Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe compact

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe compact

Hey,

Momenteel ben ik al 3 jaar in het bezit van een Panasonic DMC-FZ30. Ik ben hier heel tevreden van, al vind ik het een nadeel dat dit een relatief grote camera is. Ik ben dus van plan een nieuwe camera te kopen, maar deze keer zou ik het bij een compact willen houden.

Ik weet dat er tegenwoordig veel (relatief) goedkope DSLR's op de markt zijn (incl. lenzen), maar hier ben ik niet naar op zoek. Wat ik zoek is een deftige compact, prijs is maximum 400 euro.

Ik had al even rondgekeken op dit forum naar gelijkaardige topics, maar vond niet echt iets passend.

Ik twijfel nog tussen volgende toestellen:
    Panasonic Lumix DMC-TZ7
    Ricoh CX1
    Fujifilm FinePix F200EXR
    Canon PowerShot SX200 IS

Kunnen jullie me raad geven? Alvast bedankt
    flickr - personal website

Re: Nieuwe compact

Na nog wat rond te kijken op het internet, en enkele reviews te lezen is m'n keuze tot 2 toestellen geslonken;
    • Panasonic Lumix DMC-TZ7
    • Fujifilm FinePix F200EXR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo Bekijk bericht
      Na nog wat rond te kijken op het internet, en enkele reviews te lezen is m'n keuze tot 2 toestellen geslonken;
      Ik heb de voorganger van de TZ7, namelijk de TZ5, ik zou zelfs eerder de TZ5 aanraden omdat op de nieuwe versie weeral meer pixels bijeen gepropt zitten op een kleine sensor, ik verzeker je dat de TZ7 meer last van ruis gaat hebben dan de TZ5.

Ik heb ook nog de Fuji F30, een bijzonder ruisarm toestel, de Fujifilm FinePix F200EXR is er eigenlijk een late opvolger van, er zijn ondertussen al meerdere modellen uitgebracht, ISO 800 is geen enkel probleem bij dit toestel wat bij de TZ5 niet kan gezegd worden.

Eigenlijk zijn het 2 toestellen met verschillende doeleinden ( zo zie ik het toch ), de TZ(5)of 7 heeft het grote voordeel over een 10x zoom te beschikken.

De Fujifilm FinePix F200EXR heeft maar 5x zoom maar is dan weer gezegend met een prachtige ruisarme sensor.

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, denk ik voor de Fujifilm FinePix F200EXR te gaan ( maar ik ben dan ook een Fuji-fan )

Is die Fujifilm FinePix F200EXR trouwens al wel ergens te verkrijgen?
      Last edited by Franciskine; 21 april 2009, 14:32.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik heb de voorganger van de TZ7, namelijk de TZ5, ik zou zelfs eerder de TZ5 aanraden omdat op de nieuwe versie weeral meer pixels bijeen gepropt zitten op een kleine sensor, ik verzeker je dat de TZ7 meer last van ruis gaat hebben dan de TZ5.

Ik heb ook nog de Fuji F30, een bijzonder ruisarm toestel, de Fujifilm FinePix F200EXR is er eigenlijk een late opvolger van, er zijn ondertussen al meerdere modellen uitgebracht, ISO 800 is geen enkel probleem bij dit toestel wat bij de TZ5 niet kan gezegd worden.

Eigenlijk zijn het 2 toestellen met verschillende doeleinden ( zo zie ik het toch ), de TZ(5)of 7 heeft het grote voordeel over een 10x zoom te beschikken.

De Fujifilm FinePix F200EXR heeft maar 5x zoom maar is dan weer gezegend met een prachtige ruisarme sensor.

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, denk ik voor de Fujifilm FinePix F200EXR te gaan ( maar ik ben dan ook een Fuji-fan )

Is die Fujifilm FinePix F200EXR trouwens al wel ergens te verkrijgen?
        Sorry dat ik het zeg maar ik vind de TZ5 ook al wat ruis produceren boven de 200iso.

Voor de rest is hij wel een absolute toffe camera...ik heb de TZ7 al eens vastgehad en ik vind dat ze de ontspanknop vrij vervelig gezet hebben. Je duwt constant op het rotatiewiel.

