Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de D300 verouderd ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is de D300 verouderd ?

Ik ben op zoek naar een upgrade/vervanging van mijn huidige, overleden, D40 camera.
    Ik zat te denken aan een D300 en ben dus flink gaan lezen op de diverse forums.
    De D300 zou een prima upgrade zijn, maar ik zit nu te twijfelen aangezien deze camera nu bijna 2 jaar oud is.

Vandaar mijn vraag, is de D300 verouderd of is dit momenteel nog steeds een goede aankoop ?
    Ik geef de voorkeur aan de Dx00 serie vanwege de beter bouw, AF, snelheid. Dus vandaar dat het geen D90 wordt.

Re: Is de D300 verouderd ?

Oorspronkelijk geplaatst door Kokkied Bekijk bericht
    ...Vandaar mijn vraag, is de D300 verouderd of is dit momenteel nog steeds een goede aankoop ?...
    men ziet voortdurend referenties naar de D400 die 'er zit aan te komen'.

ik heb daar mijn bedenkingen bij.

De D300 is nog steeds een topcamera wat betreft sensor (doorgegeven intussen naar de D90 en de D5000 maar met oa meer focuspunten dan de D90 en D5000), beeldverwerking etc.

Wat kan je verwachten van de D400? Video natuurlijk, maar dat is toch niet essentieel.
    Het enige echt vernieuwende zou de sensor moeten zijn: het zou kunnen dat daar een 15-16 MP sensor inkomt, maar bij de huidige sensortechnologie gaat dit dan waarschijnlijk ten koste van de hoge ISOs. Vernieuwende sensortechnologie met hogere pixeldensiteit zonder ISO verlies is het enige wat echt intressant zou zijn, maar daar zie ik nog niks van.

Enige punt van overweging: heb je hoge ISOs nodig, dan ben je beter af met een D700 (die is wel duurder), maar je verliest wel je cropfactor en je DX lenzen.
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Canon 5D is 4 jaar oud maar nog steeds een supergoede camera

leeftijd wil niet alles zeggen bedoel ik maar en de D300 is nog steeds een goede camera
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Ik heb 4 jaar geleden een D2X gekocht en dat was dan een top camera, en dat is het nog, alleen zijn er nu nog betere op de mark gekomen,
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

Verouderd bij mijn weten is dat nog steeds de topcamera uit het huidige Nikon cropcamera gamma, best bruikbaar in hoge iso, machtig goed lcd, liveView en noem maar op.

Kijk je echter naar wat de toekomst brengt, dan kan je blijven wachten.

Wil je beter dan moet je naar FullFrame D700 bv.

Comment

De D300 is 2 jaar oud en er zijn weer betere toestellen op de markt. 4 jaar geleden was men lyrisch over de D2X. Inmiddels helemaal achterhaald. Zo blijven we aan de gang. Ik doe niet meer mee. Ik spaar voor goede objectieven die 20 a 30 jaar meegaan en hobbel zo'n 4 a 5 jaar achter de body werkelijkheid aan. 6 maanden geleden voor 700 euro de D2X gekocht. Over 3 of 4 jaar koop ik voor hetzelfde bedrag de D3.
            Ik zou zeggen koop die D300 en investeer verder in goede objectieven die je weer mee kunt nemen naar je volgende body want weet dat je daar over een jaar of 5 weer aan toe bent.
            groet, Rik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kokkied Bekijk bericht
              De D300 zou een prima upgrade zijn, maar ik zit nu te twijfelen aangezien deze camera nu bijna 2 jaar oud is.
              Ik denk dat hij nog steeds dezelfde foto's maakt als 2 jaar geleden
              Niet twijfelen, gewoon voor de D300 gaan.
              Ik begon met een D70, toen de D80 en nu de D300.
              Ik ben erachter dat dat achterna lopen verslavend werkt maar je schiet er niet echt veel mee op.
              Natuurlijk is de stap D70 naar D300 een superstap.
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

ik werk nog steeds met fuji S2 (uit 2002) en behalve zen iso ben ik nog steeds tevreden over de prestaties van dat toestel.

en om eerlijk te zijn, die praktica 5 die ik pas geerfd heb, schiet ook wel leuke plaatjes als ik goed richt
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                  ik werk nog steeds met fuji S2 (uit 2002) en behalve zen iso ben ik nog steeds tevreden over de prestaties van dat toestel.

en om eerlijk te zijn, die praktica 5 die ik pas geerfd heb, schiet ook wel leuke plaatjes als ik goed richt

Ook ik gebruik nog steeds mijn D100 (ongeveer hetzelfde tijdperk als uwe S2) naast mijn D700.
                  Die D700 is niet te vergelijken, maaaaaar .... die D100 gaat toch nooit de deur uit hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
                    De D300 is 2 jaar oud en er zijn weer betere toestellen op de markt. 4 jaar geleden was men lyrisch over de D2X. Inmiddels helemaal achterhaald. Zo blijven we aan de gang. Ik doe niet meer mee. Ik spaar voor goede objectieven die 20 a 30 jaar meegaan en hobbel zo'n 4 a 5 jaar achter de body werkelijkheid aan. 6 maanden geleden voor 700 euro de D2X gekocht. Over 3 of 4 jaar koop ik voor hetzelfde bedrag de D3.
                    Ik zou zeggen koop die D300 en investeer verder in goede objectieven die je weer mee kunt nemen naar je volgende body want weet dat je daar over een jaar of 5 weer aan toe bent.
                    Zelfde gedachte. Tot nu toe gewerkt met een D100. Bevalt me prima, behalve het scherm, dat wordt toch wel aan de kleine kant. Daarom uiteindelijk vandaag maar een D300 gereserveerd om morgen op te halen. Samen met PKD1 setje moet dat de komende jaren weer feest zijn. De D700 gaf mij te veel naaste investering vanwege het gemis aan cropfactor (lenzen worden korter!) Ik heb dezelfde keuze dus ini het voordeel van de D300 gemaakt.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Ik zou alleen investeren in FX objectieven, want dan wwet je 'zeker' dat je ze over 5 jaar kan gebruiken.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik spaar voor goede objectieven die 20 a 30 jaar meegaan en hobbel zo'n 4 a 5 jaar achter de body werkelijkheid aan.
                        Volledig mee eens !
                        Bob48

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                          Zelfde gedachte. Tot nu toe gewerkt met een D100. Bevalt me prima, behalve het scherm, dat wordt toch wel aan de kleine kant. Daarom uiteindelijk vandaag maar een D300 gereserveerd om morgen op te halen. Samen met PKD1 setje moet dat de komende jaren weer feest zijn. De D700 gaf mij te veel naaste investering vanwege het gemis aan cropfactor (lenzen worden korter!) Ik heb dezelfde keuze dus ini het voordeel van de D300 gemaakt.

Veel plezier met je D300!
                          Je gaat het je niet beklagen!

Walter
                          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                            Je zal het je zeker niet beklagen, prima toestel.

Comment

Thnx heren voor de bemoedigende woorden Het is inderdaad een groot verschil met mijn D100-tje. Er gaat een wereld voor me open Alleen dat scherm al. Voor mijn gevoel moet ik weer terug naar school om alle instellingen te ontdekken.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Working...
                              X