Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik ben op zoek naar een goede compact

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ik ben op zoek naar een goede compact

Ik heb altijd met de ixus reeks mijn shots gemaakt . mijn laatste was IXUS 90 en was er tevreden over . Nu zou ik willen switchen zijnde de IXUS 110 veel van zijn waarde verloren heeft .heeft er iemand een idee van een compact die HD kan filmen en bij weinig licht (club , disco) nog degelijke photos kan maken ?
    Last edited by zane303; 15 april 2009, 22:00.

Re: ik ben op zoek naar een goede compact

Oorspronkelijk geplaatst door zane303 Bekijk bericht
    Ik heb altijd met de ixus reeks mijn shots gemaakt . mijn laatste was IXUS 90 en was er tevreden over . Nu zou ik willen switchen zijnde de IXUS 110 veel van zijn waarde verloren heeft .heeft er iemand een idee van een compact die HD kan filmen en bij weinig licht (club , disco) nog degelijke photos kan maken ?
    Geen idee.
    Volgens mij recorden de huidige compacts enkel HALF HD!!
    (ze noemen het wel graag HD natuurlijk, lol)
    Dit is toch al behoorlijk qua kwaliteit hoor, full HD zou je trouwens VEEL te grote files opleveren (wat half HD ook al doet hoor!).
    En bij weinig licht presteert geen enkele compact goed hoor.
    ( te kleine sensor).
    Van zodra je de iso 200 verlaat , vergeet het dan maar bij elke compact.
    (ik weet dat ik hier waarschijnlijk tegenspraak ga krijgen, maar het is wel zo , en ik heb het hier niet over een 400iso foto in de namiddag in den 'hof' he, maar een discofoto of in een scene waar hoge iso nodig is om de sluitertijd in controle te houden ( dan overdrijf ik nog met iso 200hé,lol)

mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zane303 Bekijk bericht
      De ideale compact om bij mindere lichtomstandigheden goed foto's te nemen bestaat gewoon weg niet(althans nog niet).

Elke compact presteert goed bij daglicht en mooi weer,maar binnenshuis hebben ze allemaal te kampen met ruis. De één al wat meer dan de andere.

Heb onlangs een IXUS 870 IS gekocht en ben er zeer tevreden van ook binnenshuis nog redelijke goede foto's maar ook niet perfect.

Grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Heb een panasonic TZ5 en zeer tevreden over (veel lovende reviews) was ongeveer 250 euro. Nu is er al de tz 6 en 7, die meer zoom hebben 10 vs 12.

Grts JVG
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
          Heb een panasonic TZ5 en zeer tevreden over (veel lovende reviews) was ongeveer 250 euro. Nu is er al de tz 6 en 7, die meer zoom hebben 10 vs 12.

Grts JVG
          De TZ5 is inderdaad een goed toestel zeker overdag en bij mooi weer...maar bij mindere lichtomstandigheden zeker in een discotheek enz...mag je het vergeten.

De TZ5 heeft ruis vanaf boven de 200 iso en geloof me ik heb hem niet maar wel al eens uitvoerig mogen lenen van iemand.

Conclusie de TZ5 is een prachtig toestel maar binnenshuis niet echt wauw.
          Ik zie wat ik zie.
          En heb meerdere instellingen geprobeerd,zoals kleinere sluitertijd op iso 100 enz...
          Je moet een compact gebruiken voor hetgeen hij dient. En als je tevreden bent met ruis boven 200 iso dan is een TZ5 een bangelijk goed toestel...maar ik vind persoonlijk dat mijn IXUS 870 IS beter presteert bij mindere lichtomstandigheden...nu ga ik waarschijnlijk bakken kritiek krijgen maar heb ze alletwee getest en nogmaals "ik zie wat ik zie.

Grtz Dirk
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

moest ik het geld hebben had ik ook de 870 ixus gekocht ( alle ik heb het geld wel maar ik had een bepaald budget )

na een lange reeks maanden reviews lezen enz. heb ik de samsung nv 24HD gekocht deze was heel goedkoop plots op pixmania. Hij filmt heel goed ( beter als mijn huidige camcorder ) en heeft manuele instelmogelijkheden.. ik heb nog geen ruistest gedaan maar ik weet dat ik dat niet moet doen
            ik ben tot nu toe heel tevreden over het toestel... het is heel compact en het past in men broekzak bij men gsm.. verder heeft hij een 24MM groothoek ( in de randenis ie wel onscherp maar dat neem ik er wel bij ) en is de bediening SUPER... het is echt een cameraatje als je iets moet aanpassen dat het snel kan gebeuren..

als je bang bent van samsung dan raad ik je de fujifilm f60fd aan en als je het geld hebt de fujifilm f200 exr ( deze heeft betere ruistest en heeft overigens HDR functie )

Comment

Ik heb de laatste week de volgende toestellen vergeleken en tests bekeken:

De nieuwe Fujifiml F200 m.n. de beeldkwaliteit (geavanceerd DR systeem)
              De nieuwe Canon 200SX vanwege zijn instellingsmogelijkheden in P, A, T en M mode en de kleurenweergave
              De Panasonics de Lumix LX3 degelijk toestel, breedhoek, instelmogelijkheden en lichtgevoeligheid
              De nieuwe Panasonix Lumix TZ7, zoom, gebruiksgemak
              De TZ7 is m.i de beste als point and shoot

bronnen: cameralabs dpreview en photographyblog
              test

Comment

Ik ben tevreden over de TZ 5,gebruik die altijd tijdens concerten als er geen groter toestel meekan.
                Movie kwaliteit(ruis,mono) kan wel beter maar dit schijnt nu opgelost te zijn bij de TZ 7.
                Onderstaande link is genomen met de TZ5 Marco Borsato Sportpaleis ISO 200-400.
                En op ruisgebied valt dit toch wel mee.
                http://forum.belgiumdigital.com/f42/...is-255087.html

groetjes,
                Robert
                Last edited by Robur; 19 april 2009, 10:41.
                Panasonic TZ 7 - FZ 35
                Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

Comment

Mss ook even de nieuwe Lumix FX40 overwegen.

Comment

Mss ook even de nieuwe Lumix FX40 overwegen.

Kende ik nog niet, lijkt me ook interessant...
                    Last edited by pisseblom; 19 april 2009, 21:58.
                    test

Comment

Hoikes,

Heb nu ongeveer 2 weken de ixus 110.
                      Heb de meeste instellingen al geprobeerd en ik vind m niet slecht. Foto's zijn goed scherp, de breedhoek is ook knap, in video mode kan je ook zoomen, ook al ben je reeds aan het opnemen. Alleen, in video mode, stel je scherp voor de opnamen en dan pas begin je op te nemen, nu kan je wel zoomen maar de afstand van scherpstelling kan je niet meer veranderen...
                      Een nadeel voor de fotos dan is dat je de sterkte van de flits niet kunt regelen...
                      Ben er wel tevreden over...
                      -----------------------------------------------------------------------------------------------
                      Nikon D7000 - AF-S 18-105 VR/ AF-S 55-200 VR/ AF-S 35 f/ 1.8/ AF-S 50 f/ 1.4

Comment

mijn broer heeft recent de canon sx 200 is gekocht ...
                        echt indrukwekkend hoor !

Comment

Working...
                        X