Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Disc Steno CP100 ....... CONTINU "ROOD" :-((((

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Disc Steno CP100 ....... CONTINU "ROOD" :-((((

Hallo Luitjes,

Ben net tot een interessante en degelijke ontdekking gekomen:

de Disc Steno CP100, draagbaar opslagmedium voor foto's opgeslagen op oa CF kaartjes!
    http://www.apacer.com/apacer_english/product_html/disc_stone_cp100.asp

Heeft iemand deze al gekocht?? Zoja, waar?? En tegen welke prijs??
    Ervaringen???

Lijkt me handig om mee te nemen op reis ... straks ... ... in september

Nah, gezien ik dan toch zowat zot aan het worden ben, maar effe m'n ervaringen tot nu toe hier neerpennen - wie weet: doe ik echt wat verkeerd???!
    Overtuigd als niet één heb ik mij dus onlangs die disc steno cp100 aangekocht ... Vandaag pas de tijd om dat ding 'ns te testen ... kwestie dat het apparaat voortreffelijk geheugenkaartje na geheugenkaartje netjes achter elkaar kopieert op een cd rw van 700 MB bvb ... Ok, op dit moment slechts 1x-4x compatible cd rw's in huis, dus ik kan erin komen dat het kopiëren naar dergelijke cd's wat trager gaat dan dat je een 10x of 12x zou gebruiken ... MAAR, dat ik constant - na LANGGETELD 6 sec alweer op de REC button moet drukken om verder te gaan met kopiëren, omdat het licht constant op rood springt (processing error) - DAAR KAN IK HELEMAAL NIET OM LACHEN Ik kan geen woord typen of ik moet op de REC button drukken om verder te gaan ... .... HAHA, stel dat ik op de REC button w/check zou drukken (om daarbij ook nog 'ns fouten op te sporen!), dan ben ik misschien bezig tot morgenvroeg!
    Whatever ... 'k Ben er in den beginne in geslaagd om pakweg na een half uur een vol cf kaartje van 32MB op een cd rw 1x-4x te lossen. Dat was m'n eerste test, en op pc kon deze cd ook worden gelezen .... dus, ikke toen al hélemaal BLIJ ... volgende stap: een kaartje van 128MB, waarop pakweg een 30-tal foto's staan, ERBIJ op te kopiëren (op diezelfde cd rw dus) ... Ben ik daarmee anderhalf uur bezig geweest, tot ik uiteindelijk heb afgehaakt, want toen was ik het zat! Constant, om de 6 sec pakweg, opnieuw op de REC button drukken om het kopieer-proces verder te zetten IK WORD ER ONNOZEL VAN!!
    Heb het apparaat dan uiteindelijk effe afgezet, om wat te laten afkoelen (dacht: misschien is ie overwerkt!!) ... en dan ben ik opnieuw begonnen ... eerst weer met de cf van 32 MB ... na 1 uur "geduld" heb ik deze ook onafgewerkt opgeheven
    Dan ben ik beginnen kopiëren op de cd rw 1x-12x (een snelle!!), die bij het pakket meegeleverd zat ... effe geprobeerd om de inhoud van de CF 32 MB daarop te lossen ... Na 45 minuten heb ik het bij deze dan ook opgeheven! - wat is er mis???
    Effe gecheckt dan op pc of er toch misschien iets van die 32MB op die snelle bijgeleverde cd rw 1x-12x was gekopieerd ... Er is dus blijkbaar ook iets mis met die meegeleverde cd rw , want deze kan niet gelezen worden op onze pc, terwijl onze eigenste cd rw's 1x-4x van Sony wél gelezen kunnen worden

FOERT, WAT EEN BENDE

Intussen, beste jongens en meisjes ben ik alweer ruim een uur bezig met pogen die CF 128 op cd rw te zetten, en steeds ... om de 6 sec ... snik, snik, snik ...

Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    Canon Stuff

Persoonlijk vind ik een xdrive (of consoorten) wel iets gemakkelijker. Maar alle toestellen hebben hun voor en nadelen.
    Een CD kan altijd misschreven worden, verloren raken, beschadigd raken, noem maar op.
    Bij een xdrive kan bijvoorbeeld je harde schijf kapot gaan, waardoor je dan al je foto's kwijt bent.

http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Hi Sammeke,

Toestel is al een tijdje op de markt; even steno intikken bij Search en je leest de voor- en nadelen van dit toestel...

