankt nogmaals allen voor de tijd die jullie hierin steken, moderators en leden.
              Als ik zelf tips heb zal ik deze zeker delen.
              CYA
              wilfried

Comment

Working...
              X