Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40d; geheugenkaart 999 foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 40d; geheugenkaart 999 foto's

Hallo,

Al een tijdje heb ik een Canon 40d, deze gebruik ik in combinatie met een 8Gb geheugenkaart van Transcend. Sinds ik de camera heb geeft deze, zowel in het bovenste scherm als in het LCD-scherm, constant aan dat er nog 999 foto's gemaakt kunnen worden tot de kaart vol is. Dit loopt niet af als ik foto's maak.

Dit vind ik irritant, aangezien ik (zeker als ik reis) wil weten hoeveel foto's ik nog kan maken tot mijn kaart vol is. Weet iemand hoe dit komt en hoe het opgelost zou kunnen worden? En ligt het misschien aan de kaart zelf?

Alvast bedankt.

Groeten,
    Kas

Re: Canon 40d; geheugenkaart 999 foto's

Dat wil zeggen dat er nog 999 of meer foto's gemaakt kunnen worden. Eén keer
    je daar onder komt zal hij wel weer aftellen.

Comment

De teller gaat inderdaad niet verder dan 999.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Eigenlijk heel logisch, maar ik had er zelf geen moment bij stilgestaan. Hartstikke bedankt voor het antwoord, hoef ik me niet meer te irriteren.

Kas

Comment

Als je de kwaliteit van je opnames aanpast, b.v. van jpg "L" naar RAW+L, zul je zien dat het aantal een stuk kleiner wordt. In mijn 50D (wel meer MPx dan de 40D) heb ik met een 8Gb kaart een cijfer van 292 (RAW+L). Schakel ik naar L (enkel hoogste kwaliteit jpg), dan gaat het cijfer meteen naar 999 (en duikt het cijfer pas onder 999 als je voldoende foto's genomen hebt).
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bart30d Bekijk bericht
            Dat wil zeggen dat er nog 999 of meer foto's gemaakt kunnen worden. Eén keer
            je daar onder komt zal hij wel weer aftellen.
            Dit is volgens mij de correcte uitleg. De teller begint maar af te tellen vanaf 999.

Comment

Working...
            X