Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

K20D Pentax portretfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • K20D Pentax portretfotografie

    Ik zoek een (zeer)goede Pentax lens voor portretfotografie.
    Ik heb default een SMC Pentax 18-55 en SMC Pentax 50-200...
    (was een Pentax kit).
    Wat zijn de instellingen om een 'keurige' portretfoto te maken.
    Ik gebruik nog altijd de automatische instelling voor dergelijke foto's.
    Marc

  • #2
    Re: K20D Pentax portretfotografie

    Indien je een vaste lens zoekt zou ik zeggen, ga voor de FA77 limited maar die is vrij duur. Als je wat meer polyvalentie zoekt (en doet niet zo heel veel onder voor een vaste lens), is de DA* 50-135 F2.8 wel wat voor jou. Deze is ook niet van de goedkoopste, maar voor portretten denk ik niet dat je een betere zoom zal vinden voor pentax!
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

    Comment


    • #3
      Re: K20D Pentax portretfotografie

      De DA70 is ook geen slechte portretlens.

      Comment


      • #4
        Re: K20D Pentax portretfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
        De DA70 is ook geen slechte portretlens.
        Neen, idd. Het hangt er eigenlijk meer vanaf welk budget je eraan wenst te spenderen marcus2454?
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

        Comment


        • #5
          Re: K20D Pentax portretfotografie

          Als je wat minder centen wil uitgeven kan een oudere 50mm ook soelaas brengen. Da's iets ruimer dan de voorgestelde alternatieven, maar komt eigenlijk wel meer overeen met wat over het algemeen als de klassieke portret-beeldhoek geldt.

          De FA50/1.4 is bvb zelfs een beetje soft op de grotere openingen, wat voor portret net iets flatterender is dat de haarscherpe DA70 of FA77. Natuurlijk laat digitaal toe het beeld op de PC selectief te verzachten...

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #6
            Re: K20D Pentax portretfotografie

            Ja, de 50mm's was ik vergeten. Dat zijn ook geen slechte portretlenzen. En het kan zelfs nog goedkoper dan de FA 50 f1.4 dan.
            Als je er niets mee inzit om wat manueel te werken kun je ook de A en M 50mm's overwegen.

            Bij de oudere manuele lenzen kun je trouwens ook 85, 100, 105, en 135mm's vinden die je als portretlens kunt gebruiken.

            Comment

            Working...
            X