Zelf heb ik maar de x-drive gekozen omdat ik dit toestel dan ook kan gebruiken als externe harddisk. De Steno zou ik dan maar eigenlijk kunnen gebruiken tijdens vakantie en dan wordt het toch wel een duur toestel.

Groetjes,
      550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
      http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Yo Sammeke,

Ge hebt dat toch al gezien ?
        Ik had dat bij in de Olmense Zoo.

Is trager dan de X-Drive, maar je CD mag nat worden enz ...
        Ook heb je de keuze tussen 2 copy modes nl gewoon copieren of copieren met check functie (waarbij de Steno controleert of de weggeschreven data identiek is aan degene op je cd).

Is 2x zo groot en 2x zo zwaar als de X-drive, maar een CD kan nu eenmaal tegen meer dat een HD. (Zelf ondervonden na de SD Lilo Antwerpen).

ALs je wil mag je wel even voor een 'demonstructie' komen.

Je ziet maar.

Comment

Zou hierbij misschien een (domme?) bemerking willen plaatsen. Stel dat je in een warm land bent en je hebt je foto's op een cd gebrand. Is het niet gevaarlijk van je cd's bloot te stellen aan extreme hitte? Stel dat je je cd's laat liggen in de wagen, de temperatuur kan dan soms oplopen tot 70°C of zoiets. 't Is niet gemakkelijk om je cd's ten alle tijde te beschermen tegen de warmte. Of is mijn bemerking misschien een beetje ver gezocht?

Greetz,Elo

Comment

En deze is zelfs leverbaar bij onze hofleverancier: http://www.powerinnumbers.com.au/

Voor de schappelijke prijs van +-270€

Geef mij dan maar een X-Drive, maar ja, smaken verschillen...

Nick
            Nikon D300 & een beetje glas...
            Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Originally posted by Tom
              Yo Sammeke,

Is trager dan de X-Drive, maar je CD mag nat worden enz ...
              Is 2x zo groot en 2x zo zwaar als de X-drive, maar een CD kan nu eenmaal tegen meer dat een HD. (Zelf ondervonden na de SD Lilo Antwerpen).

Voor mij maakt dat niet zo veel uit dat het éne systeem er bvb 5 min over doet, en het andere de boel in 2 minuten bvb klaart; het komt erop neer dat wij heel vaak meerdaagse uitstappen maken, en dan is het wel handig één of ander opslagmedium bij je te hebben, om 's avonds bvb je kaartjes te ledigen ... We hebben een paar CF kaartjes van 128MB, maar dat is véél te weinig voor op reis, dus ... en ik wil geen extra CF kaartjes meer kopen, want die kosten ook wel een duit
              Sam greetzzzzzzz U
              Canon Stuff

Comment

Zou hierbij misschien een (domme?) bemerking willen plaatsen. Stel dat je in een warm land bent en je hebt je foto's op een cd gebrand. Is het niet gevaarlijk van je cd's bloot te stellen aan extreme hitte? Stel dat je je cd's laat liggen in de wagen, de temperatuur kan dan soms oplopen tot 70°C of zoiets. 't Is niet gemakkelijk om je cd's ten alle tijde te beschermen tegen de warmte. Of is mijn bemerking misschien een beetje ver gezocht?
                Ik wil jouw xdrive harddisk ook wel eens proberen als die een paar uur in een hete wagen heeft gelegen. Pas op, ik wil de xdrive zeker niet afbreken, maar ik heb een redelijk nare ervaring achter de rug met deze, dus heb ik voor de Steno gekozen.

En deze is zelfs leverbaar bij onze hofleverancier: http://www.powerinnumbers.com.au/

Voor de schappelijke prijs van +-270€

Geef mij dan maar een X-Drive, maar ja, smaken verschillen...

PIN is niet altijd de goedkoopste he Nick ? Ik heb 'm hier in Antwerpen gekocht voor 229€, inclusief BTW. (en nog aan huis geleverd voor die prijs)

De Steno is voor mij persoonlijk het proberen waard. Voldoet ie niet, tja, dan kan ik nog altijd terug een xdrive aanschaffen. Mijn eerste indrukken zijn alvast positief.