Grtz Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Hier een vergelijkende test tussen de genoemde modellen
          Panasonic Lumix DMC-TZ7 springt eruit vanwege uitrusting en gebruiksgemak:
          ¨The inevitable increase from a 9 to 10 megapixel sensor doesn't make any real-world difference and thankfully hasn't come at the expense of image quality, with the TZ7 maintaining similar noise performance as the TZ5 at comparable ISO speeds. In summary, the DMC-TZ7 is the best travel-zoom camera yet.
          Fujifilm FinePix F200EXR vanwege de beeldkwaliteit m.n. de dynamic range.
          ¨The D-Range Priority (DR) mode in particular is literally a real eye-opener, recording much greater dynamic range and preserving more detail in the shadows and highlights than either the F200EXR's own high-resolution mode, or any other compact camera that we've ever reviewed.¨
          Last edited by pisseblom; 21 april 2009, 21:40.
          test

Comment

Maakt me niet uit wat ze zeggen over de Fujifilm FinePix F200EXR .
            Heb hem zelf gehad , misschien wel ruisvrij tot bepaalde hoogte.

Maar gebruikersgemak vind ik wel heel matig. En ook de beeldkwaliteit laat nogal te wensen over.
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              Maakt me niet uit wat ze zeggen over de Fujifilm FinePix F200EXR .
              Heb hem zelf gehad , misschien wel ruisvrij tot bepaalde hoogte.

Maar gebruikersgemak vind ik wel heel matig. En ook de beeldkwaliteit laat nogal te wensen over.
              mm, nu laat je mij weer twijfelen Mijn voorkeur gaat uit naar de Fujifilm omdat ik de grote zoom v/d panasonic niet echt nodig heb. Deze namiddag ga ik nog wat reviews lezen, en dan hak ik de knoop door

Bedankt voor jullie bijdrage

Comment

Ik heb al veel compactjes gehad maar de TZ5 stak er echt bovenuit om verschillende redenen:

- gebruiksgemak
                - zo'n zoom in een compacte body
                - kleuren
                - kwaliteit van de filmpjes

Maar inderdaad, binnen foto's nemen, dat is niet zijn sterkste kant (zonder flits). Maar daarvoor gebruikte ik hem dan ook zelden .

En ik ga toch terug voor de TZ7 gaan, zonder aarzeling.

Comment

mm, nu laat je mij weer twijfelen Mijn voorkeur gaat uit naar de Fujifilm omdat ik de grote zoom v/d panasonic niet echt nodig heb. Deze namiddag ga ik nog wat reviews lezen, en dan hak ik de knoop door

Bedankt voor jullie bijdrage
                  Is natuurlijk ook persoonsgebonden he
                  Maar ik heb wat vergelijkbare foto's gemaakt met f200 en Canon G10 . G10 was echt veel scherper . Toestellen kun je wel niet vergelijken met elkaar, maar G10 is maar 100 euro duurder, dus misschien het checken wel waard. Wel wat grotere body, maar in mijn ogen nog steeds compact
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    Is natuurlijk ook persoonsgebonden he
                    Maar ik heb wat vergelijkbare foto's gemaakt met f200 en Canon G10 . G10 was echt veel scherper . Toestellen kun je wel niet vergelijken met elkaar, maar G10 is maar 100 euro duurder, dus misschien het checken wel waard. Wel wat grotere body, maar in mijn ogen nog steeds compact
                    Ik heb eventjes naar die G10 gekeken; dit is toch niet echt wat ik zoek. Al was het wel een leuk voorstel

Comment

Waarom is de Ricoh CX1 afgevallen?(http://forum.belgiumdigital.com/f9/t...xr-257700.html)
                      Het is toch een prachtig toestelletje, en als low-light (+/-) even goed is als bij de F200exr, dan neem ik de CX1! Ik hoop dat we niet al te lang moeten wachten op een DPreview!
                      http://users.telenet.be/patric/

Comment

Tussen de TZ7, de CX1 en de F200EXR scoort de TZ7 "Essential" en zowel de CX1 als F200EXR "Higly Recommended" op Photographyblog.com. Dus alledrie evenwaardig met dat net ietsje meer voor de TZ7 maar het zal dan eerder een persoonlijke keuze worden.

TZ7 review

CX1 review

F200EXR review

Succes met je keuze

Comment

Working...
                        X