Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit mogelijk (Canon 450D+ Studio)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit mogelijk (Canon 450D+ Studio)

    Hallo,

    ben pas nieuw in de wereld van digitale fotografie
    en na een paar maandjes actief te zijn als Party-Fotograaf,
    ben ik nu aan het kijken om me wat te verdiepen in Portret/Fashion fotografie.

    ik weet een studio bij mij in de buurt die ik kan huren en daar staan de volgende materialen:
    -2*600 watt merk elfo met alle attributen zoals softbox, octagonbox van 140 diameter( 8hoek) , kleppen enz
    -2*800 watt met alle attributen
    -2*300 watt merk falcon eyes met alle attributen
    -2*250 watt merk falcon eyes met alle attributen

    mijn vraag is nu de volgende:

    is het mogelijk om deze aan te sturen met mijn Canon 450D, want heb de zoek functie geprobeerd en kameraad twijfelde erover of da wel ging.

    Als het niet gaat, kan het dan opgelost worden met een soort van omvormertje die ik wel kan aansluiten of is de enigste oplossing dan een nieuwe body kopen ?

    mvg
    • Canon EOS 7D • Canon EOS 6D • Tamron 24-70 2.8 • Canon 70-200L 2.8 • Canon 50 1.8 •
    RobbertPoel.com
    FacebookFlickr

  • #2
    Re: Is dit mogelijk (Canon 450D+ Studio)

    Met elke camera waar een flitsvoet opzit kan je studioflitsers aansturen, je hebt dan wel een draadloos zendertje en een ontvanger nodig. Het zendertje schuif je gewoon op de flitsvoet, en je kan beginnen (als al de rest aangesloten is natuurlijk).

    Je kan ook een externe flitser op de camera zetten, en die manueel instellen op het kleinste flitsvermogen. Met dat zwakke flitsje kan je ook de studioflitsers aansturen.

    Met de ingebouwde flitser is dat alleen mogelijk als je die volledig manueel kan instellen, en dat is niet bij alle camera's mogelijk. Als je dat niet doet dan zal de flitsinstallatie flitsen met de preflash voor de lichtmeting, en dat is net iets te vroeg.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Is dit mogelijk (Canon 450D+ Studio)

      Een adapterblokje kopen van Hama, dit kost 7 à 8 euro. Je schuift dit blokje op de flitsschoen van je 450D en op het blokje kan je dan de kabel van één van de studioflitsers aansluiten. And fire away!

      Groeten
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Is dit mogelijk (Canon 450D+ Studio)

        Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
        Een adapterblokje kopen van Hama, dit kost 7 à 8 euro. Je schuift dit blokje op de flitsschoen van je 450D en op het blokje kan je dan de kabel van één van de studioflitsers aansluiten. And fire away!

        Groeten
        Dat is nog goedkoper, maar dan zit je wel met die draad. Niet iedereen zal dat even handig vinden, maar het is inderdaad ook een goede oplossing.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Is dit mogelijk (Canon 450D+ Studio)

          Waarom niet de RF-604?
          Goedkoop en werkt perfect draadloos.
          Een hoop ouwe zooi
          www.rbfoto.nl

          Comment

          Working...
          X