Comment

De steno is goedkoper, steviger, je kan zelfs reserve kopies maken, cdtje koop je op elke straat.
                  de harddiskoplossingen, zijn veel gevoeliger aan schokken.
                  de x-drive zou ik niet dag en nacht in de auto laten rondslingeren, de steno wel.
                  bekijk het ook eens zo:
                  als je x-drve valt ben je waarschijnlijk alles kwijt, gaat de steno op de grond, ben je geen data kwijt, hoogstens een defekt toestel!!!

Comment

Nee, 'k heb nog geen x-drive. Ben aan het overdenken welke accessoires ik nog allemaal nodig kan hebben. Ja, is waar, als je je x-drive laat vallen kan je ook al je gegevens kwijt zijn. Maar volgens mij mag je zo'n ding wel bloot stellen aan hogere temperaturen. Heb nog niet veel gegevens daaromtrent gevonden. De reden van het temperatuur-issue is dat ik volgend jaar naar Florida zou willen gaan, temperatuur is dan zeker van belang. Heb gehoord van iem. dat een cd defect is geraakt terwijl het in een rugzak zat. Niet gesmolten natuurlijk maar wel licht vervormd, 't was niet meer af te spelen in een speler. Daarnaast zijn cdrw's nog kwetsbaarder voor warmte.
                    Zoals ik al eerder zei, misschien zoek ik het veel te ver en te extreem. Elk toestel heeft zijn pro's en zijn con's. Nog niemand problemen gehad met zijn cd's zoals ik hierboven beschreef?
                    Verder ben ik ook voorstander van zo'n disc steno of een ander toestel. ('k geloof dat Hama er ook eentje heeft)

Greetz, Elo

Comment

Originally posted by elo
                      Nee, 'k heb nog geen x-drive. Ben aan het overdenken welke accessoires ik nog allemaal nodig kan hebben. Ja, is waar, als je je x-drive laat vallen kan je ook al je gegevens kwijt zijn. Maar volgens mij mag je zo'n ding wel bloot stellen aan hogere temperaturen. Heb nog niet veel gegevens daaromtrent gevonden. De reden van het temperatuur-issue is dat ik volgend jaar naar Florida zou willen gaan, temperatuur is dan zeker van belang. Heb gehoord van iem. dat een cd defect is geraakt terwijl het in een rugzak zat. Niet gesmolten natuurlijk maar wel licht vervormd, 't was niet meer af te spelen in een speler. Daarnaast zijn cdrw's nog kwetsbaarder voor warmte.
                      Zoals ik al eerder zei, misschien zoek ik het veel te ver en te extreem. Elk toestel heeft zijn pro's en zijn con's. Nog niemand problemen gehad met zijn cd's zoals ik hierboven beschreef?
                      Verder ben ik ook voorstander van zo'n disc steno of een ander toestel. ('k geloof dat Hama er ook eentje heeft)

Greetz, Elo
                      Als ik zou "rugzakken", dan stuurde ik regelamtig een kopie (je maakt meer dan 1 cdtje), naar mijn huisadres, of hotel, of welke veilige bestemming dan ook.
                      En, zorg voor een metalen cd-houder, zonder doosjes of wat ook. Dat helpt.
                      Rudy

Comment

Dag jongens & meisjes,

Ben net terug van de Fnac ... Heb daar van Hama ook een soort van opslagmedium gezien, zoals in onderwerp getypeerd, alsook een x-drive ... Akkoord, deze laatste is kleiner, maar kost toch ook nog een pak méér
                        Gezien het feit dat wij ook nog geen cd-writer hebben, zal ik toch opteren voor de Disc Steno CP100´... maakt mij al bij al ook niet zoveel uit dat die 2x zo groot is als een x-drive
                        'k Ga mij geen Hama aankopen, want die stond 20 euro duurder dan de Disc Steno CP100, die toch alvast in het Antwerpse te koop is à 229 euro, hé Tom?!

Bedankt voor alle reacties ...
                        Sam greetzzzzzzz U
                        Canon Stuff

Comment

Working...
                        X