Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel nieuwe canon 50d of tweede hands 5d mI

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: twijfel nieuwe canon 50d of tweede hands 5d mI

    Passen die Sony objectieven zomaar op een Canon?

    Aha, ik zie het. Moest helemaal terug naar het begin, om vast te stellen dat de TS van een Sony alfa vertrokken is. Echter in dit stuk van de thread zijn we over Canon bezig! Of hoe een draadje zich ontwikkelen kan!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #62
      Re: twijfel nieuwe canon 50d of tweede hands 5d mI

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Passen die Sony objectieven zomaar op een Canon?

      Aha, ik zie het. Moest helemaal terug naar het begin, om vast te stellen dat de TS van een Sony alfa vertrokken is. Echter in dit stuk van de thread zijn we over Canon bezig! Of hoe een draadje zich ontwikkelen kan!
      Ik dacht te gelezen hebben dat de topic starter die lenzen had voor de Sony maar met adapters passen ze er wel op denk ik. In ieders geval wel de hele oude Minolta lenzen.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #63
        Re: twijfel nieuwe canon 50d of tweede hands 5d mI

        Ha,

        Ja het zou best eens aan mijn lenzen kunnen liggen. Ik bezit de sigma zoom 18-200mm f3.5-6.3 DC en de sigma (voor analoog) 70-200mm 2.8-3.5

        maar heb ik dan twee slechte lenzen?

        Comment


        • #64
          Re: twijfel nieuwe canon 50d of tweede hands 5d mI

          Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
          Ha,

          Ja het zou best eens aan mijn lenzen kunnen liggen. Ik bezit de sigma zoom 18-200mm f3.5-6.3 DC en de sigma (voor analoog) 70-200mm 2.8-3.5

          maar heb ik dan twee slechte lenzen?
          Die Sigma 18-200 is niet bepaald een kwalitief hoog staand objectief. De andere kent ik niet, maar kan zo zijn dat hij een bepaalde coating mist. Waardoor je last heb van reflecties met een glimmende CCD. En daardoor de foto's niet zo goed zijn.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #65
            Re: twijfel nieuwe canon 50d of tweede hands 5d mI

            Ha Rogier,

            Ben blij dat je het zegt, dus kwalitatief gezien heb ik dus niets aan mijn lens, de 18-200. Het is meer een beginnerslens laten we zeggen. Okee, dus als ik deze verkoop wat kan ik dan beter aanschaffen om goed mee uit de voeten te kunnen. Het is voor paarden portretten op afstand. Ik sta er niet een meter voor maar iets van 3 a 4.

            Ben erg benieuwd.

            Comment


            • #66
              Re: twijfel nieuwe canon 50d of tweede hands 5d mI

              Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
              Ha Rogier,

              Ben blij dat je het zegt, dus kwalitatief gezien heb ik dus niets aan mijn lens, de 18-200. Het is meer een beginnerslens laten we zeggen. Okee, dus als ik deze verkoop wat kan ik dan beter aanschaffen om goed mee uit de voeten te kunnen. Het is voor paarden portretten op afstand. Ik sta er niet een meter voor maar iets van 3 a 4.

              Ben erg benieuwd.
              Kun je misschien wel stellen. De beste zoomlenzen heb maar een zoomfactor van 3x. Een lens maken is niet simpel. Je moet de chromatische aberaties onder controle houden, de vervormingen (bv tonvorming) en hij moet voldoende scherp zijn. Ook de contrast en dof moeten goed zijn. En dan komt lichtsterkte om de hoek kijken. En dit kan nooit allemaal goed zijn. Maar door dure glas en speciale coatings kunnen ze een wat betere lens maken. Denk aan de Nikkor 18-200 VR is een hele goede megazoom. Maar ook deze vinden sommige niet zo goed. Maar deze is een pak duurder dan de Sigma. Maar de Bigma (Sigma 50-500) is weer een zeer goed objectief. Maar deze is ook weer in de lichtsterkte en dof minder goed dan bv een prime.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #67
                Re: twijfel nieuwe canon 50d of tweede hands 5d mI

                Oorspronkelijk geplaatst door ief.mathias Bekijk bericht
                Op een 50d heb je zelfs sluitertijden van 1/320 nodig op 200 mm, niet?
                In principe moet je de cropfactor mee in rekening brengen ja. Maar het is maar een vuistregel. Je zal zelf moeten experimenteren om te zien wat voor jou werkt. Ik had een voldoende vaste hand om de 1/mm waarde te gebruiken op mijn 400D destijds.

                Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
                Ha fotodick,

                Dus een tweedehands kan zijn scherpte verliezen, is dit dan een technisch mankement of slijtage? Maar als de nieuwprijs 550 is en tweedehands 400 euro dan ga ik voor nieuw.

                Van die statiefring wist ik ook niet, dus zonder gaat niet werken.
                Nee ik denk niet de lens zijn scherpte verliest. Maar testen is noodzakelijk want sommige lenzen presteren beter op een toestel dan een ander. En je weet nooit dat de verkoper een slechte lens wilt verpatsen hé.

                En je kan zonder statiefring werken. Als je een vaste hand hebt of een voldoende snelle sluiter kunt aanhouden. Er zijn ook alternatieven. Voorbeeld met je arm/hand/camera/lens rusten tegen een muur of iets anders. Of werken met een kersepitje. Leg je kersepitje ergens neer, en dan de lens erop.

                Hihi heb ik eigenlijk ook gedaan. Maar werk eigenlijk wel meer met een kersepitje dan met die statiefgondel.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #68
                  Re: twijfel nieuwe canon 50d of tweede hands 5d mI

                  Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
                  Ha,

                  Ja het zou best eens aan mijn lenzen kunnen liggen. Ik bezit de sigma zoom 18-200mm f3.5-6.3 DC en de sigma (voor analoog) 70-200mm 2.8-3.5

                  maar heb ik dan twee slechte lenzen?
                  Wel eerlijk gezegd heb ik ooit een Tamron gehad voor mijn Canon en toen was ik ook niet tevreden van de kleuren.

                  Dus misschien kan je hier op het forum wel een collega Sony gebruiker vinden die Sony en of Minolta lenzen heeft en wel eens met jou wat wil testen. En anders in een betere fotohandel daar kan je vaak ook wel eens een lens uittesten met je eigen toestel.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment

                  Working...
                  X