Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon eos 20D

Hallo,

Ik ben medewerker van een spoorwegsite, Bfoto genaamd. De oprichter en collega-fotograaf beschikt over een 20D van Canon.

Hij maakt mooie foto's met deze camera. Enkel als hij er nachtfoto's mee neemt op plaatsen met weinig licht, dan is er echt iets raars op de foto's te zien. Precies een groen-zwarte band bovenaan de foto. Aan de manier van foto's nemen scheelt er niks. Hij heeft het zowel met zijn 18-55, alsook 50mm alsook zijn 28-135.

(foto verwijderd wegens geen oplossing gevonden)

Hij ligt er niet zo wakker van, maar ik vind het toch jammer voor de foto's.

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee of is dit mogelijk een fabricagefout of ...

MVG
    Last edited by spoorwegfotograaf; 24 april 2009, 13:39.
    Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

Re: Canon eos 20D

Nog niet zo heel lang geleden mocht je op dit forum geen afbeeldingen plaatsen die niet door jezelf gemaakt waren maar door het hakkietakkiebeleid is dat geloof ik niet meer aan de orde.

Gebeurt dit alleen bij nachtfoto's of bij alle foto's met een langere sluitertijd? Probeer eens een foto overdag te maken met een zoveel mogelijk dichtgeknepen diafragma en zie of er iets soortgelijks optreedt. Eventueel in PS met Curves de 'curve' flink naar beneden trekken. Ik zou hier toch zomaar niet mee kunnen leven...

Comment

Hallo,

Dit is enkel bij nachtfoto's bij de "slechter" belichte locaties is mij (ons) opgevallen.
      We vinden het beide eigenaardig.

Als de MOD's of beheerders liever niet hebben dat de foto van mijn collega vertoond wordt, mogen ze altijd PM zenden. Ik zal het daarna verwijderen en enkel op verzoek via PM zenden naar mensen die het interesseren. Dit zonder enig probleem

MVG en toch bedankt voor de snelle reactie
      Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spoorwegfotograaf Bekijk bericht
        Als de MOD's of beheerders liever niet hebben dat de foto van mijn collega vertoond wordt, mogen ze altijd PM zenden. Ik zal het daarna verwijderen en enkel op verzoek via PM zenden naar mensen die het interesseren.
        Ze zenden je geen PM, hoor, ze halen de foto zelf weg en zetten 'm achter een linkje. Maar zoals gezegd, die regel geldt volgens mij niet meer.

"Slechter belicht". Dat betekent voor een camera niet veel, he. De camera bepaalt z'n sluitertijd en of diafragma eventueel zelf door te meten of er voldoende licht kan binnenkomen. Daarbij maakt het weinig uit of het nu dag of nacht is, dat kan de camera niet 'zien'. Wat wel kan meespelen is of de sluitertijd erg lang is geweest. Vandaar mijn vraag het eens te proberen met een langere tijd overdag.

Comment

Hallo,

Sorry voor het iet wat late antwoord...

Hij nam enkele foto's overdag daarnet en hier heeft hij geen last van!
          Enkel bij nacht zo te zien...

MVG

Comment

Working...
          X